امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی به رشته های هنرستان!

#8
آشنایی با رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» کاردانش

آشنایی به رشته های هنرستان!

رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» در زمینه هنر از گروه هنر شاخه کاردانش قرار دارد. در این گروه رشته‌هایی مانند «معماری داخلی»، «گرافیک رایانه‌ای»، «خیاطی لباس زنانه»، خیاطی لباس شب و عروس»، «عکاسی دیجیتال» و . . .  قرار دارد.

هنرجویان این رشته، مهارت‌های کاربری کامپیوتر را در دو درس رایانه کار مقدماتی و پیشرفته فرا می‌گیرند و در ضمن کار، با نرم‌افزارهای فتوشاپ و دیگر نرم‌افزارهای گرافیکی (Powepoint , Illustrator , CorelDRAW و . . .) آشنا می‌شوند.

آشنایی به رشته های هنرستان!

آموزش مهارت‌ها

سطح آموزشی استانداردهای طراحی شده برای این رشته در سطح مطلوبی است، چنان‌چه آموزش صحیح صورت گیرد و هنرجو علاقه‌مند و با اراده و پرانگیزه باشد، قطعاً با آموزش این مهارت‌ها می‌تواند نیاز خود جهت حضور در بازار کار را برآورده کند.

هنرجویان این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی و پایه مشترک، مهارت‌های زیر را می‌آموزند:

 - رايانه كار مقدماتی

 - رايانه كار پيشرفته

 - طراح امور گرافيكی با رايانه

 - كاربر Corel Draw

 - کاربر Adobe Illustrator

 - کاربر Adobe After Effects

 - کاربر Autodesk Maya

 - کاربر Adobe Premier

آشنایی به رشته های هنرستان!

آینده تحصیلی و شغلی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در صورت موفقیت در آزمون ورودی در دوره‌های کاردانی پیوسته فنی و حرفه‌ای (آموزشکده‌های دولتی و دانشگاه آزاد) و دوره‌های کاردانی پیوسته (دانشگاه علمی ـ کاربردی) به ادامه تحصیل مشغول شوند. البته با سه ساله شدن دوره تحصیلی هنرستان‌ها، امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های مرتبط وجود خواهد داشت.

آشنایی به رشته های هنرستان!

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در عکاسی‌ها، مؤسسات تبلیغاتی، دفاتر روزنامه و انتشارات، صدا و سیما و مؤسسات وابسته و فعال در زمینه تدوین فیلم، انیمیشن و... مشغول به کار شوند.

فارغ‌التحصیلان رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» می‌توانند کارت ویزیت و طرح روی جلد کتاب‌ها را طراحی کنند و اصلاح تصاویر و فیلم‌ها را فرا گیرند.

آشنایی به رشته های هنرستان!

فارغ التحصیلان این رشته می توانند به صورت فردی یا گروهی و به صورت خود اشتغالی اقدام به دایر کردن شرکتهای تبلیغاتی نموده و یا کارهای تبلیغاتی برای شرکتها انجام دهند و هم چنین برای برنامه نویسان ، صفحات گرافیکی تهیه نمایند.

ساعت آموزش

رشته «تصویرسازی و جلوه‌های ویژه رایانه‌ای» دارای 107 ساعت آموزش به شرح زیر است:

۴۲ ساعت دروس عمومی (دینی، عربی، فارسی، زبان خارجه، جغرافی، تاریخ، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، آمادگی دفاعی، مدیریت خانواده و سبک زندگی)

2 ساعت شایستگی‌های پایه فنی (ریاضی)

54 ساعت شایستگی‌های فنی (درس‌های مهارتی)

۹ ساعت شایستگی‌های غیرفنی (الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، کاربرد فناوری‌های نوین، اخلاق حرفه‌ای). این درس‌ها به صورت پودمانی ارائه می‌شوند.


آشنایی با رشته برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای در شاخه کاردانش

آشنایی به رشته های هنرستان!

رشته «برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای» در زمینه صنعت از شاخه کاردانش و در گروه برق قرار دارد. در این گروه رشته‌هایی مانند «برق ساختمان»، «برق صنعتی»، «تابلوسازی برق صنعتی»، «الکتروتکنیک»، «الکترونیک»، «ماشین‌های الکتریکی»، «تعمیر تلفن‌های رومیزی و همراه»، «سیستم‌های صوتی و تصویری»، «طراحی و توسعه صفحات وب» و . . . قرار دارد.

بازی‌های رایانه‌ای، به لحاظ تأثیرگذاری خود در زمینه فرهنگ‌سازی، رشد و تکوین شخصیت فرهنگی و علمی و ایفای نقش‌های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین پر کردن بخشی از اوقات فراغت گروه‌های سنی مختلف جامعه از جایگاه ویژه‌ و مهمی برخوردار هستند.

بنا بر اهمیت موضوع، توجه بیش از پیش به برنامه‌ریزی برای تولید محصولات فرهنگی جدید (همچون بازی‌های رایانه‌ای مناسب) و توسعه این حوزه منجر به تعریف و پیاده‌سازی این رشته مهارتی در هنرستان‌های کاردانش برای هنرجویان علاقه‌مند شده است.

در ضمن بازی‌های رایانه‌ای ایرانی، مورد علاقه بسیاری از خانواده‌های ایرانی است چرا که در راستای فرهنگ کشورمان است لذا هم جهت با سیاست توسعه و رواج این رشته در هنرستان‌های کاردانش برای هنرجویان علاقه‌مند پایه‌گذاری شده است.

آشنایی به رشته های هنرستان!

سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان در این رشته علاوه بر گذراندن دروس عمومی و پایه مشترک، مهارت‌های زیر را می‌آموزند:

 مهارت برنامه‌نویسی Scratch

 مهارت رایانه‌کار ICDL

 مهارت کاربر رایانه

 مهارت کاربر نرم‌افزار اداری (Office)

 مهارت کاربر Illustrator

 مهارت بازی‌سازی مقدماتی با موتور  یونیتی (Unity)

 مهارت شهروند الکترونیکی (E-Citizen)

 مهارت کاربر اندروید

 مهارت برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای

 مهارت بازاریابی الکترونیکی

 مهارت کاربر Poser

 مهارت مدیر بازی‌های شبکه‌ای (Game Net)

 مهارت عمومی برنامه‌نویسی



آینده تحصیلی و شغلی

بازی تلفن همراه رفته رفته شکلی جدی از سرگرمی‌های مردم می‌شود و در دل کاربران گوناگون جا باز می‌کند. بالندگی این بازار از یک سو ناشی از ظهور گوشی‌های هوشمند صفحه لمسی و پیش‌رفته است که کار پایه مناسبی برای بازی هستند و از سوی دیگر ناشی از نوآوری در بازی‌هاست که کاربران تمامی گروه‌های سنی را جذب می‌کند.

بازتاب این بالندگی در میزان درآمد این صنعت هم نمایان است که سهم فزاینده‌ای از درآمد بازی همراه از کالاهای مجازی و سایر خریدهای درون بازی است. درآمد تبلیغات درون بازی افزایش چشمگیری خواهد یافت، زیرا شمار هر چه بیشتری از تبلیغات‌چی‌ها به سراغ بازی‌های همراه می‌آیند تا از قابلیت رسانه‌ای آن بهره گیرند.

ایران با 20 میلیون کاربر بازی‌های رایانه‌ای و صرف روزانه 40 میلیون ساعت برای انجام بازی‌ یکی از پرمخاطب‌ترین کشورهای دنیا در این زمینه محسوب می‌شود.

بر اساس سند چشم‌انداز صنعت بازی‌های رایانه‌ای در افق 1404، سهم بازی‌های رایانه‌ای ایرانی در بازار داخل تا سال 1404 باید به 50 درصد برسد.

آشنایی به رشته های هنرستان!

شرایط و نحوه ادامه تحصیل

دانش‌آموزان بعد از فراغت از تحصیل می‌توانند در مقطع کاردانی در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه آزاد و دانشگاه فنی و حرفه‌ای در رشته مرتبط ادامه تحصیل دهند. هم‌چنین با سه ساله شدن دوره تحصیلی هنرستان‌ها، هنرجویان این رشته در مقطع کارشناسی نیز در رشته‌های مرتبط با نرم‌افزار و IT می‌تواند ادامه تحصیل دهد.

آینده شغلی و بازار کار

فارغ‌التحصیلان می‌توانند به عنوان طراح بازی یا برنامه‌نویس در مراکز دولتی و خصوصی و یا به صورت مستقل مشغول به کار شوند که تعدادی از این مراکز عبارت‌ند از:

 ـ طراحی انفرادی و یا تیمی بازی‌های موبایل

 ـ مراکز چاپ و تبلیغات و نشریات

 ـ به عنوان مدرس در مراکز آموزش تخصصی IT (انستیتو ملی بازی‌سازی)

 ـ اشتغال در شرکت‌های خصوصی تولید بازی‌های رایانه‌ای و موبایل

ساعت آموزش

رشته «برنامه‌نویسی بازی‌های رایانه‌ای» دارای 111 ساعت آموزش به شرح زیر است:

42 ساعت دروس عمومی (دینی، عربی، فارسی، زبان خارجه، جغرافی، تاریخ، علوم اجتماعی، تربیت بدنی، انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، سلامت و بهداشت، آمادگی دفاعی، مدیریت خانواده و سبک زندگی)

56 ساعت شایستگی‌های فنی (درس‌های مهارتی)

4 ساعت شایستگی‌های پایه فنی (ریاضی)

9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی (الزامات محیط کار، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، کاربرد فناوری‌های نوین، اخلاق حرفه‌ای). این درس‌ها به صورت پودمانی ارائه می‌شوند.


آشنایی با رشته «نقشه‌کشی صنعتی به کمک رایانه» در شاخه کاردانش

آشنایی به رشته های هنرستان!

رشته «نقشه‌کشی صنعتی به کمک رایانه» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.

معرفی رشته

پیشرفت و توسعه صنعتی و افزایش مبادلات تکنولوژیکی بین کشورها، به خصوص در قرن بیستم، پیدایش و تکامل زبان جدیدی به نام نقشه‌کشی را موجب شده است که با استاندارد کردن قواعد و مبانی آن توسط مؤسسه ISO و تلاش‌های بی‌وقفه طراحان و صنعتگران مدارج ترقی را پیموده است.

امروزه نقشه‌کشی با دخالت وسایل مدرن و بهره‌گیری از افزارهای جدید به صورت بازویی قدرتمند صنایع را رهبری می‌کند. تنها توجه به این نکته که روزانه حجم عظیم از محصولات صنعتی تولید می‌شود که هرکدام نیاز به نقشه‌های بسیار دقیق و گویا دارند شاهد این مدعاست. بدین ترتیب این زبان به متخصصانی نیاز دارد که با اصول و قواعد آن به درستی آشنا بوده، بتوانند ایده‌ها و طرح‌های مبتکران را با دقت لازم به روی کاغذ بیاورند. بنابراین نقشه در هر نقطه‌ای از دنیا که ترسیم شود، در هر نقطه دیگر قابل خواندن و ساخت خواهد بود.

نقشه‌کشی صنعتی در اصل، زبان بین‌الملل صنعت است که معرفی و ساخت قطعات و ارائه طرح‌های گوناگون صنعت تنها توسط آن امکان‌پذیر است و پل ارتباطی بین طراح و سازنده است.

دانش‌آموزان در این رشته با طراحی وسایل و قطعات جدید برای دستگاه‌های مختلف فنی آشنا می‌شوند و درنهایت ترسیم نقشه‌های صنعتی را پیدا می‌کنند.

آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان در طی دوران تحصیل با دروس نقشه‌کشی درجه 2، نقشه‌کشی و طراحی به کمک رایانه (اتوکد)، و نرم‌افزارهای Solid Works و Inventor به اضافه 52 درس عمومی آشنا می‌شوند.

آشنایی به رشته های هنرستان!

آینده تحصیلی و شغلی

فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در شرکت‌ها و کارخانجات تولید قطعات در هر زمینه‌ای از جمله لوازم خانوادگی، لوازم صنعتی و خودروها فعالیت کنند، در شرکت‌های طراح قطعات فعالیت نمایند، در مراکز آموزشی به تدریس نقشه‌‌کشی و آموزش نرم‌افزارها بپردازند، در مراکز قالب‌سازی فعالیت نمایند؛ همچنین به عنوان رابط بین طراح‌ و تولیدکننده، رابطه بین مهندس و کارگر، کمک سرپرست کارگاه نقشه‌کشی و غیره به فعالیت بپردازند.

فارغ‌التحصیلان این رشته پس از گذراندن 96 واحد درسی از طریق کاردانی پیوسته در یکی از دانشکده‌های فنی حرفه‌ای، جامع علمی ـ کاربردی و دانشگاه آزاد با آزمون یا براساس معدل به صورت پودمانی پذیرش می‌شوند.

ساعت آموزش

رشته «نقشه‌کشی صنعتی به کمک رایانه» دارای 106 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 53 ساعت شایستگی‌های فنی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «نقشه‌کشی صنعتی درجه 2 متشکل از 7 واحد نظری و 13 واحد عملی»، «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «نقشه‌کش و طراح به کمک رایانه متشکل از 7 واحد نظری و 6 واحد عملی»، «کارور Solid Works متشکل از یک واحد نظری و 2 واحد عملی»، «کارور Inventor متشکل از 3 واحد نظری و 5 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.

معرفی رشته «تعمیر موتور خودرو» در شاخه کاردانش

آشنایی به رشته های هنرستان!

رشته «تعمیر موتور خودرو» در زمینه صنعت از گروه مکانیک قرار دارد.

معرفی رشته

امروزه تکنولوژی، شتابان رشد و توسعه می‌یابد و در این میان صنعت خودرو جایگاه ویژه‌ای در جهان دارد. با توجه به جایگاه ویژه خودرو در جهان امروز رشته تعمیر خودرو از رشته‌های کاربردی و آینده دار است.

این رشته یکی از رشته‌های گروه مکانیک است که در آن آموزش‌های مربوط به صنعت خودرو انجام می‌گیرد. دانش‌آموزان وارد شده به این رشته باید علاوه بر علاقه، استعداد فنی و خلاقیت از سطح علمی مناسب در درس‌های فیزیک و ریاضی برخوردار باشند.

سطح آموزشی مهارت‌ها

هنرجویان طی دوران تحصیل در این رشته با گذراندن 110 ساعت آموزش‌های عمومی، فنی و کارگاهی و شایستگی‌های غیرفنی ضمن خواندن کتب تخصصی و عمومی از قبیل محاسبات فنی، تکنولوژی و کارگاه مولد قدرت، ریاضی، فیزیک و ... با اساس کار، ساختمان و کاربرد موتورهای احتراق داخلی آشنا شده و مهارت‌ شناسایی قطعات مختلف تشکیل دهنده خودرو، ساختمان، طرز کار هر یک و عیب‌یابی مربوط به آنها و رفع این عبوب، انواع سیستم‌های سوخت‌رسانی، بنزینی و گازسوز، نحوه استفاده از مدارک فنی خودرو و کاربرد آنها را آموزش می‌بینند

آشنایی به رشته های هنرستان!

آینده تحصیلی و شغلی

فارغ‌التحصیلان رشته «تعمیر موتور خودرو» با ساختمان و کاربرد موتورهای احتراق داخلی آشنای کامل بوده و ضمن شناسایی ایراد موتور، می‌توانند به رفع مشکل بپردازند.

پس از فراغت از تحصیل و کسب دیپلم مهارت تعمیر خودرو، دانش‌آموزان می‌توانند جهت اشتغال در کارخانجات، مؤسسات صنعتی دولتی و خصوصی که به تولید یا تعمیر انواع مختلف خودرو می‌پردازند نظیر شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا و ... و یا در شرکت‌های تولید قطعات و لوازم یدکی انواع خودروها و یا در تعمیرگاه‌های نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های خودروساز مشغول گشته و یا به صورت شخصی کارآفرینی نموده و خود اقدام به دایر نمودن تعمیرگاه‌های مربوطه نمایند.

در ضمن در صورت علاقه به ادامه تحصیل می‌توانند پس از پایان دوره هنرستان از طریق شرکت در آزمون کنکور ناپیوسته فنی و حرفه‌ای در آموزشکده‌های سراسری فنی و حرفه‌ای، دانشگاه آزاد، دانشگاه جامع علمی کاربردی در سطح کاردانی همان رشته به ادامه تحصیل پرداخته و پس از فارغ‌التحصیل شدن در این دوره در دوره‌های کارشناسی ناپیوسته آن مراکز ادامه تحصیل دهند.

ساعت آموزش

رشته «تعمیر موتور خودرو» دارای 110 ساعت آموزش است که شامل 42 ساعت دروس عمومی، 2 ساعت شایستگی‌های پایه، 57 ساعت شایستگی‌های فنی و 9 ساعت شایستگی‌های غیرفنی است.

استاندارد مهارت و درس این رشته شامل «ریاضی 1 متشکل از 2 واحد نظری»، «تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه 2 متشکل از 6 واحد نظری و 12 واحد عملی»، «تعمیرکار اتومبیل‌های سواری بنزینی درجه 1متشکل از 7 واحد نظری و 13 واحد عملی»، «کاربرد مدارک فنی خودرو متشکل از یک واحد نظری و یک واحد عملی»، «تعمیرکار اتومبیل گازسوز متشکل از 2 واحد نظری و 4 واحد عملی» و «کارورزی متشکل از 4 واحد عملی» است.
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

پیام‌های داخل این موضوع
RE: آشنایی به رشته های هنرستان! - ♱ ᴠɪᴄᴛᴏʀ ♱ - 22-09-2019، 11:51

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Question آزمون جامع لیموترش ( رشته تجربی )
  کتاب مارکوپولو رشته انسانی
  آزمون 11 اسفند تشریحی ماز ( رشته انسانی)
Question آزمون ۲۷ بهمن تشریحی ماز ( رشته انسانی)
Humanfemale آزمون های آزمایشی رشته انسانی | ویژه کنکور ۱۴۰۳
Book کتاب چند کنکور خیلی سبز رشته انسانی
Question مجموعه کنکور ۹۸تا۰۲ سـه رشته با پاسـخ همراه بــا سوالات شبیه ساز
Question سوالات نهایی عربی ۳ (رشته انسانی)
  سوالات نهایی دین و زندگی ۳ { رشته تجربی و ریاضی}
  سوالات امتحان نهایی عربی | رشته تجربی و ریاضی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان