امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اخبار کوتاه به سبک کتاب!

#15
وداع غریبانه پدر طنزنویسی ایران
پیکر زنده‌یاد حسن توفیق، کارتونیست و طنزنویس پیشکسوت و مدیر مسئول نشریه «توفیق» در حالی صبح روز سه‌شنبه (۱۳ خرداد ماه) در خاک آرام گرفت که جمع محدودی از طنزنویسان، کاریکاتوریست‌ها و خانواده این هنرمند فقید، او را همراهی کردند.
حسن توفیق که نزدیک به ۳۰ سال همچون دیگر برادرانش، مدیریت نشریه «توفیق» را به عنوان یکی از مهمترین نشریه‌های فکاهی ایران عهده‌دار بود، شاگردان زیادی را در حوزه طنز و کاریکاتور پرورش داد؛ شاگردانی که حالا هر کدام از آنها به عنوان پیشکسوتان عرصه کاریکاتور شناخته می‌شوند.
شماره‌های متعدد نشریه «توفیق» که اغلب طرح‌های روی جلدش نیز به امضای خودش منتشر می‌شد، مهمترین و ماندگارترین میراث او برای اهالی مطبوعات و هنر و مردم است.
حسن توفیق بعد از ظهر یکشنبه (۱۱ خرداد ماه) به دلیلی کهولت سن و بر اثر ایست قلبی درگذشت و پیکر او صبح روز سه‌شنبه (۱۴ خرداد ماه)، در حضور جمع محدودی از دوستان، آشنایان و شاگردانش به خاک سپرده شد.
احمد عربانی، جواد علیزاده، هادی حیدری، غلامرضا کیانی و شوسیانس شجاعی‌فرد به همراه برخی از اعضای خانواده و آشنایان زنده‌یاد حسن توفیق و نمایندگانی از مرکز دایره‌المعارف اسلامی، از جمله افرادی بودند که در سکوت و غم، پیکر این هنرمند فقید را در قطعه نام‌آوران بهشت‌زهرا (س) به خاک سپردند.
اخبار کوتاه به سبک کتاب!
اخبار کوتاه به سبک کتاب!
اخبار کوتاه به سبک کتاب!
اخبار کوتاه به سبک کتاب!



تظاهرات سمبلیک مسئولان جایزه کتاب انگلیس

برگزارکنندگان جایزه کتاب معتبر دزموند الیوت انگلیس امسال تمام نامزدهای نهایی خود را از میان نویسندگان سیاه‌پوست انتخاب کردند.
اخبار کوتاه به سبک کتاب!

به گزارش  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از لیت‌هاب، امسال جایزه دزموند الیوت تمام نامزدهای نهایی خود را از میان نویسندگان سیاه‌پوست انتخاب کرده است. در آمریکا کشته شدن یک جوان سیاه‌پوست توسط افسر پلیس موجی از خشم در میان کشورهای مختلف ایجاد کرده است. مسئولان جایزه انگلیسی امسال همه منتخبان نهایی را از میان سیاه‌پوستان انتخاب کردند.
 
جایزه ۱۰ هزار پوندی «دزموند الیوت» ویژه نویسندگان نوقلم انگلیسی است و سالانه به بهترین اثر داستانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در انگلستان به چاپ رسیده باشد، تعلق می‌گیرد.
 
«دزموند الیوت» ناشر و کارگزار ادبی بود که در یک یتیم‌خانه ایرلندی بزرگ شد. او سال ۱۹۴۷ در سن ۱۶ سالگی با دو پوندی که در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات «مک‌میلان» شروع به کار کند. «الیوت» در سال ۱۹۶۰ موفق شد تا انتشارات «آرلینگتون» را تأسیس کند. او سال ۲۰۰۳ در سن ۷۳ سالگی درگذشت.
 
«الیوت» پیش از مرگ گفته بود دوست دارد، بنیادی را راه‌اندازی کند تا از راه مالی به نویسندگان نوقلم کمک کند و به این ترتیب جایزه «دزموند الیوت» از سال ۲۰۰۷ تاکنون برگزار می‌شود.
 
سال گذشته این جایزه به کلر آدام به خاطر نگارش رمان کودک طلایی رسیده بود. سه نویسنده انتخاب شده برای جایزه امسال طبق زیر اعلام شده است:
 

اخبار کوتاه به سبک کتاب!

ابی دیره نویسنده رمان دختری با صدای بلند
 

اخبار کوتاه به سبک کتاب!

درک اوسون نویسنده رمان به یاد من آورد


اخبار کوتاه به سبک کتاب!

اوکچوکو نزلو نویسنده رمان شادی‌های خصوصی نینا مالونی
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε ، Ɗєя_Mσηɗ ، чернаяЛуна


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: اخبار کوتاه به سبک کتاب! - sober - 04-06-2020، 6:07

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Book کتاب هنر رندانه به ... گرفتن
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان