امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از خواص بی نظیر زیره چه می دانید؟؟

#1
از خواص بی نظیر زیره چه می دانید؟؟ 1

به طور معمول پخت و پز با زیره سبز فواید دارویی زیادی برای بدن  دارد. حتی اضافه کردن  مقدار کمی از این گیاه به مواد غذایی ، به صورت دانه یا آسیاب شده، باعث  ایجاد عطر و طعم خوبی در غذا می شودو بهترین راه برای حفاظت از معده در مقابل ادویه جات و ترشی جات قوی می شود.

 معمولا  دانه زیره سبز بهبود رنگ پریدگی و درد می شود، پس کافیست تعدادی از آن را مصرف کنید. ضمن اینکه جویدن دانه های سبوس رایج ترین روش برای جذب منافع است . آنها همچنین می توانید آن را  پودر کنید، سپس با آب مخلوط کنید و بنوشید.

گاهی اوقات مخلوط این پودر  با مقدار کمی از آب یا روغن  برای درمان زخم و یا کمک به بدن در التیام زخم و بخیه یا خراش های بزرگ بسیار مفید است  و در دوران باستان مورد استفاده قرار میگرفت.  این دانه خواص ضد عفونی کننده دارد و به احتمال زیاد کمک کرد  از بدن در برابر عفونت محافظت می کنند البته برای زخم های باز سفارش نمی شود.

از روغن زیره سیاه ستفاده دارویی نیز می کنند. مصرف یک قاشق مربا خوری برای کمک به آرامش اعصاب و یا کاهش تحرک بیش از حد در کودکان می شود و اثر آرام بخش می باشد.
 
به طور کلی از مهمترین خواص زیره سقط کننده، ضد درد، بی حس کننده، ضد کرم، ضد چسبندگی پلاکت ها، ضد باکتری، ضد سم، ضد صفرا، ضد باروری، ضد التهاب، ضد اکسیدان، ضد عفونی کننده، ضد اسپاسم، ضد تومور، تقویت کننده ی قوای جنسی، قابض، ضد نفخ، ضد احتقان، معرق، هضم کننده ی غذا، ادرار آور، شیرافزا، دارای خاصیت استروژنی، قارچ کش، لاروکش، فتودرماتیتیک، محرک، تقویت کننده ی معده، تقویت کننده ی رحم و التیام دهنده ی زخم است.
از خواص بی نظیر زیره چه می دانید؟؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان