21-04-2015، 21:14
خلاصه آن دو موضوع:
خداوند ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻤﻮﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﺪﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ: "ﺁﯾﺎ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﻣﺮﮒ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﯿﺪ، ﺷﻤﺎ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮﺩﯾﺪ؟! ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻦ، ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﻰﭘﺮﺳﺘﯿﺪ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍﻯ ﺗﻮ، ﻭ ﺧﺪﺍﻯ ﭘﺪﺭﺍﻧﺖ، ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﻭ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﻭ ﺍﺳﺤﺎﻕ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﯾﮑﺘﺎ ﺭﺍ، ﻭ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻫﺴﺘﯿﻢ".[8
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﮐﻠﻤﻪ (ﺃﺏ- ﭘﺪﺭ) ﺑﺮ ﺟﺪ ﻭ ﻋﻤﻮ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﻰ ﺍﻃﻼﻕ ﺷﺪﻩ؛ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﺍﮔﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ "ﺁﺯﺭ" ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺑﻪ "ﺃﺏ" ﺷﺪﻩ، ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻋﻤﻮﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻌﺒﯿﺮﺍﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺴﺖ 3. ﭘﺪﺭ ﺣﻘﯿﻘﻰ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ (ﻉ) ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮﻯ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺁﺯﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﺳﻢ ﻧﺒﺮﺩﻩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﺎ ﺍﺳﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ "ﺗﺎﺭﺥ"ﻣﻌﺮﻓﻰ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻧﯿﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.[9]
ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺘﻮﻥ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻟﯿﻞ ﺻﺮﯾﺤﯽ ﺑﺮ ﻣﺸﺮﮎ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﯿﺎﮐﺎﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ) ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﻻﯾﻠﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺣّﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﯿﺎﮐﺎﻥ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؛ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﻼﻡ ﻭ ﺩﻋﺎﻯ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄّﻠﺐ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻫﺠﻮﻡ ﺍﺑﺮﻫﻪ ﺣﺒﺸﻰ ﺑﻪ ﻣﮑﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺮﺍﺏ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﮐﻌﺒﻪ؛ ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺑُﺖ ﻫﺎ ﭘﻨﺎﻩ ﻧﺒﺮﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻌﺒﻪ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺗﻮﮐّﻞ ﻧﻤﻮﺩ.[شیعه شناسی جلد1ص264
بعد اینکه،هموطنان ما در بعضی شهرهای کشور خودمون عرب زبان هستند و یک سری از صحبت های دوستان رو توهین برداشت میکنند،لطفأ بیشتر توجه کنید.
خداوند ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﮐﻪ ﻋﻤﻮﯼ ﺣﻀﺮﺕ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﺍﺳﺖ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﭘﺪﺭ ﺍﯾﺸﺎﻥ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ: "ﺁﯾﺎ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐﻪ ﻣﺮﮒ ﯾﻌﻘﻮﺏ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﯿﺪ، ﺷﻤﺎ ﺣﺎﺿﺮ ﺑﻮﺩﯾﺪ؟! ﺩﺭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﮔﻔﺖ: ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﻦ، ﭼﻪ ﭼﯿﺰ ﺭﺍ ﻣﻰﭘﺮﺳﺘﯿﺪ؟ ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺧﺪﺍﻯ ﺗﻮ، ﻭ ﺧﺪﺍﻯ ﭘﺪﺭﺍﻧﺖ، ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ ﻭ ﺍﺳﻤﺎﻋﯿﻞ ﻭ ﺍﺳﺤﺎﻕ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﯾﮑﺘﺎ ﺭﺍ، ﻭ ﻣﺎ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍ ﺗﺴﻠﯿﻢ ﻫﺴﺘﯿﻢ".[8
ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﮐﻠﻤﻪ (ﺃﺏ- ﭘﺪﺭ) ﺑﺮ ﺟﺪ ﻭ ﻋﻤﻮ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﻰ ﺍﻃﻼﻕ ﺷﺪﻩ؛ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭ ﺍﮔﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ "ﺁﺯﺭ" ﮐﻪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺑﻪ "ﺃﺏ" ﺷﺪﻩ، ﻣﻨﻈﻮﺭ ﻋﻤﻮﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ، ﻣﻄﺎﺑﻖ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺗﻌﺒﯿﺮﺍﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﯾﻦ ﺗﻌﺒﯿﺮ ﺍﺩﻋﺎﯼ ﺑﺪﻭﻥ ﺩﻟﯿﻞ ﻧﯿﺴﺖ 3. ﭘﺪﺭ ﺣﻘﯿﻘﻰ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ (ﻉ) ﺷﺨﺺ ﺩﯾﮕﺮﻯ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺁﺯﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺍﻣﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺍﺳﻢ ﻧﺒﺮﺩﻩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﻣﺎ ﺍﺳﻢ ﺍﻭ ﺭﺍ "ﺗﺎﺭﺥ"ﻣﻌﺮﻓﻰ ﮐﺮﺩﻩ ﻭ ﺗﻮﺭﺍﺕ ﻧﯿﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺄﯾﯿﺪ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ.[9]
ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻣﺘﻮﻥ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﻟﯿﻞ ﺻﺮﯾﺤﯽ ﺑﺮ ﻣﺸﺮﮎ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﯿﺎﮐﺎﻥ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ(ﺹ) ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺩﻻﯾﻠﯽ ﻫﺴﺖ ﮐﻪ ﻣﻮﺣّﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﭘﺮﺳﺖ ﺑﻮﺩﻥ ﻧﯿﺎﮐﺎﻥ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ؛ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﮐﻼﻡ ﻭ ﺩﻋﺎﻯ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄّﻠﺐ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻫﺠﻮﻡ ﺍﺑﺮﻫﻪ ﺣﺒﺸﻰ ﺑﻪ ﻣﮑﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺮﺍﺏ ﻧﻤﻮﺩﻥ ﮐﻌﺒﻪ؛ ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻄﻠﺐ ﺑﻪ ﺑُﺖ ﻫﺎ ﭘﻨﺎﻩ ﻧﺒﺮﺩ، ﺑﻠﮑﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﻌﺒﻪ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻣﺘﻌﺎﻝ ﺗﻮﮐّﻞ ﻧﻤﻮﺩ.[شیعه شناسی جلد1ص264
بعد اینکه،هموطنان ما در بعضی شهرهای کشور خودمون عرب زبان هستند و یک سری از صحبت های دوستان رو توهین برداشت میکنند،لطفأ بیشتر توجه کنید.