امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

(اهل شب)

#51
آیا از ضربه خوردن میترسید؟؟؟


اگر جواب شما منفی است یا غلو میکنید یا معنی شجاعت را با حماقت اشتباه گرفته اید .
همه ما از ضربه خوردن و آسیب دیدن می ترسیم . در واقع این عکس العمل طبیعی بدن ماست .البته منظور از ترس آن جنبه منفی که معمولاً در ذهن داریم ، نیست.
شاید بتوان با کمی واقع بینی ترس را با قدرت عکس العمل مترادف دانست . یعنی بدن ما به محض برخورد با یک عامل ناشناخته یا تهدید آمیزبلافاصله مقداری انرژی آزاد میکند حال اگر ما برای مقابله با آن عامل خاص تعریفی داشته باشیم انرژی آزاد شده صرف انجام عمل مذکور میگردد (عکس العمل بدن - حالت مثبت) در غیر اینصورت این انرژی خود را به صورتهای مختلف مثل فریاد کشیدن آزاد میکند (ترس - حالت منفی) .
در هنگام کومیته شما باید برای بدن خود در مواجهه با اجرای یک تکنیک تهاجمی توسط حریف یک تعریف ارائه کنید . در غیر اینصورت انرژی که بدن شما در واکنش به اجرای ضربه حریف و قرار گرفتن در حالت خطرناک آزاد میکند با حالاتی چون دستپاچگی ، ترس و در نهایت خارج شدن کنترل مبارزه از دست شما به هدر خواهد رفت .
جایگزین مناسب و در واقع همان تعریفی که ما باید به بدن ارائه کنیم ، همان تکنیکهای دفاعی هستند ، این کار را میتوان با روشهای مختلف تمرینی انجام داد که در اینجا به یک نمونه ساده آن اشاره میکنیم :
از حریف تمرینی خود بخواهید ضربه ی خودش را البته با کنترل شدید به روی شما اجرا کنید و شما در عین حال که به او اعتماد دارید سعی کنید که پلک نزده و سر خود را به عقب نکشید و بار ها و بارها این عمل را تمرین کنید بعد از مدتی این عمل را با یک دفاع انجام دهید .
احتیاج نیست که دفاعی کامل انجام شود فقط برای منحرف کردن ضربه حریف یک اشاره کوچک نیز کافی است .
پس از تسلط کامل به روی آن ضربه ای نیز به عمل خود اضافه کنید ، بدین صورت که در هنگام اجرای تکنیک  از سوی حریف ، شما پلک نمیزنید ، سرتان را عقب نمی کشید و دفاع مناسب انجام میدهید و ضربه ای مناسب انجام می دهید .
تمرینات مکرر با این روش بدن شما را به این تعریف دست پیدا میبکند که با مشاهده برخورد یک ضربه به سمت خود  انرژی آزاد شده که بدن شما در واکنش به این حالت انجام داده ، صرف اجرای یک تکنیک دفاعی کند .
البته این حالت به این سادگی که مطرح شد به دست نمی آید ، اما به هر حال غلبه بر ترس مثل هر مهارت دیگری نیاز به تمرین مکرر و پشت کار دارد .
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny ، ...Maryam...
آگهی
#52
[rtl]افت از پشت:[/rtl]
[rtl]با قامتی راست و کشیده بایستید دستان خود را کشیده بطرف جلو نگهدارید روی زانوهای خود بنشینید باسن خود را روی زمین بگذارید و دراز بکشید و با دستان خود ضربه ای به زمین بکوبید توجه داشته باشید در اجرای تمامی این حالتها هیچگاه سرتان به زمین برخورد نکند که این حالت بسیار خطرناک است .[/rtl]
[rtl]حرکت اول:[/rtl]

(اهل شب) 6
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
حرکت دوم:
(اهل شب) 6
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
حرکت سوم:
(اهل شب) 6
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
حرکت چهارم:
(اهل شب) 6
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
حرکت پنجم:
(اهل شب) 6
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
حرکت ششم:
(اهل شب) 6

فواید و تاثیر حرکت دراز نشست بر بدن:
دراز نشست یا دراز و نشست یک حرکت ورزشی می باشد که منجر به تقویت عضلات ماهیچه های شکمی و ماهیچه خم کننده لگن می شود. برای انجام این حرکت ابتدا به پشت خوابیده و دست هایمان را ضبدری روی سینه می گذاریم و یا پشت گردن و شروع به بلند شدن و به اصطلاح کندن از زمین می کنیم به طوری که بالا تنه ما از زمین جدا شده باشد.توجه نمایید افرادی که دارای گودی کمر می باشند می بایست کمر را بر روی زمین فشار دهند اگر همچنان در کمر خود احساس درد دارند می بایست روی زمین داز کشیده و پاهایشان را روی شکم خود جم کنند و با دست بگیرند و به نرمی و آرامی به طرفین مایل شوند تا از درد کمر پیشگیری نمایند.
(اهل شب) 6
....................................................
روش صحیح  حرکت دراز نشست:
حرکت دراز و نشست باید به طور صحیح اجرا شود تا در بدن خود احساس درد نکنید ، در صورتی که شما پس از اجرای این حرکت در ناحیه گردن خود احساس درد می نمایید بدین معنا می باشد که حرکت را صحیح نمی روید. برای انجام حرکت صحیح به تصاویر زیر دقت نماید:
(اهل شب) 6
................................................................................​.............................
 
(اهل شب) 6
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#53
[b]
تذکر مهم 1 : اگه هنوز آماتور هستید به هیچ عنوان این تمریناتو انجام ندین که بسیار پشیمون میشید ، می تونید اصلا این حرفه رو جدی نگیرید برای من که اتفاقی نمیفته خودتون بعدامی فهمید چه ضربه اساسی به بدنتون می زنید
تذکر مهم2: تمرینات برای ورزشکاران نیمه حرفه ایست ، حرفه ای ها تعداد رو چندبرابر کرده و پرتکرار کار کنن
تذکر مهم 3: دخترا هم می تونن انجام بدن اما بدنشون یکم ازحالت دخترونه درمیاد و پسرونه میشه بستگی به تعداد میلگرد داره که توضیح میدم

یه نوع تمرین مهم برای افزایش شتاب پاها و دست ها رو براتون اوردم تمرین با وزنه میلگردی
تمرین با این وزنه ها به رشتتون بستگی داره رشته های غیر کترلی که به عضلات سفت و محکم نیاز دارن برای تمرین دادن پاها وزنه های میلگردی رو به ساق پاهاشون مخی بندن و ورزش های رزمی کنترلی به مچ پا ، بستن به ساق عضله سازی میکنه و بستن به مچ فقط سرعتو می بره بالا ...
پسرا برای تمرن باید سنگین کار کنن یعنی یا نصف یا کل میلگرد هارو درجاشون بذارن و محکم ببندن و با اون تمرین کنن . دخترا برای تمرین بستگی به خودشون داره اگه نمیخوان عضله داشته باشن یا بدنشون یکم پسرونه شه باید دو یا سه تا میلگرد رو داخل وزنه بندازن و به مچ پاهاشون ببندن تا بدنشون دخترونه بمونن ، توجه کنید وزنه ها حتما باید بسته شن اونم محکم چون اگه آزاد روی مچ حرکت کنن به مفصل آسیب می زنن .
برای تمرین باز متفاوته می تونید با حدااکثر وزنه کار کنید ، ده دقیقه بدوید ، ده دقیقه طناب بزنید و با میت تمرین کنید تکرار میکنم میت نه کیسه بوکس
دخترا هم می تونن تکنیکاشونو تو هوا تمرین کنن بدون چفت کردن زانو (آسیب زننده هست برای زانو) یا اگه خواستن روی میت تمرین کنن
که بعید میدونم اینکارو کنن ولی تمرین باز و بسته کردن در هوا هم خیلی عالیه برای پسراهم خوبه گاهی اوقات همونطور که گفتم سرعتو می بره بالا
می تونید به عنوان مکمل بدنسازی رزمیتون حرکات تعادلی با شماره پایین (بیست شماره) تعادلی کار کنید توضیح بیشتر نمیدم خودتون بلدید دیگه

تمرین دادن دستها

اینبار ترجیحا کیسه را انتخاب کنید وزنه هارا بسته به جایی که احتیاج به تقویت داره روی اون عضله محکم ببندید و حین تمرین مراقب کتف هاتون باشید (اگه هنوز کامل حرفه ای نشدید )
با تکرار های کوتاه شروع به مشت زنی کنید تا عضلات گرم شوند پس از این قسمت اندکی تکرار را بالا ببرید و دست به دامان زمانسنج شوید ،با زمان های کوتاه و تکرار های زیاد ، برای بوکسورها و کیک بوکس کارها و ووشوکارها
برای کونگ فو کاران عزیز و کاراته کارها بدلیل نشست های خاص و استفاده از کمر زمان کم و تکرار متناسب انتخاب شود و ترجیحا تکنیک به میت زده شود
وین چون کارها هم که کلا سیستمشون فرق داره و این تمرینات اصلا به دردشون نمیخوره
خب داشتم میگفتم بعداز گذروندن این ست روی حریف بصورت سایه کار کنید و عضله مورد نظرتون رو با هر تکنیکی که بیشتر درگیرش میکنه تمرین بدید تا قوی بشه

دخترا هم که وزنه رو به مچ دستاشون ببندن و تمرین بکنن معمولا کاراته کار ها رو حالت رقص پا می مونن با شماره تکنیک میزنن
 بله تمرین برای خانوما راحت تره چون معمولا اونا از داشتن عضله خوششون نمیاد اما هستن دخترایی که خشن ترن و تمرینات پسرونه رو بسته به علاقه انتخاب میکنن و باهاش کار میکنن که برای اونا خیلی زود جواب میده و به سرعت قوی میشن اما استیلشون هم کمی تغییر میکنه
[/b]
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#54
پرداختن به ورزشهای رزمی در بین افراد به مقاصد مختلفی صورت می گیرد. این امر می تواند بعنوان هنری در جهت تناسب اندام و افزایش انعطاف پذیری یا برای رقابت و مسابقه و یا به منظور دفاع شخصی مورد استفاده قرار گیرد. بر خلاف آنچه تصور همگانی است میزان بروز آسیب های جدی در این ورزش به نسبت پائین است مثلاً میزان بروز آسیب در ورزشهای رزمی در حدود 10/1 فوتبال است و 2/1 کشتی است.میزان بروز صدمات با میزان مهارت ورزشکار ( رنگ کمربند ) رابطه معکوس دارد.
از سویی شدت صدمات ایجاد شده با میزان مهارت ورزشکار در رابطه مستقیم قرار دارد ( بخاطر استفاده از مانورهای ترکیبی و خطرناکتر ) لذا هر چه فرد با مهارت تر و حرفه ای تر شود اگر چه میزان آسیب ها در وی کاهش می یابد اما اگر صدمه ببیند احتمال شدیدتر بودن آن افزایش می یابد.
 

فرکانس
 احتمال صدمه دیدگی در ورزشهای رزمی در حدود 17 در 100/000 نفر است. این میزان در فوتبال 167 در 100/000 و در بسکتبال 188 در 100/000 و در کشتی 26 در 100/000 است.
 60% از آسیبهای مرتبط با ورزشهای رزمی در هنگام تورنمنت های ورزشی و 40% آنها در زمانهای غیر از تورنمنت رخ می دهد.
 در کاراته احتمال صدمه دیدگی بدنبال اصابت مشت بیشتر از احتمال صدمه به دنبال ضربات پا است.
 در تکواندو احتمال صدمه دیدگی بدنبال ضربات پا بیشتر از احتمال صدمه بدنبال اصابت مشت است.

علل صدمات در ورزشهای رزمی
• اصابت ضربات مستقیماً به بدن.
• مانورهای تعادلی و چرخشی


• حرکات تکراری مثل رقص پا یا مشت زدن به میت بصورت متوالی (احتمال شکستگی پا در اثر استرس )
توزیع صدمات در ورزشهای رزمی
- در تکواندو به این صورت است :
• 52% صدمات در ناحیه سر و گردن.
• 17% صدمات در ناحیه اندام فوقانی.
• 17% صدمات در ناحیه انجام تحتانی.

شایع ترین و شدیدترین آسیب های مرتبط با ورزش های رزمی
- شایعترین صدمات و آسیب های ورزشی در ورزشهای رزمی عبارتند از: له شدگی ها، خراشیدگی ها و کشیدگی های رباطی و عضلانی تاندونی.
- شدیدترن آسیب های مرتبط با این ورزش عبارتند از ضربات به سر و صدمات مغزی و پارگی احشای داخل شکم مثل کبد و طحال.

این صدمات عمدتاً عبارتند از : پارگی و خونریزی از بینی و کبودی دور کاسه چشمی که اغلب در اثر اصابت مشت به صورت و گاهی هم در اثر اصابت پا به صورت رخ می دهد. امکان دارد خراش قرنیه در نتیجه کشیده شدن ناخن به قرنیه رخ دهد. شدیدترین حالت عبارتست از آسیب مغزی بدنبال اصابت پا طی حرکت چرخشی فرد می باشد در این موارد که ضربه شدید به سر وارد شده است باید حتماً بررسی از نظر آسیب همراه در گردن صورت گیرد. استفاده از کلاه های محافظ می تواند جلوی آسیب های بافت نرم صورت را بگیرد اما درجلوگیری از صدمات مغزی همراه با اصابت پا به سر چندان موثر نیست.
• آسیب های اندام فوقانی :
شایعترین آسیب عبارتست از کبودی های ساعد و مچ.
در رفتگی ساعد اگر رخ دهد عمدتاً از نوع خلفی است در حالیکه در رفتگی شانه اگر رخ دهد در 95% موارد از نوع قدامی است. آسیب های ورزشی شایع دیگر عبارتند از شکستگی ها و کشیدگی های رباطی ( بخصوص در شانه ) و کشیدگی های عضلانی.

• آسیب های اندام تحتانی :
شایعترین آسیب اندام تحتانی کبودی ها در نواحی ساق، داخل ران و پشت پا می باشد.
زانو محل آسیب پذیری در ورزش می باشد. در ورزشهای رزمی بخصوص تکواندو و کاراته که فرد دائم به جلو و عقب می رود و حرکات تعادلی زیاد است زانو بیشتر مستعد آسیب در اثر اعمال نیرو به جلو یا عقب یا طرفین داخلی و خارجی آن است.
آسیب های زانو می تواند به منیسک ها یا رباطهای زانو وارد آید یا به کشکک وارد شده و سبب شکستگی یا دررفتگی آن گردد. همچنین می تواند منجر به شکستگی استخوان در محل زانو شود و در موارد نادر منجر به دررفتگی زانو شود که حقیقتاً یک اورژانس محسوب می گردد.
پیچ خوردگی و شکستگی مچ پا از آسیب های شایع در ورزشهای رزمی محسوب می شوند. همچنین آسیب به انگشتان اول و دوم و پنجم نیز شایع است و احتمال دارد در دراز مدت در این انگشتان آرتروز رخ دهد.

• آسیب ارگان های شکم:
در ضربه به شکم بخصوص ضربات چرخشی پا احتمال آسیب ارگانهای شکمی مثل کبد، طحال، کلیه و پانکراس ( لوزالمعده ) وجود دارد. همچنین یک ضربه کنترل نشده پا می تواند به آسیب بیضه ها و خونریزی آنها منجر گردد که استفاده از محافظ توصیه می شود.

• آسیب قفسه سینه :
در اثر مشت قوی یا ضربه شدید پا به قفسه سینه احتمال شکستگی دنده یا التهاب قسمت قدامی دنده ( کوستوکندریت) و در مواردی ورود هوا به داخل پرده جنب وجود دارد.

آسم و ورزش رزمی
در افرادی که آسم در آنها بخوبی کنترل است و نیز در افرادی که مبتلا به آسم ورزشی بوده اند و این امر در آنها کنترل شده است می توانند به ورزشهای رزمی بپردازند. نکته مهم این است که این افراد چنانچه قبل از پرداختن به تمرین یا مسابقه بخوبی و به مدت کافی بدن خود را گرم کنند ( با نرمش ) بخاطر اتساع کافی برونش ها قدرت تحمل بیشتری در مقابل حمله احتمالی آسم پیدا می کنند و کمتر دچار حملات احتمالی خواهند شد.

تشنج و ورزشهای رزمی
نشان داده شده است که یک برنامه منظم ورزشی می تواند به کنترل حملات تشنج در افراد مبتلا کمک شایانی کند. اما اینکه فردی با سابقه تشنج می تواند به ورزشهای رزمی بپردازد یا خیر بر عهده پزشک است که تصمیم می گیرد.

پیشگیری از آسیب ها در ورزشهای رزمی
استفاده از وسایل محافظتی برای ساق، پا، دست، بازو و قفسه سینه می تواند میزان صدمات را کاهش دهد. کلاه مناسب در تکواندو اهمیت دارد. استفاده از محافظ های دندان و بیضه اهمیت دارد. گرم کردن مناسب حداقل 15 دقیقه قبل از مسابقه و عمدتاً با انجام حرکات کششی به نحو محسوسی صدمات ورزشی را در این ورزش کاهش می دهد. توجه داشته باشید درصد قابل ملاحظه ای از صدمات در هنگام خستگی ورزشکار رخ می دهد، لذا هر گاه خسته شدید استراحت کنید.

درچه آسیبهایی نباید مسابقه یا تمرین را ادامه داد
- شکستگی ها
- صدمات مغزی که منجر به اختلال در تعیین مکان و زمان و یا اختلال در حافظه شده اند و بخصوص آنها که سبب عدم هوشیاری شده اند.
- صدمات چشمی که دید را مختل کرده اند مثل کبودی های شدید یا خراشیدگی قرنیه.
- موارد خاص از صدمه به بیضه ها که در آنها بهبود درد رخ نداده یا متورم شده و خونریزی دارند.


چه افرادی نباید بصورت رقابتی ورزشهای رزمی را انجام دهند
- آنها که دچار التهاب قلبی هستند ( کاردیت )
- افرادی که فشار خون آنها کنترل نشده است.
- افرادی که بیماری قلبی مادرزادی شدید دارند.
- افرادی که تشنج در آنها بخوبی کنترل نشده است.
- عدم وجود یک چشم.
- داشتن یک کلیه.
- بزرگی کبد.
- بزرگی طحال
- نارسایی ریوی
- ناپایداری مفصل بین استخوانهای اطلس و آسه درگردن
- افرادی که بیماری پوستی عفونی و قابل انتقال دارند ( تا زمانیکه عفونت در آنها خوب نشده یا قابلیت انتقال دارد).
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#55
آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که ورزشکارانی چون ،کازومی ،فیتوسا،تکسیرا  ،فیلهو  ،اندی هوگ چه برتری هایی دارند که شما ندارید ؟!این مسئله از گذشته تا کنون موضوعی قابل تعمق بوده ، با مطالعه بروی انتشارات اخیر مانند کتابهای Malclom Gladwell`s و Daniel Coyle`s ، شاید به این نتیجه برسید که مهارت ها و استعدادهای ذاتی یک شخص به همراه انگیزه و شرایط محیطی مناسب موجب کسب مقام های قهرمانی می شود . نویسنده های هر دو کتاب مذکور ، در زمینه ی ورزش صراحتا" این نکته را اشاره نکرده اند که حتی اگر کسی تمام شرایط فوق را دارا باشد ، نمی تواند بدون ژن های لازم موجود در او و در نتیجه کسب آمادگی جسمی در حد بسیار بالا ، به این درجات برسد . بطور مثال ، یک نوجوان بسکتبالیست که می تواند بهترین پرش را داشته باشد ، این ذاتی است و به دلیل قد بلند او است که به قولی " قد و توانایی پرش هر انسان چیزی اکتسابی نیست "در مقابل ، توانایی جسمی بالا نیز به تنهایی کافی نیست . برای رسیدن به درجه قهرمانی ، یک قهرمان ، باید تمامی این موارد را بطور همزمان کسب کرده باشد : توانایی های جسمانی ذاتی ، اکتسابی  و شرایط محیطی مناسب .ضمن دارا بودن تمامی این سه عامل ، باید بر ذهن خود نیز مسلط باشد . طبق تحقیقات صورت گرفته ، پنج ملاک توانی جسمانی است که قهرمانان را از دیگران برتری می دهد .
ذوق و انگیزه:اشتباه ما این است که تنها نام و مقام قهرمانان ورزشی را می دانیم ، اما هیچ گاه نمی بینیم که آنها چه سختی ها و چه زمان هایی را در تمرین ها ، برای رسیدن به این درجات طی کرده اند . می توانیم اسم آن را ، انگیزه ، عزم و اراده  نامید . این قهرمانان تا آخرین توان خود تمرین می کنند و بطور ذاتی شور و اشتیاق بالایی را در رشته ورزشی خود دارند. برای مثال ، Maria Sharapova از همان زمان کودکی ،بسیار مستعد و با اراده بود ، بطوریکه اولین نفر به زمین تمرین می آمد و آخرین نفر بود که آن جا را ترک می کرد!
اطمینان و اعتماد به نفس:منظور ما از این واژه ، خودنمایی ، غرور و فخر فروشی نیست ، بلکه نوعی باور عمیق و زنده در درون هر قهرمان شکل گرفته که او را به این مقام سوق می دهد ، بطور مثال Micael Jordan در یکی از بازی های دهه 1980 ، حتی اگر ده ثانیه هم از بازی مانده بود ، باز هم اینقدر خود را باور داشت که توپ را هر طور شده از رقیب می گرفت و در آخرین ثانیه ها ، گل را نصیب تیم خود می کرد.
خونسردی:مسلما"، این قهرمانان بدرستی می دانندکه چطور تحت فشار تماشاگران و محیطی پر اضطراب ، با خونسردی و آرامش ، بر خود مسلط باشند. تصور کنید ، آنها باید در مقابل جمعیت عظیمی که بین آنها طرفداران رقیبان آنها نیز هستند ، بازی کنند.
تمرکز : به نحوه ی نگاه یک قهرمان دقت کنید ،متوجه خواهید شد که چطور برای نهایی شدن هدف خود ،  مثل یک نقطه لیزر به هدف خود خیره و تمرکز می کند . او با این کار فشارهای موجود در ذهن و محیط را از خود دور می کند . مثل ، شلوغی تماشاگران ، استرس محیط و وجود رقیبان ، یادآوری شکستها و حتی تصور نتایج بعدی ...
در این رابطه می توانیم به ( Tigerقهرمان گلف ) اشاره کنیم که با وجود انتظارات هوادارانش و فشار روی او ، در حین خونسردی ، سر خود را پایین نگاه داشته و با نگاه و ذهن خود روی توپی تمرکز می کرد و نهایتا" موفق به کسب امتیاز دلخواه می شد .
 حالات روحی و دیدگاه طرفداران
و این آخرین و مهمترین لازمه  در راه کسب مقام قهرمانی است . همواره آنها تحت این فشار هستند که  طرفداران وی چه دیدی به او دارند و چه تجسمی از دیدن نام او در ذهن خود تداعی می کنند. بطور مثال :  Peyton Manning   ، قهرمان جوان در رشته NFL( فوتبال آمریکایی ) ، چه تصوری از او در ذهن دیگران است ؟! مطمئنا" در مورد هر قهرمانی ، کسی به زندگی خصوصی گذشته و حال او چندان اهمیتی نمی دهد. اینکه  او یک فلسفه دان است که طرفدار سقراط است و ...، مهم این است که Peyton Manning از نظر مردم آوای شور و هیجان است .
یا در مورد John McEnroe ، ( قهرمان تنیس ) او نیز همانند Peyton Manning بسیار هیجانی است ، با روشی متفاوت ! روش او تحت فشار گذاشتن حریف و بر هم ریختن اعصاب اوست . اگر ضربه ای را از دست دهد ، بر داور ، حریف و حتی خودش فریاد می زند . نهایتا" فکر می کنید چه اتفاقی می افتد ؟ بله ! ا و معمولا" پیروز از میدان بیرون می آید !
پاسخ
#56
چگونه ورزش رزمی خود را انتخاب کنیم؟



شاید تصمیم گرفته باشید که به یک کلاس هنرهای رزمی بروید اما در انتخاب آن مردد هستید که چه نوع هنررزمی را انتخاب کنید. در این مقاله به صورت مرحله به مرحله به شما یاد می دهیم که بهترین هنر رزمی باتوجه به وضعیت جسمانی و روحی شما چه رشته ای می باشد.

 

مراحل

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
1   تنظیم بودجه. برخی از هنرهای رزمی برای تهیه تجهیزات مورد نیاز به بودجه زیادی احتیاج دارند. برای مثال، تهیه مجموعه وسایل کندو در سطح بالا به 1000 دلار آمریکا نیاز دارد. در حالی که کاراته تنها به یک لباس سفید پنبه ای نیاز دارد. پس قبل از انتخاب هر رشته رزمی به بودجه مورد نیاز آن دقت کنید و رشته ای را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد.
 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
2   تعیین هدف نهایی خود در آن رشته. معمولا 4 دسته از اهداف وجود دارد که در زیر آن ها را نام می بریم:
  • انجام ورزش رزمی برای بهره مندی از مزایای سلامتی و تناسب اندام.
  • انجام مهارت های رزمی برای رسیدن به نظم و انضباط شخصی.
  • انجام دادن آن به عنوان بخشی از میراث و سنت های فرهنگی در صد یا هزاران سال پیش.
  • انجام هنرهای رزمی برای شرکت در مسابقات ورزشی.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
3   یک سبک از هنرهای رزمی را انتخاب کنید. ممکن است که یک سبک سخت را انتخاب کنید، مانند موی تای (تایلندی) و یا بوکس غربی، سبک نیمه سخت مانند تکواندو یا هاپکیدو (کره ای)، یا سبک های آسانی مانند آیکیدو (ژاپنی) و یا یکی ازسبک های کونگ فو (چینی)، و یا سبکی که در آن گلاویز می شوند مانند جیوجیتسو (برزیلی) و هنرهای رزمی غربی (اروپایی). آیا می خواهید با حریف خود در داخل یک رینگ مسابقه دهید و یا به مطالعه سنت های هنر رزمی یک فرهنگ خاص بپردازید و یا خود را برای دفاع در مقابل حملاتی که در زندگی واقعی صورت می گیرند آماده کنید؟
روش های آموزشی بسیار متفاوت هستند، و بیشتر مدارس هنرهای رزمی بر روی یک جنبه خاص تمرکز می کنند. هر مدرسه رزمی تلاش می کند که شما را به یک رزمی کار موفق در رشته ای که در آن کار می کنید تبدیل شوید.
 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
4   تشخیص محدودیت های فیزیکی خود. اگر شما مسن هستید و قابلیت انعطاف زیادی ندارید، ووشو (چینی) احتمالا برای شما مناسب نباشد. اما تای چی (چینی) ممکن است بهترین گذینه برای شما باشد. می دانیم که هنرهای رزمی مانند کاراته و تکواندو ممکن است برای فیزیک و بنیه بدنی کوچک مناسب نباشند. سبک گلاویز شدن جودو، آیکیدو یا جیوجوتسو، در حالی که به سبک مبارزه هنرهای رزمی نزدیک هستند، بر روی تکنیک و قدرت برای پیشرفت در آن ها تمرکز می کنند. به همین ترتیب سبک های رزمی چینی بیشتر بر روی تکنیک تمرکز می کنند و به قد و وزن وابسته نیستند.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6  
5   مزایای فرهنگی خود را در نظر بگیرید. اگر شما به فرهنگ خاصی علاقه دارید و به آن احترام می گذارید، با استفاده از آن هنر رزمی می توانید چیزهای بیشتری در مورد آن فرهنگ یاد بگیرید و یک تجربه بزرگ کسب کنید.
 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
6   تاثیر آن هنر رزمی را در خود در نظر بگیرید. برای مثال هنر رزمی مدرن مانند «کراو ماگا»، بازسازی شده هنر رزمی غربی «آرما» می باشد که در کلاس هایی به سربازان با تجربه و افسران پلیس آموزش داده می شود. اگر شما می خواهید که زمان زیادی را صرف شرکت در کلاس های سبک های مختلف رزمی برای یادگیری دفاع شخصی بکنید، بهتر است که به یک کلاس هنرهای رزمی ترکیبی بروید.



دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6  
7   در مورد زمان شروع هنر رزمی تصمیم بگیرید. قبل از انتخاب رشته رزمی مورد نظر خود، بهتر است چند جلسه ای به باشگاه بروید و به عنوان یک تماشاگر بنشینید و به تمرین های آنها نگاه کنید تا ببینید از آن خوشتان می آید یا نه، وقتی از نزدیک با آن آشنا شدید آنوقت می توانید زمان شروع کلاس خود را تعیین کنید.

 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
8   تحقیق کنید که آیا آن سبک رزمی متناسب با شخصیت شما است یا نه؟ اگر شما به دنبال یادگیری هنرهای رزمی به صورت عملی هستید باید از مرحله مبتدی شروع به کار کرده و به صورت مرحله به مرحله پیش برود. همچنین باید تحقیق کنید که آن سبک رزمی با شخصیت شما همخوانی دارد یا نه. مثلا در بعضی از سبک های رزمی باید روحیه تهاجمی و خشنی داشته باشید و بعضی دیگر آرام باشید.
 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
9   توجه داشته باشید که هنرجویان در باشگاه با یکدیگر و با افراد ارشد تعامل داشته باشند. آیا آنها صمیمانه و پذیرا هستند؟ آیا آنها مودب و محترم هستند؟ آیا شما فکر می کنید که آنها با یکدیگر دوست هستند؟ شما زمان زیادی را با آنها خواهید گذرانید بنابراین مهم است که شخصیت آنها را نیز بشناسید و درک کنید. شما همچنین برای کنترل و مدیریت آنها امنیت و سلامت خود را نیز هزینه می کنید؛ اگر این مسئله برای شما ناخوشایند است، همواره امیدوار باشید.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
10   شرایط مربی را بررسی کنید. در مورد درجه و گواهی مربیگری او تحقیق کنید. همچنین بهتر است در موارد زیر هم اطلاعاتی داشته باشید:
  • زیر نظر چه کسی آموزش دیده است؟
  • چه مدت است که مشغول مربیگری است؟
  • چه مدت است که هنررزمی را شروع کرده است؟
  • آیا به عنوان یک مربی هیچ تجربه ای دارد، یا فقط یک رزمی کار زرنگ است؟
 


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
(اهل شب) 6
11   هر هفته مدت زمان خاصی را به کار در این رشته رزمی اختصاص دهید. مانند بیشتر ورزش های دیگر یادگیری هنرهای رزمی مستلزم تلاش و تمرین فراوانی می باشد. شما می توانید فرم های آن را در خانه هم تمرین کنید. اگر تمرین خود را فقط به کلاس محدود کنید، پیشرفت خاصی عایدتان نخواهد شد. باید در کلاس یاد بگیرید و در خانه تمرین کنید.
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#57
شما ممكن است برنامه ورزشی مناسبی را تهیه كرده باشید و مطابق آن پیش بروید ولی مشاهده كنید كه به نتایج دلخواه دست پیدا نمی‌كنید. وزنتان به اندازه دلخواه‌تان كاهش پیدا نمی‌كند و یا دچار آسیب‌های ناشی از ورزش می‌شوید. در این موارد باید به فكر باشیدكه جایی از كار مشكل دارد و شما مرتكب اشتباهاتی در هنگام ورزش كردن می‌شوید. به تازگی متخصصان طب ورزشی موسسه ملی ورزش آمریكا، با بررسی فعالیت‌های ورزشكاران مختلف، تعدادی از اشتباهات اساسی را كه حین ورزش كردن انجام می‌دهند، كشف كرده و آنرا در یك فهرست مرتب كرده‌اند. ببینید كه آیا شما هم درست ورزش می‌كنید:

حركات كششی كافی انجام نمی‌دهند:
نخستین اشتباه ورزشكاران آن است كه پیش از آغازفعالیت‌های ورزشی خود، حركات كششی را یا انجام نمی‌دهند و یا با انجام حركات كششی كمی از نظر تعداد و كیفیت، ورزش اصلی خود را آغازمی‌كنند. بهترین روش آن است كه شما نخست حركات كششی را انجام دهید و بعد از آن به سراغ فعالیت‌ها و تمرینات ایروبیك (هوازی) بروید. این روش موجب می‌شود، عضلات شما گرم شده و انعطاف‌پذیری خود را به دست آورند. به این ترتیب از بروز آسیب‌های ورزشی نیز پیشگیری خواهد شد.
 
وزنه‌های سنگین را بلند می‌كنند:
اشتباه دوم بیشتر ورزشكاران آن است كه بسیار عجول‌اند و از همان ابتدا به سراغ بلند كردن وزنه‌های سنگین می‌روند. شما باید وزنه‌هایی را در ابتدا بلند كنید كه عضلات‌تان توانایی كنترل آنها را داشته باشند. سپس به تدریج این وزنه‌ها را سنگین‌تر كنید. با این روش هم عضلات‌تان به‌تدریج توانایی‌های لازم را به دست خواهند آورد و كمتر دچار آسیب‌های ورزشی می‌شوید.
 
پیش ازورزش، بدن‌شان را گرم نمی‌كنند:
عضلات‌ شما نیاز دارند كه خود را به تدریج با حركات هوازی كه شما انجام می‌دهید و افزایش باركاری وارد بر آنها تطبیق دهند. بنابراین به آرامی ورزش كردن را آغاز كنید، سپس به تدریج بر شدت و سختی حركات ورزشی خود بیفزایید. دویدن آرام، بالا و پایین پریدن و راه رفتن روش‌های (نرمش‌های مناسبی) برای گرم كردن بدن شما هستند.

پس از ورزش خود را خنك نمی‌كنند:
شاید شما هم توجه كرده باشید كه وقتی در اوج ورزش كردن هستید، تعداد ضربان قلب‌تان بسیار بالا است و دمای بدن‌تان نیز بالا است. اشتباه بیشتر ورزشكاران این است كه هنگامی كه در اوج فعالیت ورزشی هستند، ناگهان از حركت بازمی‌ایستند. در حالی كه اگر تصمیم دارید به ورزش كردن خود خاتمه دهید، باید آهسته آهسته شدت و سختی ورزش خود را كاهش دهید و برای دقایقی به قلب‌تان فرصت دهید كه سرعت تپش خود را كاهش دهد و همچنین عضلات‌تان به تدریج از انقباض خارج شوند. این روش موجب می‌شود كه بدن‌تان انعطاف‌پذیری اولیه خود را بهدست آورده و بر قلب و عروق شما نیز فشار زیادی وارد نشود.
 
مدت طولانی، ورزش‌های سنگین انجام می‌دهند:
اشتباه دیگر ورزشكاران آن است كه مدت طولانی از زمانی را كه برای ورزش در نظر گرفته‌اند، به شدت زیاد ورزش كرده ونرمش‌های سنگین را انجام می‌دهند. در حالی كه این كاملا غلط است. روش درست آن است كه بخش بیشتری از زمان ورزش كردن‌تان را به حركات ورزشی با شدت متوسط اختصاص داده وفقط چند دقیقه ورزش‌های سنگین را انجام دهید.
 
به اندازه كافی آب نمی‌نوشند:
شما نباید صبر كنید تا تشنه شوید و سپس آب بنوشید. این اشتباه دیگر ورزشكاران است كه موجب می‌شود بدن‌شان هنگام ورزش كردن دچار كمبود آب شود. وقتی ورزش می‌كنید، بیشتر عرق می‌كنید و بدن‌تان مقدار زیادی آب از دست خواهد داد. هنگام ورزش كردن یك شیشه آب كنار دست‌تان قرار دهید و گاهی از آب آن بنوشید. نوشیدن آب را در طول روز نیز ادامه دهید.
 
به اندازه و باشدت كافی ورزش نمی‌كنند:
بعضی از ورزشكاران فقط ورزش می‌كنندتا حركتی به خودشان داده باشند، در حالی كه این غلط است. شما باید شدت و سختی حركات ورزشی را كه انجام می‌دهید، تنظیم كنید. این روش موجب می‌شود سرعت ضربان قلب‌تان به اندازه كافی افزایش یافته و بتواند خون را با سرعت مناسبی به عضلات‌تان كه مشغول فعالیت هستند، پمپ كند و شما بتوانید از فواید ورزش كردن بهره‌مند شوید.
 
هنگامی كه وزنه بلند می‌كنند، حركات تند و سریع انجام می‌دهند:
اگر وزنه بلند می‌كنید، هنگامی كه عضلات‌تان در حالت انقباض قرار دارند، حركات تند و سریع به بدن‌تان ندهید. این كار موجب خواهد شد كه عضلات‌تان دچار آسیب شوند. عضلات كمر بیش از سایر عضلات در این موارد آسیب‌پذیرند. اگر شماسنگینی وزنه‌هایی را كه بلند می‌كنید كنترل كنید، اجازه نخواهید داد كه وزنه‌ها حركات شما را كنترل كنند.‌
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#58
نینجای واقعی –  نینجای تخیلی
 
     " جنگجویان تاریکی، یا همان نینجاها، همانند سایه می باشند. در تاریکی شب مواظب خودتان باشید، برق شمشیر یک نینجا بسیار خیره کننده است. هرگز با یک نینجا شوخی نکنید ! "
 مطلب بالا، برگرفته از مجله رزمی کاراته، در سال 1988 است! زمانی که تب نینجا شدن در آمریکا بالا گرفته بود. اما با کمال تأسف باید گفت فاصله عمیق فرهنگی میان غرب و شرق، مانع از درک صحیح این هنر زیبای رزمی سرزمین خورشید تابان در آمریکا شده بود.
واقعیت این است که توصیف بالا تنها در مورد نینجاهای فیلمهای هالیوودی صادق بوده و با فرهنگ واقعی نینجاها فرسنگ ها فاصله دارد.
 نینجاهای واقعی در حقیقت رزمی کارانی با مهارت های بسیار بالاهستند که بدون توجه به امکانات، همواره رشد و پیشرفت در هنرهای رزمی را سرلوحه کار خویش قرار می دهند.  این هنرجویان برای وقت و زمان خویش ارزش بالایی قائل هستند و سالیان سال ،به دور از قیل و قال و هیاهو، با تمرینات سنگین و جدی هنر رزمی نینجوتسو، جسم و روح خویش را می سازند و هر از چندگاهی حاصل تمرینات طاقت فرسای خویش را درنگاه شگفت زده مردم به نمایش می گذارند.
 نینجوتسو، اصول و فلسفه خاصی در مورد تکنیکها دارد که یکی از علل منحصر بودن این سبک می باشد. اصل سادگی، سرعت و کارایی تکنیک ها بر نینجوتسو حاکم می باشد و هیچ محدودیتی روی حرکات، در این هنر رزمی وجود ندارد. هنرجویان نینجوتسو تنها تکنیک یاد نمی گیرند، بلکه می آموزند که در هر شرایطی تکنیک مناسب را بیافرینند. آنان سعی میکنند تکنیکها را دروجود خودشان بپروراند و درک عمیقی از حقایق فنون کشف کنند.
بارها وبارها در کلاسهای آموزشی نینجوتسو از استاد شنیده ایم، ولی درک این واقعیت که باید استرس و هیجان را کنترل کرد و جای آن تمرکز و سرعت را افزایش داد بسیار سخت ودشوار است.
سرلوحه فنون نینجوتسو از طبیعت الهام گرفته و سعی شده دانشجویان این هنرباستانی مستعد و قدرشناس تربیت شوند.
گرچه  هرگز نمیتوان گفت که شاگرد وفادار و مستعد به رشته باقی بماند چون شاگردان همیشه تحت تأثیر محیط و جامعه و بخصوص دوستان غیر ورزشی قرار میگیرند. به هرحال همیشه مهم این است که عرض جاده زندگی را طی کرد نه تنها طول جاده را . همرزم عزیز تکنیکهای نینجوتسو بر پایه خود جوشی و تفکر پایه گذاری شده است . در هنگام استفاده از فنون سعی کنید خودتان را به مانند ابرها رها کنید تا نسیم تکنیک، شمارو به نقاطی غیر دسترس ببرد وکشف موقعیت های مختلف ودرک یک تکنیک شعور فنی شما را افزایش دهد.
   در کشور عزیزمان ایران، سالهاست که این هنر زیبای رزمی در مدارس نینجوتسو آموزش داده می شود و هزاران هنرجو دراین مدارس که در بیش از 120 شهر دایر می باشد با فنون مبارزه  با سلاح و بدون سلاح ، دفاع شخصی، آکروبات، زندگی در شرایط سخت  و ... آشنا می شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
#59
نکات ایمنی برای ورزشکاران در زمان تمرین
 
[rtl]در برنامه تمرینی ورزشکاران حتما یک بخش به نام برنامه های تمرینی بدن سازی وجود دارد که در افزایش قدرت بدنی و بهبود مهارتهای بدنی بسیار موءثر است و حتی می تواند کمک به بهبود عملکرد تیمی در طی مسابقات ورزشی نماید . اما به خاطر آن که این تمرینات معمولا سنگین و بیشتر در ماههای تابستان انجام می گیرد ،می تواند تا حدودی مشکلاتی را ایجاد کند و بسیاری از مطالعات هم نشان داده اند که بازیکن فوتبال مکن است معادل 24پوند مایعات در طی 24 ساعت در زمان تمرینات بدنسازی از دست بدهد که این امر امکان جراحات در ورزشکاران را افزایش می دهد .[/rtl]
برنامه آموزشی با هدف کاهش میزان این جراحات و خطرات نکات اساسی زیر را توصیه می نماید :
[rtl]1.   نکته اول :تشویق ورزشکاران تیم به این موضوع که تمرینات آمادگی خود را حداقل دو هفته قبل از شروع برنامه اصلی تمرینات بدنسازی با شدت متوسطی آغاز نمایند ، تا بدن با شرایط موجود تطابق حاصل نماید.[/rtl]
 
[rtl]2.   نکته دوم:آگاه بودن از مقدار و میزان فعالیت در درجه حرارت های بسیار بالا .در فصولی که تمرین ورزشی در آب و هوای بسیار گرم انجام می گیرد ،باید فعالیت در حد بسیار متعادلی باشد تا بدن قابلیت و زمان لازم را برای خنک شدن و جلو گیری از گرما زدگی را داشته باشد.[/rtl]
 
[rtl]3.   نکته سوم:مصرف مایعات حتما جزئی از تمرین ورزشی باشد.قبل ،حین و بعد از ورزش ،ورزشکاران باید مطمئن باشند که مقدار مناسب مایعات مصرف نموده اند . برای اینکه ورزشکاران بداند که مقدار مناسبی مایعات دریافت نموده اند یا نه ،می تواند از نشانگر شفاف بودن ادرار خود استفاده نمایند .تحقیقات همچنین نشان داده اند که یک نوشیدنی ورزشی حاوی 6% کربو هیدرات می تواند جذب آب را در بدن افزایش دهد و علاوه بر این ،یک نوشیدنی ورزشی می تواند تامین کنده انرژی و از بین برنده خستگی و بهبود دهنده عملکرد بدنی باشد.[/rtl]
 
اگر مایعات کافی به بدن نرسد گرما زدگی بروز می کند
[rtl] [/rtl]
نشانه های کم آبی و گرمازدگی
کم آبی می تواند در عملکرد ورزشی اختلال زیاد ایجاد کند و خطر صدمات ناشی از گرما را افزایش دهد که نشانه های عمده آن عبارتند از :
[rtl]1.تشنگی.[/rtl]
 
[rtl]2.تحریک پذیری شدید بدن.[/rtl]
 
[rtl]3.سر درد.[/rtl]
 
[rtl]4.ضعف.[/rtl]
 
[rtl]5.گیجی.[/rtl]
 
[rtl]6.گرفتگی عضلات.[/rtl]
 
[rtl]7.تهوع.[/rtl]
 
[rtl]8.کاهش عملکرد بدنی.[/rtl]
 
پاسخ
 سپاس شده توسط mr.destiny
#60
(اهل شب) 6مقدمه:  رژیم غذایی یک ورزشکار باید در یک مطلب اساسی با رژیم غذایی فرد عادی تفاوت داشته باشد .ورزشکاران علاوه بر احتیاجات زندگی روزمره ،نیاز به سوخت برای تمرین و مسابقه دارند غذاسوخت لازم برای ورزشکاران را تأمین می کند ولی اغلب ورزشکاران از سوختی که در مخازن خودمیریزند غافلند .  
 پروتئین ، چربی و کربوهیدراتها سوخت بدن ( انرژی ) شما هستند . همه غذاها ترکیب یکسانی از نظر محتوا ندارند .همانگونه که ماشینهای مسابقه نیاز به بنزین با درجه اکتان بالا دارند. ورزشکاران نیز نیاز به مواد غذاییدارای درجه کربوهیدرات بالا دارند . یک ورزشکار نوجوان ( به خصوص فردی که در حال رشد است ) نسبت به هر زمان دیگری از زندگی نیازبیشتری به کالری دارد .
انرژی مورد نیاز همچنین به نوع ورزش تخصصی و برنامه تمرین شما بستگی دارد . یک دختر نوجوان با جثه متوسط که دارای فعالیت متوسط و هنوز در حال رشد است به حدود 2200 کالری در روز نیاز دارد ، حال آنکه یک دختر 15ساله با جثه کوچک که رشدش کامل شده به حدود 1800کالری یا کمتر نیاز دارد . پسران نوجوان بالاخص نیاز بسیاری به کالری دارند . یک پسر نوجوان درحداکثر رشد ممکن است به 4000 کالری در روز احتیاج داشته باشد . میزان کالری که در ورزش نیز می سوزدمتفاوت است تمرین پیش از یک فصل در یک تیم فوتبال ممکن است در روز 500 کالری یا بیشتربسوزاند. ورزش و مكملهاي غذايي بیشتر متخصصین تغذیه معتقدند که غذا بهترین منبع مواد مغذی است.در صورتی که غذاهای متنوعی ازغلات، سبزیجات، میوه جات،لبنیات و گوشت مصرف کنید،به قرص های ویتامین و مواد معدنی نیاز پیدا نمی کنید.با این وجود در صورتی که نوعی بیماری یا نیازهای تغذیه ای خاصی دارید که با منابع معمول غذایی قابل رفع نیست یا اینکه اصولاً از یک نوع مواد غذایی خاص استفاده نمی کنید(مثلاً از شیر تا سایر محصولات لبنی مصرف نمی کنید). ممکن است مکمل برای شما سودمند باشد شرایط زیر احتمالاً نیاز به مکمل دارد: کمبود لاکتات:افراد مبتلا به کمبود لاکتات قادر به هضم شیر و برخی فرآورده های شیر نیستند درصورتی که این افراد به اندازه کافی از سایر موادغذایی محتوی کلسیم فراوان (نظیر اسفناج،کلم وباقلا)استفاده نکنند،مصرف یک مکمل کلسیمی مفیدخواهد بود.به طور مشابه افرادی که آلرژی به شیر دارند یا از شیر و محصولات آن خوششان نمی آید نیزاحتمالاً از مکمل کلسیمی سود خواهند برد.رژیم گیاهخواری، ویتامین B12،آهن،روی و مکمل های کلسیمی ممکن است مورد نیاز باشند. کمبود ویتامین یا مواد معدنی: در صورت تشخیص کمبود ویتامین یا یک ماده معدنی بخصوص ،استفاده از مکمل در درمان این کمبود کمک کننده می باشد. اما چگونه میتوانید بفهمید که نیازهای خاص دارید یا اینکه رژیم غذایی شما فاقد مواد مغذی کلیدی است؟ به عنوان یک ورزشکار شما از ارزیابی تغذیه ای برای بررسی عادات غذایی اخیرتان،تشخیص مواردی که به طور مناسب رعایت می کنید،برای نشان دادن راههای بهبود و شناسایی نیاز خود به مکمل ها سود خواهید برد.تجربه نشان میدهد ورزشکاران ازمکملهایی استفاده میکنند که رژیم غذایی آنها بطور کامل این نیازها را تأمین نموده و در مورد مواد مغذی که کمبود دارند از مکمل مناسب استفاده نمی نمایند یک ارزیابی تغذیه ای میتواند خلاءهای تغذیه ای شما را پرکند. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای ادعا می کنند که ازمصرف مکملها سود برده اند مع الوصف در موردادعای این ورزشکاران دو نکته را باید به خاطر داشت:نخست آنکه بسیاری از این ورزشکاران حرفه ای از طریق انجام فعالیت های بسیار شدید و طاقت فرسا به بدنشان فشار می آورند.ممکن است در برخی مراحل تمرین خود به مواد مغذی اضافی نیاز داشته باشند.بسیاری از تبلیغاتی که برای مکمل ها میشوند،اغواکننده و فریبنده هستند و فوایدی برای آنها ذکر میشود شاید مصرف یک قرص از اینکه در روز سه لیوان شیر بنوشید و یک ظرف لوبیا بخورید،ساده تر به نظر برسد ولی مصرف مکملها یک راه حل ساده نیست.قسمت دشوار در ارزیابی دعوی سازندگان مکمل این است که بر خلاف داروها و مواد غذایی لازم نیست که سازندگان مکمل به طور قانونی بی خطر بودن یا موثر بودن مصرف آنها را اثبات نمایند.این بدان معنی است که شما به عنوان یک مصرف کننده باید در اینکه از مکمل استفاده کنید یا خیر،بسیار محتاط باشید آیا مصرف مكمل براي ورزشكاران ضروري است ؟ با وجودی که مکمل ممکن است قانونی،بی خطر و موثر باشد(به عنوان بهبود دهنده کارآیی)لازم است تعیین کنید که آیا واقعاً به آن نیاز دارید.به عنوان مثال در بسیاری از دوندگان مسافتهای طولانی زن ذخایر آهن پایین است و میتوانند از مکمل آهن بهره ببرند،ولی در صورتی که ذخایر شما طبیعی باشند،این مکمل برای شما ضروری نمیباشد.کراتین ممکن است برای ورزشکاران درگیر در ورزشهای قدرتی تا حدی ارزشمند باشد ولی در صورتی که یک ورزشکار استقامتی هستید نیاز به آن ندارید و عوارض جانبی احتمالی آن توجیه پذیر نیست.این مطلب را همیشه در نظر داشته باشید که هیچ رژیم غذایی وجود ندارد که موجب قهرمانی یک ورزشکار عادی گردد.فقط رژیم غذایی صحیح و منطقی،شرایط را برای حداکثر آمادگی جسمانی و انجام مطلوبی فعالیت مهیا میکند. ميزان مصرف مايعات در ورزشکاران لازم است که آب یا سایر نوشابه ها راقبل،در طی وبعد از ورزش مصرف کنند.قبل از ورزش:یک یا دو لیوان مایعات را دو ساعت قبل از مسابقه یا تمرین بیاشامید تا اطمینان حاصل کنید که بخوبی هیدراته شده اید.پانزده دقیقه قبل از شروع ورزش یک لیوان دیگر نیز بنوشید. در طی ورزش:در طی ورزش برای جایگزینی مایعات ازدست رفته و اجتناب از گرمای بیش از حد هر20- 15 دقیقه ،180-120 سی سی مایعات بنوشید،مایعات سرد بهتر است چرا که به سرعت جذب می شوند و حرارت مرکزی بدن را سریعتر پایین می آورند. پس از ورزش:این نکته که پس از انجام ورزش به مصرف مایعات ادامه دهید حائز اهمیت است که جبران کم آبی بدن زمان میکیرد.برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی آشامیده اید،خودتان را قبل و بعد ورزش توزین کنید.به ازای هر 5/0 کیلوگرم کاهش وزن حداقل 500 سی سی آب مصرف نمایید.این اشتباه را نکنید که وزن کاهش یافته در ورزش مربوط به چربی است،چرا که چربی بتدریج از دست میرود و در مقیاس چند روز،مشخص نخواهد شد.تقریباً تمام کاهش وزن طی ورزش از منشاً آب می باشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ...Maryam... ، mr.destiny


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان