كيش آلت پرستی یکی از فرقه های آیین هندو است که محلّ اصلی آن کشور هندوستان است. آیین هندو معتقد به صدها خدا و دارای صدها فرقه است که معروفترین خدایان آن برهما ، ویشنو و شیوا می باشد. شیوا بتی است با چهار دست که در حال رقصیدن است و نقش او در عالم ، فانی کردن و احیای مجدد است. شیوا پرستان ، به آلت جنسی شیوا ، که آن را لینگا یا نرینه می نامند ، عنایت ویژه داشته آن را هم می پرستند. آلت پرستان هندو مجسمه آلت مردانه را در معابد نصب می کنند و در خانه ها نگه می دارند و هر ساله مجسمه ی بسيار بزرگ و غول آسايي از آلت مردانه ساخته ، بر روي كاميوني سوار و در خيابان هاي دهلي (پایتخت هندوستان) به نمايش مي گزارند. معبد سومنات که بتخانه ای با چهار گنبد طلا و خزانه ای پر از جواهرات بود و توسّط سلطان محمّد غزنوی تخریب شد ، بتخانه آلت پرستان بود. گروهی از شیوا پرستان به نام لینگاوات همواره مجسمه ای از آلت مردانه را در کیف کوچکی به گردن می آویزند. گفته شده که این فرقه در گذشته برای لینگا انسان نیز قربانی می کرده است. در مقابل این فرقه مرد گرا ، فرقه شَکتی قرار دارد که برای زنان توجّهی ویژه دارد و در معابد آنها زنان جوان می رقصند ؛ این فرقه رقص و آواز وحشیانه و گوش خراش و حرکات جنون آمیز را برای تکامل روحی انسان لازم می داند.
در فرهنگ آلت پرستی برهنه بودن یک عمل پسندیده و ستوده است ؛ ولی حکومت هندوستان بنا به ملاحظات بین المللی ، اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد ؛ لکن بزرگان و به اصطلاح ، مقدّسین این فرقه، در معابدشان برهنه ، به شکل یوگیها می نشینند و مردم کاسه آب یا شیر به دست ، مقابل آنها صف می کشند تا آب یا شیر خود را با آلت آنها متبرّک کنند. همانگونه که هموطنان گاو پرستشان به مدفوع و ادرار گاو تبرّک می جویند ؛ و خوردن آن دو را باعث تطهیر درون می دانند ؛ و قابلمه به دست ، دنیال گاو راه می افتند تا مدفوع تازه آن را که از قداست بیشتری برخوردار است به دست آورند.
آلت پرستان، آلت مردانه را نماد حیات بخشی ، باروی و آفرينش مي دانند و و یک نحوه خالقیّت برای آن قائلند. لذا در بیان فلسفه مذهب خود می گویند : آلت تنها عامل حیات و زندگی است که حیات را به وجود آورده است ؛ و زندگی ما انسانها به وسیله ی آن ادامه می یابد پس باید آن را گرامی داشت.همان گونه که هموطنان گاو پرستشان گاو را مظهر رزّاقیّت شمرده تقدیس می کنند. براي اين گروه ، نمايش آلت مردانه نوعي نيايش و عبادت مذهبي است و تلقي جنسي از مراسم نيايش خود را كفر و توهين به مقدسات مذهبي خود مي شمارند.آلت پرستي همچنين در ژاپن , تايلند و ساير كشورهاي تحت تاثير آيين هاي هندو رواج دارد
]
در فرهنگ آلت پرستی برهنه بودن یک عمل پسندیده و ستوده است ؛ ولی حکومت هندوستان بنا به ملاحظات بین المللی ، اجازه چنین کاری را به آنها نمی دهد ؛ لکن بزرگان و به اصطلاح ، مقدّسین این فرقه، در معابدشان برهنه ، به شکل یوگیها می نشینند و مردم کاسه آب یا شیر به دست ، مقابل آنها صف می کشند تا آب یا شیر خود را با آلت آنها متبرّک کنند. همانگونه که هموطنان گاو پرستشان به مدفوع و ادرار گاو تبرّک می جویند ؛ و خوردن آن دو را باعث تطهیر درون می دانند ؛ و قابلمه به دست ، دنیال گاو راه می افتند تا مدفوع تازه آن را که از قداست بیشتری برخوردار است به دست آورند.
آلت پرستان، آلت مردانه را نماد حیات بخشی ، باروی و آفرينش مي دانند و و یک نحوه خالقیّت برای آن قائلند. لذا در بیان فلسفه مذهب خود می گویند : آلت تنها عامل حیات و زندگی است که حیات را به وجود آورده است ؛ و زندگی ما انسانها به وسیله ی آن ادامه می یابد پس باید آن را گرامی داشت.همان گونه که هموطنان گاو پرستشان گاو را مظهر رزّاقیّت شمرده تقدیس می کنند. براي اين گروه ، نمايش آلت مردانه نوعي نيايش و عبادت مذهبي است و تلقي جنسي از مراسم نيايش خود را كفر و توهين به مقدسات مذهبي خود مي شمارند.آلت پرستي همچنين در ژاپن , تايلند و ساير كشورهاي تحت تاثير آيين هاي هندو رواج دارد
]