امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Shift 2 : Unleashed

#1
نسخه جديد و از سري بازي هاي زيباي اتومبيل راني Need for Speed با نام Shift 2!
سري “نيد فور اسپيد” حاکم بي چون و چراي بازي‌هاي اتومبيلراني دهه 90 بود. NFS در دهه 2000 با سري Underground جان تازه‌اي گرفت و موفقيت سريالي خود را ادامه داد، اما طي چند سال اخير برگ‌هاي برنده نيد فور اسپيد کم کم ته کشيد و نسخه‌هاي مختلف اين بازي دچار تکرار شده بود. از اين رو EA دو سري جديد در نيد فور اسپيد عرضه کرد که يکي Hot Pursuit بود و ديگري شيفت. Hot Pursuit همان دزد و پليس بازي معروف سري “ان اف اس” است که استوديوي Criterion سازنده سري Burnout ساخت آن را برعهده داشت، اما شيفت مخصوص طرفداران اتومبيلراني در پيست‌هاي مخصوص بود.

اولين نسخه شيفت در مجموع با استقبال بازيکنان قرار گرفت، هرچند بعضي‌ها معتقدند اين بازي درست و حسابي تکليف خود را نمي‌داند، چون شيفت مرزي بين رانندگي واقعي و خيالي را هدف قرار داده بود. اما شيفت 2 بازي منسجم‌تري نسبت به نسخه قبلي است. شيفت 2 بيش از پيش به شبيه‌سازي اتومبيلراني واقعي نزديک شده است، اما همچنان عناصر غيرواقعي در دست فرمان اتومبيل‌ها به چشم مي‌خورد.

شيفت 2 در يک پيست اتومبيلراني با موانع و پيچ و تاب‌هاي معمول آغاز مي‌شود تا حساب کار دست‌تان بيايد و درجه سختي بازي را انتخاب کنيد. خود بازي به شما کمک مي‌کند اتومبيل را بهتر هدايت کنيد، اما اگر کمک خودکار بازي را غير فعال کنيد، نگه داشتن اتومبيل در مسير دشوارتر خواهد شد.

شيفت 2 به واقعيت نزديک شده است، اما در عين حال اتومبيل‌ها گاهي به گونه‌اي واکنش نشان مي‌دهند که در دنياي واقعي شاهد آن نيستيد. مثلا اگر گرن توريسمو بازي کرده باشيد، مي‌دانيد پيچ زدن آن هم با سرعت بالا کار دشواري است و بايد سرعت اتومبيل را کم کنيد و بعد فرمان را بچرخانيد، اما در شيفت 2 سرپيچ‌ها مي‌توانيد به راحتي دور بزنيد، بدون آنکه سرعت اتومبيل را پايين بياوريد. به اين ترتيب هميشه در سرعت بالا مشغول ويراژ دادن هستيد و بازي هيجانش را حفظ مي‌کند.

هوش مصنوعي کاملا نسبت به حضور شما در جاده آگاه است و به حرکات شما واکنش نشان مي‌دهد. مثلا اگر به اتومبيل رقيب تنه بزنيد تا آن را از پيست خارج کنيد، همان اتومبيل سر پيچ بعدي از شما انتقام مي‌گيرد. جزييات گرافيکي بازي مثل خرد شدن بدنه اتومبيل‌ها و پاشيدن خرده شيشه‌ها روي آسفالت از جلوه‌هاي ديدني شيفت 2 است، البته به اين شرط که اتومبيل خودتان له و لورده نشود.

در حالت Career با يک اتومبيل معمولي بازي را شروع مي‌کنيد و در مسابقه‌ها و تورنمنت‌هاي مختلف مثل GT3 و GT1 به رقابت مي‌پردازيد. البته اين تورنمنت‌ها در بازي کاملا شبيه واقعيت از کار درنيامده و کمبودهايي دارند. شيفت 2 سريع تر از بازي‌هاي اتومبيلراني ديگر مثل گرن توريسمو 5 پيش مي‌رود و خيلي زود اتومبيل‌هاي فوق سريع بازي را آزاد مي‌کنيد.

يکي از قسمت‌هاي جذاب بازي تون آپ کردن اتومبيل‌هاست. مثلا مي‌توانيد يک اتومبيل کلاس D را تون آپ کنيد، موتور آن را تقويت و اتومبيل را روي بدنه سبک تري سوار کنيد تا با اتومبيل‌هاي کلاس C به رقابت بپردازيد. وقتي اتومبيل معمولي تان به يک هيولاي مسابقه‌اي قدرتمند تبديل شد مي‌توانيد ظاهر آن را تغيير دهيد و مثل Underground برچسب‌هاي مختلفي روي آن بچسبانيد.

گرافيک شيفت 2 به وضوح بهتر شده است. اتومبيل‌ها با جزييات فراواني طراحي شده اند و جزييات پيست‌ها مثل بيلبوردهاي تبليغاتي، سبزه و چمن کنار پيست و حتي نورپردازي و سايه زني‌ها واقعي‌تر شده است. البته بيلبوردهاي تبليغاتي آنقدر توي چشم مي‌زند که از ديدن آن همه تبليغ، زده مي‌شويد. در واقع بيلبوردهاي درون بازي جايي نصب شده اند که کاملا توجه شما را جلب کند، در حالي که در پيست‌هاي واقعي جاي بيلبوردهاي تبليغاتي متفاوت از چيزي است که در شيفت 2 مي‌بينيد. نماي داخلي اتومبيل‌ها از صندلي راننده هم تجربه هيجان انگيز و کم نظيري است.

سري نيد فور اسپيد با زيرمجموعه “شيفت” در مسير درستي گام برداشته است که هم طرفداران بازي‌هاي اتومبيلراني اکشن و پرسرعت را راضي مي‌کند ...
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Shift 2 : Unleashed 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Shift 2 : Unleashed 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Shift 2 : Unleashed 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Shift 2 : Unleashed 1
سپاس فراوان ...
منبع : مجله بازی نما
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، FARID.SHOMPET
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان