امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلیل پیدایش کیهان!

#1
دلیل پیدایش کیهان! 1
دلیل پیدایش کیهان و رویایی که به واقعیت بدل می شود
هیچگاه تا به این اندازه شناختمان از کیهان زیاد نبوده است. برای اولین بار، می توانیم نکات جدیدی درباره مهبانگ (بیگ بنگ) بدانیم. شناخت ما درباره آغاز تشکیل جهان چقدر است؟
کیهان شناسان سیاره ای را در صورت فلکی ماهی یا حوت یافته اند، سیاره ای که بصورتی غیر معمول بسیار دور تر از ستاره این کهکشان است. دوهزار برابر فاصله زمین و خورشید.
کاوشگر ونوس سرانجام بزودی وارد اتمسفر بالای زمین خواهد شد، این کاوشگر آخرین ماموریتش یعنی ایستایی های هوایی را انجام خواهد داد. درست بعد از آنکه ۸ سال اطراف سیاره زهره کاوشهای لازم را بپایان رساند.
خبر بسیاری از دانشمندان را شگفت زده کرد، تیم فضایی بیسپ دو در قطب جنوب به تازگی اثری از امواج گرانشی شناسایی کرده است. امواجی که اولین آثار بیگ بنگ هستند.
مدیر این پروژه می گوید: «یافتن این امواج گرانشی برای ادامه تحقیقات حیاتی است. مهبانگ یکی از سوالاتی است که ما جوابی برای آن نیافته ایم. آیا جهان ما دوره ای از انفجار را تجربه کرده است؟ اگر آری، امواج گرانشی کمک زیادی خواهند کرد. به نظر می رسد که پاسخ به این سوال آری باشد.»
اینشتین، پیش تر فرضیه امواج گرانشی را مطرح کرده بود. کشف گروه فضایی بیسپ دو مهر تاییدی است بر این فرضیه. همچنین سازمان فضایی اروپا هم در راستای ماموریت ماهواره پلانک جنبه دیگری از نظریه مهبانگ یعنی نور را بررسی کرده است.
مدیر پروژه پلانک می گوید: «گزارش گروه بیسپ دو کاملا شگفت زده مان کرد. نه تنها برای گروه پلانک، بلکه برای تمامی دانشمندان. این خبر از آن جهت که امواج گرانشی باشدت زیادی دریافت شده است اهمیت دوچندانی پیدا می کند.»
حالا سوال ما این است، آیا امواج گرانشی که از فضا ثبت شده اند واقعا توصیف بخشی از پیدایش کیهان هستند.
دانشمند پروژه پلانک می گوید: «دقیقا این گونه است زمانی که تحقیقاتی را آغاز می کنیم دوست داریم اولین کاشف باشیم. به همین دلیل کمی ناامید شده ایم چرا که گزارشهای گروه فضایی بیسپ کاملا دقیق هستند و خدشه ای به آن ها وارد نیست. ما می خواستیم در این راه زود تر از بقیه این موضوع را درک کنیم.»
حالا ثبت دریافت امواج گرانشی انجام شده است. اینجا نزدیک برج پیزا دانشمندان با تعبیه یک تونل انترفروم تر تحقیقات در مورد امواج گرانشی ا کامل می کند.
مدیر پروژه مربوط به تونل می گوید: «ما اینجا در کنار تونلی قرار داریم که درازای آن سه کیلومتر است. ما دو تونل مورب تعبیه کرده ایم که در جایی یکدیگر راقطع می کنند. در هر کدم از این تونل ها، نوری لیزری رد می کنیم تا به برج برسند، در اینجا است که نور باز می گردد و انعکاس پیدا می کند به منبع اصلی. هدف ما از انجام این عملیات ایجاد امواج گرانشی است.»
مطالعه کیهان با امواج گرانشی می تواند اطلاعات مفید و جدیدی درباره فضا بدهد. می توان این گونه به راز سیاه چاله ها که کاملا نوع موج تشکیل دهنده شان متفاوت است پی برد.
صدای فرکانسهای این امواج گرانشی را می توان ثبت کرد. در واقع، ما می توانیم فرکانس امواج را دریافت کنیم، وقتی آن ها را ردیابی و ضبط کنیم، کاملا می توان با گوش غیر مسلح آنرا شنید.
البته راه اندازی تجربی امواج گرانشی به فضا، یکی از راههای اجتناب از زمین پر سرو صدا است.
مدیر طرح لیزا می گوید: «لیزا، حامی اصلی آنتنهای اینترفروم تر فضایی است. سه ماهواره که هر کدام در فاصله یکی میلیون کیلومتری از هم قرار دارند. ما اندازه بین هر کدام از سلاحهای پرتاب لیزر را می گیریم، مانند همانچه که در روی زمین انجام داده ایم، در این راه طول امواج گرانشی را اندازه می گیریم و با هم مقایسه می کنیم.»
سه ماهواره، که بوسیله لیزر با هم ارتباط دارند، از روی زمین توسط دانشمندان کنترل می شوند.
آیا می توانیم برای دریافت پیدایش کیهان از امواج گرانشی بهره ببریم؟ این مهم ترین سوالی است که می پرسیم، به همین دلیل کشف امواج گرانشی برای پیشرفت در کاوشهای فضایی کاملا حیاتی به نظر می رسد.
برگرفته از یورونیوز پارسی
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کاوشی در عجیب‌ترین اجرام کیهان
  شبیه‌سازی نخستین ساختارهای کیهان بعد از بیگ بنگ
  چرا همه چیز در کیهان می‌چرخد؟
  کیهان شناسی
  چرخۀ حیات ستارگان باعث ایجاد عناصر در کیهان می‌شود
  سیاهچاله‌ها در آغاز کیهان چگونه متولد شدند؟
  مواد تشکیل دهنده کیهان
  دلیل نبودن اب در مریخ چیست
  رنگ ماه به دلیل زخم‌های آفتاب‌سوختگی است
  کشف قدیمی‌ترین کوتوله‌ی سفید در کیهان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان