امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Warhammer 40000 Space marine

#1
سری بازی های Warhammer سابقه طولانی در دنیای بازی های کامپیوتری دارند و دارندگان PC به خوبی با بازی های منتشر شده تحت این نام آشنایی دارند. سری بازی های Warhammer از آن دسته عنوان های استراتژیکی بودند که طرفداران بیشماری داشتند و فضای تازه ای را به وجود آورده بودند. هیجان بی نظیر و داستان خوب این سری باعث شد تا راه برای عرضه این بازی در سبک های دیگر هم هموار شود. در جدیدترین نسخه از سری بازی های Warhammer با عنوانی روبرو هستیم که طرفداران این سری را با زاویه ای دیگر از این دنیا آشنا می کند. پس سلاح ها را آماده کنید و زره مخصوص را به تن کنید که میلیون ها اورک (Orc) برای کشتن شما لحظه شماری می کنند…

داستان

خوشبختانه نبرد انسان ها و اورک ها در این سری از بازی ها آنقدر ادامه پیدا کرده که ما در این بازی با کمبود سوژه مواجه نشویم. در Space Marine شاهد این موضوع هستیم که جنگ سخت انسان ها با اورک ها هنوز ادامه دارد، اما شرایط برای انسان ها بسیار سخت شده است. تعداد اورک ها بسیار زیادتر از انسان ها است. هزاران انسان در برابر میلیون ها اورک صف آرایی کرده اند و امیدوارند که بتوانند این موجودات سبز رنگ و زشت را از بین ببرند. بازیکنان در نقش کاپیتان تیتوس (Titus) که یک Ultramarine است، بازی را آغاز می کنند. کاپیتان و همرزمانش با زره های بسیار بزرگشان به نوعی برگ برنده انسان ها به حساب می آیند. قابلیت های Ultramarineها باعث شده که آن ها به سربازهای بسیار قدرتمند، همه فن حریف و بی باکی تبدیل شوند که می توانند یک تنه با اورک های زیادی مبارزه کنند.

داستان بازی کاملاً مشخص است. اورک ها را نابود کنید و مأموریت های تعیین شده در بازی را انجام دهید. با پیشرفت در بازی، ماجراهای تازه ای آشکار می شوند و با شخصیت های مختلفی روبرو می شوید. نکته خوب بازی این است که با پشت سر گذاشتن قسمت های مختلف، داستان بازی کم کم اطلاعات مختلفی را به بازیکن می دهد. یک اتفاق ساده رخ داده و زمانی که به دنبال علت آن می روید، با موضوع دیگری مواجه می شوید که اتفاقات قبلی را توضیح می دهد. تعداد شخصیت های تأثیرگذار در داستان نیز بسیار خوب است و زمانی که با آن ها مواجه می شوید، قسمت های مهمی از داستان بازی را متوجه می شوید. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد به علت اینکه تا کنون نسخه های زیادی از این سری از بازی ها عرضه شده، روند داستانی بازی قابل پیش بینی است، اما برای کسانی که برای اولین بار با دنیای Warhammer مواجه می شوند، همه چیز جذاب است و هیجان خاصی دارد.


گرافیک

Space Marine با موتور بازیسازی Phoenix Engine ساخته شده است. موتوری که کمپانی THQ برای ساخت Darksiders نیز از آن استفاده کرد. گرافیک بازی دارای نقاط قوت و ضعف مختلفی است. طراحی کلی بازی خوب به نظر می رسد و بازیکنان به خوبی با دنیای Warhammer آشنا می شوند. اتمسفر به وجود آمده در بازی بسیار خوب است و همین موضوع بازی را کاملاً منحصر به فرد کرده است. در کنار این موضوع، طراحی هنری بازی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. طراحی زره شخصیت اصلی، نقاشی ها و کنده کاری های روی دیوار بسیار عالی از کار درآمده اند. در طراحی شخصیت های بازی دو دستگی دیده می شود. شخصیت های اصلی بازی و آن هایی که در بازی تأثیرگذار هستند و نقش داستانی دارند، خوب طراحی شده اند، اما سایر شخصیت ها بسیار معمولی و کم جزئیات به نظر می رسند. تنوع دشمنان چندان زیاد نیست. بجز تعدادی از دشمنان که نقش مهمی را در بازی ایفا می کنند، سایر اورک ها از تنوع کمی برخوردار هستند.

در یک صحنه ممکن است با تعداد زیادی اورک روبرو شوید که با کمی دقت متوجه می شوید که بسیاری از آن ها شبیه به هم هستند و شاید تنها سه تا چهار نوع مختلف اورک در آن صحنه ببینید. تنوع محیط های بازی خوب است و بازیکنان همیشه در قسمت های جدیدی به مبارزه می پردازند، اما بافت های بازی به دلیل اینکه چندان با کیفیت طراحی نشده اند، از زیبایی محیط کاسته اند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که افت فریم در طول بازی بسیار دیده می شود. مخصوصاً زمانی که تعداد دشمنان در بازی زیاد می شود. جلوه های ویژه و افکت های تصویری بازی نیز در سطح متوسطی قرار دارد و چندان آش دهان سوزی نیستند. با توجه به این موضوع که این بازی اولین عنوان از سری Warhammer در سبک اکشن-تیراندازی است، امیدوار بودیم گرافیک بهتری را از این عنوان شاهد باشیم. البته گرافیک بازی راضی کننده است، اما کم کاری در آن زیاد به چشم می خورد.

موسیقی/صداگذاری

موسیقی های کار شده برای این بازی بسیار حماسی و زیبا هستند و نبردهای بازی را بسیار هیجان انگیز کرده اند. تنوع آن ها نیز خوب است و در هر مرحله با موسیقی خاصی مواجه خواهید شد. صداگذاری روی شخصیت های بازی نیز خوب از کار درآمده و هیجان خاصی را منتقل می کند، اما موضوع اینجاست که طراحی صورت شخصیت های بازی کمی بی احساس و بسیار جدی است و به همین دلیل حرکت چندانی در صورت آن ها در هنگام دیالوگ ها مشاهده نمی شود. البته حرکت لب ها با دیالوگ ها هماهنگی خوبی دارد. تمام شخصیت های بازی با لهجه انگلیسی صحبت می کنند. نکته جالب اینجاست که حتی اورک ها نیز با این لهجه صحبت می کنند! این موضوع شاید چندان مهم نباشد، اما باید به این موضوع توجه شود که اروک ها انسان نیستند که در گفتار آن ها لهجه ای خاص شنیده شود.


گیم پلی

گیم پلی بازی بسیار هیجان انگیز است و بازیکنان با روند بسیار سریع و نفس گیری در طول بازی روبرو خواهند شد. از همان لحظه آغازین که وارد بازی می شوید، خود را در جنگی عظیم خواهید دید و اورک های وحشی زیادی را مشاهده می کنید که به سمت شما حمله ور می شوند. گیم پلی بازی از ترکیب دو سبک Hack and Slash و اکشن سوم-شخص به وجود آمده است. شخصیت اصلی بازی همیشه همراه خودش یک سلاح سرد و یک سلاح گرم دارد و به همین دلیل بازیکن این امکان را پیدا می کند که از هر دوی این سلاح ها در طول بازی استفاده کند. بازی را به هر صورتی که دوست داشتید، می توانید سپری کنید.

هم می توانید از تفنگ استفاده کنید و هم می توانید فقط با استفاده از سلاح سرد دشمنان را از بین ببرید. زمانی که از سلاح گرم استفاده می کنید، بازی شباهت زیادی به عنوان های Run and Gun پیدا می کند. همین طور تیراندازی کنید و دشمنان را از بین ببرید، اما نبود حالت کاور گیری در بازی باعث شده که روند گیم پلی در این حالت کمی بازیکن را دچار مشکل کند. البته سازندگان به این موضوع اشاره کرده بودند که برای اینکه بازی آن ها به عنوان Gears of War شباهت پیدا نکند، امکان کاور گیری را از بازی حذف کرده اند، اما این کار نه تنها باعث شده روند بازی کمی سخت شود، بلکه بازی بدون این امکان هم شباهت زیادی به عنوان نام برده، دارد.

از طرف دیگر، زمانی که از سلاح سرد مانند شمشیر، اره و تبر استفاده می کنید، بازی بسیار هیجان انگیزتر می شود و روند بازی نیز راحت تر و دلپذیرتر می شود. در این حالت بازی کاملاً به یک عنوان Hack and Slash پر خون تبدیل می شود. تعداد بسیار زیاد دشمنان باعث شده که روند بازی در این حالت بسیار عالی از کار دربیاید. در این حالت صحنه های QTE هم طراحی شده که هیجان خوبی به بازی بخشیده اند، اما عدم طراحی فنون چندضرب مختلف و حتی صحنه های QTE بیشتر باعث شده که بازی با روندی تکراری روبرو شود. در نگاه اول استفاده از دو سبک مختلف برای گیم پلی بازی بسیار خوب به نظر می رسد، اما این ترکیب باعث شده که هر کدام از این حالت ها دارای مشکلات متعددی شوند. بازی کاملاً خوب اجرا می شود، اما وجود برخی باگ ها روند بازی را برای بازیکنان با اختلال روبرو کرده است. در قسمت هایی از بازی ممکن است که شخصیت اصلی در جایی گیر کند و دیگر قادر به ادامه راه نباشد.

نتیجه گیری

Warhammer 40,000: Space Marine یک عنوان هیجان انگیز و جالب توجه است. گیم پلی بازی با تمام مشکلاتی که در آن دیده می شود، بسیار درگیرکننده و هیجان انگیز است. سازندگان فضای خوبی را در بازی به وجود آورده اند و بازیکنان را از فضایی تازه با دنیای Warhammer آشنا کرده اند. استودیوی بازیسازی Relic تجربه چندانی در ساخت بازی های سوم-شخص ندارد، اما با تمام این تفاسیر بازی قابل قبولی را راهی بازار کرده که ارزش بازی کردن را دارد ...
اینم چند تا عکس از بازی
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
نقد بازی Warhammer 40000 Space marine 1
سپاس فراوان ...
منبع : مجله بازی نما
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، FARID.SHOMPET ، deymon 20
آگهی
#2
من استراتژیکی این بازی رو بازی کردم ولی ازش خوشم نیومد. ولی سوم شخص باید قشنګ باشه.
اگر اینجا قدیمی هستی و دوست داری یک گفتگو عجیب 
درباره گذشته و حال داشته باشی، راه‌های ارتباطی رو گذاشتم پروفایل!











پاسخ
 سپاس شده توسط ~SoLTaN~


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند
  دانلود بازی SPACE-FRIGHT برای پلتفرم PC
  باحال ترین وال پیپر های بازی...همه ی این بازی ها توی جشنوارهgamescom هستن GA
  نقد بازی Worms 4: Mayhem (به همراه نکات مخفی در بازی)
  نقد بازی Homefront؛ نبرد شکست خورده یک بازی زیبا + عکس
  نقد و بررسی بازی dead space 3

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان