08-10-2014، 15:59
بحث پیرامون رزولوشن در Assassin’s Creed: Unity هنوز ادامه دارد. طبق اعلام Ubisoft، “برای جلوگیری بحث و اختلاف” Unity با رزولوشن ۹۰۰p و ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد. Assassin’s Creed: Black Flag با پچ منتشر شده، دارای مشخصاتی بهتر از Unity بر روی PlayStation 4 بود و با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا می شود.
تهیه کننده ارشد Vincent Pontbriand، در مصاحبه ای اعلام کرده، که مشکل اصلی CPU بود، و GPU کنسول ها دلیلی برای این تصمیم نیستند.
نقل قول:از لحاظ فنی ما محدود به CPU هستیم، GPUها واقعا قدرتمند هستند، بدیهی است که گرافیک فوق العاده است، اما CPU هوش مصنوعی را پردازش می کند، تعداد NPCهای روی صفحه را کنترل می کند، تمامی این سیستم ها به صورت موازی اجرا می شوند. ما به سرعت در تنگنا قرار گرفتیم، و کمی ناامید کننده بود، زیرا فکر می کردیم که تمامی جنبه های هوش مصنوعی ۱۰ برابر بهبود پیدا می کند، و متوجه شدیم که کار بسیار سختی است. تنها تعداد چند ضلعی ها بر روی نرخ فریم تاثیر ندارد. اگر گرافیگ به تنهایی مطرح بود، ما می توانستیم ۱۰۰ فریم بر ثانیه بازی را اجرا کنیم، اما به دلیل هوش مصنوعی، ما به ۳۰ فریم بر ثانیه محدود هستیم.
می توان اینطور استدلال کرد که انتظارات از نسل جدید برآورده نشده است، خصوصا Xbox One که همچنان در مقایسه ها با رقیب خود به مبارزه ادامه می دهد. خوشبختانه قرار گرفتن در “تنگنا” برای سازندگان خاصی پیش نیامده است. Unity به دلیل حالت co-op و دیگر بخش، متکی به CPU است، اما PS4 توانسته عنوان قبلی این سری را با رزولوشن ۱۰۸۰p اجرا کند. “جلوگیری از بحث و اختلاف” باید حداقل نگرانی یک بازیساز باشد، زیرا مصرف کنندگان پولی را که به سختی بدست آورده اند، را صرف خرید یک تجربه واقعی از نسل جدید می کنند. اگر یک بازی نتواند استانداردهای نسل جدید را در خود جای دهد، مصرف کنندگان براساس پولشان به بحث و تصمیم گیری می پردازند. تجربه ثابت کرده که کاهش بالقوه فروش بزرگترین نگرانی سازندگان است.