امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی بازی Asura's Warth

#1
نقد و بررسی بازی Asura's Warth 1
  • []ناشر: Capcom
    [][b]سازنده: CyberConnect2
    [][b] سبک: Hack and Slash
    [][b]پلتفورم ها: PS3 | X360
    [][b]تاریخ انتشار: February 21 2012
    [/b][/b][/b][/b]

در داستان ها و افسانه های دور آمده است، زمانی که آتش خشم و نفرت در وجود قهرمانی شعله ور شود می توان بوسیله آن دنیایی را به نابودی کشاند؛ البته گویا شعله هایی از این آتش گریبانگیر خود بازی نیز شده اند!

Asura یکی از هشت فرمانروای نگهبان است که وظیفه دارند از زمین و بهشت در مقابل حمله موجوداتی شیطانی به نام "Gohma" دفاع کنند. پس از یک پیروزی بزرگ در نبرد با این موجودات که بیشتر افتخار آن متعلق به Asura بوده است، هفت فرمانروای دیگر از قدرت بیش از حد Asura احساس خطر می کنند و برای نابودی او توطئه ای می چینند. درحالی که Asura بوسیله پیکی در محضر امپراطور احضار می شود، متوجه به قتل رسیدن او می شود و این خود بهانه ایست که اتهام قتل امپراطور برای او صادر شود. پس از فرار از دست نیروهای سلطنتی، Asura بار دیگر برای یافتن همسر و دخترش پنهانی وارد شهر می شود اما متوجه می شود که همسرش به قتل رسیده و دختر خردسال او (Mithra) که چندی پیش به عنوان بانوی مقدس دربار برگزیده شده بود در چنگال دشمنان اسیر شده است. پس از برخورد با Deus (رئیس فرمانراوایان) اون Asura را به دنیای مردگان (Naraka) پرتاب می کند اما روزنه های امیدی که در وجود Asura قرار دارد مانع از مرگ دائمی او می شود و به او کمک می کند تا بار دیگر برای انتقام بازگردد...
[b][b][b][b]نقد و بررسی بازی Asura's Warth 1
[/b][/b][/b]
[/b]
سناریوی بازی برگرفته از افسانه های قدیمی آئین بوداست، از شکل و شمایل شخصیت ها و محیط گرفته تا سنت ها و آداب و رسوم همگی فانتزی و غیرقابل باور هستند. داستان بازی بسیار ساده روایت می شود، همان حکایت همیشگی ضعیف شدن در حد مرگ و بازگشت و انتقام از تمامی مزدوارن؛ Asura's Wrath بشدت داستان محور است و روایت آن یادآور انیمیشن های اپیزودیک است. در ابتدای هر اپیزود داستان آن بصورت کمیک وار روایت می شود و سپس خلاصه ای از اتفاقات اپیزود بعدی نشان داده می شود. در بین عناوین معاصر این یک نوآوری محسوب می شود اما مشکل اصلی از هسته اصلی داستان است، در ابتدا همه چیز قابل پیشبینی و فاقد هرگونه پیچیدگی و تکلف است. برخی از اتفاقات نیز کاملاً بی دلیل و منطق رخ می دهند و به کلی خط داستانی بازی را تغییر می دهند. شخصیت اصلی یک مبارز واقعیست و در مبارزه با دشمنان هراسی از مرگ ندارد و این مساله در نقاط مختلفی از بازی نشان داده می شود، آتش انتقام او چنان سوزان است که گاهی اوقات گریبانگیر خودش نیز می شود و می توان گفت که از نظر شخصیت پردازی ایرادی بر بازی وارد نیست.

شکی نیست که تمامی ایده های بکار رفته در گیم پلی بازی تقلیدی از عناوینی همچون GoW ،DMC ،Bayonetta و ... است که البته در این زمینه نیز زیاد موفق نبوده است. هسته گیم پلی بازی بسیار ساده و پیش پا افتاده است و با اینکه از تمامی دکمه های کنترلر استفاده می کند اما از تنوع اندکی برخوردار است. کمبو که چاشنی اصلی همچین عناوینیست عملاً وجود ندارد و یک ترکیب از ضربات سبک و سنگین تنها کمبوی موجود در بازیست! مبارزات بازی اکثراً با غول های عظیم الجثه انجام می گیرد و دشمنان کوچک نقش اندکی را در بازی ایفا می کنند. برای پیروزی در نبرد با هر Boss باید نواری (Burst Bar) که در بالای صفحه است پر شود که اینکار با ضربه زدن به حریف انجام می شود و البته Counter Attackــها و زدن دکمه درست در هنگام زمین خوردن غول ها سرعت پر شدن آن را بالا می برد و پس از پرشدن با زدن دکمه RT صحنه های QTE نشان داده می شود که با زدن دکمه صحیح در زمان مناسب باعث جلو بردن داستان می شوند.
[b][b][b][b]نقد و بررسی بازی Asura's Warth 1

[/b][/b][/b]
[/b]
در واقع بدلیل سادگی بیش از حد گیم پلی، بازی حتی روی درجات سختی بالا نیز بسیار آسان است و به هیچ وجه بازیباز را به چالش نمی کشد.

بخش دیگر گیم پلی بازی به حالت Shoot ‘em Up بازی برمی گردد. در این حالت باید موانع و دشمن هایی که در مقابل شما قرار دارند را بوسیله شلیک های پیاپی یا متمرکز نابود کرد، متاسفانه به این بخش از بازی نیز بسیار ساده و سطحی پرداخته شده است و عملاً هیچ جذابیتی ندارد. 

مبارزه با برخی از باس های بازی مثل Deus نسبتاً هیجان انگیز است و به نوعی یادآور مبارزه پایانی God of War III می باشد. با این همه بخاطر ازدیاد صحنه های QTE و سینمایی، بیشتر شبیه این است که در حال بازی کردن یک انیمیشن تعاملی هستیم تا یک بازی و می توان گفت بازی به نوعی تجربه ای متفاوت را به گیمرها عرضه می دارد.

استفاده از موتور قدیمی و پرطرفدار UE3 برای بیشتر بازیسازان امری اجتناب ناپذیر است؛ Asura's Wrath نیز جزء آن دسته از عناوینی است که کاملاً بر پایه این موتور برنامه ریزی و ساخته شده است. از نظر تکنیکی بازی حرفی برای گفتن ندارد و در مقایسه با عناوینی همچون GOW III کاملاً تاریخ مصرف گذشته به نظر می رسد. طراحی چهره و لباس اکثر کاراکترها خوب انجام شده و به عنوان مثال سربازان بودایی عظیم الجثه در هنگام نبرد حس سنگین و قوی بودن را کاملاً به گیمر منتقل می کنند. 

از نظر هنری بازی در سطح مطلوبی قرار دارد و با اینکه در این زمینه به پای عناوینی همچون Bayonetta و El Shaddai نمی رسد اما رنگ آمیزی تند و افکت های پررنگی که دیوانه وار در برخی از صحنه های بازی رها می شوند بیانگر اصالت بازی از نظر طراحی می باشند. همچنین پس از به اتمام رساندن بازی امکان تعویض HUD و تصاویری که در میان پرده بازی قرار دارند به بازیباز داده می شود.
[b][b][b][b]نقد و بررسی بازی Asura's Warth 1[/b][/b][/b][/b]




بواقع می توان گفت که تنها نقطه قوت و تمایز بازی موزیک و صدای آن است؛ موسیقی بازی ترکیبی از موسیقی های محلی، سنتی، مذهبی و Folkolore می باشد و از نظر تنوع و ماندگاری در سطح بالایی قرار دارد. موسیقی های تند و شنیدنی در نبردهای حساس جذابیت بازی را دوچندان می کنند و ناخودآگاه انسان را غرق در محیط بازی می کنند. دوبله شخصیت Asura برعهده Liam O'Brien بوده است که سابقه صداپیشگی در انیمه ها و بازی های زیادی را داشته است (اخیراً شخصیت Caius در FFXIII-2) و باید گفت که به درستی از پس کار خود برآمده است و از این نظر نقصی بر بازی وارد نیست.

در نهایت Asura's Wrath برای طرفداران سبک Hackn Slash ارزش یک بار تمام کردن را دارد اما به عنوان یک عنوان که دوسال در دست ساخت بوده و انتظارات نسبتاً بالایی از آن می رفته اندکی ناامیدکننده بنظر می رسد.

امتیازات:
گیم پلی: [b]6

گرافیک: [b]7

نوآوری: [b]7

صداگذاری: [b]9

جذابیت: [b]7
[/b][/b][/b][/b]
[/b]
پاسخ
آگهی
#2
ای بابا اینجا جای نقد نیست
   دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
پیام ناشناس

      / (•◡•) \
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘ ßαÐ-þʘy ✘
#3
من دوسش داشتم
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بهترین بازی که تا حالا بازی کردی چیه ؟؟
  اولین بازی استرتژیکی که بازی کردید چی بوده ؟؟
  رقص نور در اوج سرعت | نقد و بررسی بازی Need For Speed No
  بررسی بازی FarCry4 +لینک دانلود
  دانلود برنامه مبدل بازی های قدیمی سگا و میکرو + خوذ بازی ها
  کدام سبک بازی را بازی میکنید ؟؟
  دانلود بازی مدیریتی دفاع اسباب بازی ها Toy Defense 2
  دانلود مجموعه بازی های فلش (بازی های فضایی)
  دانلود مجموعه بازی های فلش (بازی های اکشن)
  زندگی شخصی یک دزد دریایی |‌ نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed IV: Black Flag

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان