امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

این بازی استخوان ها رابه فولاد تبدیل می کند

#1
این بازی استخوان ها رابه فولاد تبدیل می کند 1


کودکاني که در سنين ابتدايي شروع به ورزش مي‌کنند، استخوان بازويشان تا 63 درصد محکم‌تر مي‌شوند و خطر شکستگي استخوان‌هايشان در سنين پيري کاهش مي‌يابد.
تنيس کودکان
پژوهشگران دانشگاه متروپوليتن منچستر دريافته‌اند که ورزش منظم در کودکي، در مقايسه با ورزش در بزرگ‌سالي اثر حفاظتي بسيار بزرگ‌تري براي استخوان‌ها دارد. آنها دريافتند که استخوان بازوي دست راکت تنيس بازان جوان به طور متوسط 40 درصد کلفت‌تر از دست ديگر آنها است، و در برخي موارد به 63 درصد هم مي‌رسد.
اين پژوهشگران در همکاري با يک آکادمي تنيس، تنيس بازان بين 9 تا 90 سال را مورد بررسي قرار دادند. الکس آيرلند، رهبر اين پژوهش مي‌گويد: «پژوهش‌ها نشان مي‌دهند که وقتي سنتان بالاتر مي‌رود، بهره کمتري از ورزش مي‌بريد.
 
از همين رو کودکي فرصت بسيار خوبي براي تقويت استحکام استخوان‌ها به دست مي‌دهد. قوي‌تر و بزرگتر کردن استخوان‌ها در کودکي و به‌خصوص در دوره نوجواني، به اين معني است که احتمال کمتري وجود خواهد داشت که وقتي پير شديد، دچار پوکي و شکستگي استخوان شويد. ابتلا به پوکي استخوان در سنين پيري مي‌تواند نقش بسيار تعيين کننده‌اي در زندگي شما داشته باشد، چرا که قابليت تحرک کمتري خواهيد داشت و ضعيف‌تر مي‌شويد. همين امر نشان دهنده اهميت فعاليت ورزشي در دوران جواني و نوجواني است».
پژوهش‌هايي که ورزشکاران را با افراد کمتر فعال مقايسه مي‌کند، هميشه با اين نقد مواجه بوده‌اند که افراد بزرگتر و قوي‌تر تمايل بيشتري به ورزش دارند، در نتيجه اختلاف مشاهده شده شايد نتيجه ورزش نباشد.

ولي در تنيس‌بازها، اثر تغذيه و عوامل ژنتيکي در هر دو بازو يکسان است، در نتيجه به گفته پژوهشگران، آنها مي‌توانند مطمئن باشند که فعاليت ورزشي تنها دليل تفاوت چشمگير بين قدرت استخوان بازو در دو دست است.

تفاوت اندکي در قدرت استخوان بازوي دو دست در افراد غير ورزشکار مشاهده مي‌شود، که علت آن هم احتمالا چپ دست و راست دست بودن افراد است که يک دست را براي نوشتن يا کار کردن ترجيح مي‌دهند. ولي، تفاوت مشاهده شده در تنيس بازها تقريبا 10 برابر بيشتر از تفاوت در غير ورزشکاران است
این بازی استخوان ها رابه فولاد تبدیل می کند 1
پاسخ
 سپاس شده توسط ~ArTaBaNoOs~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علائم و درمان شکستگی استخوان انگشت دست
  تغذیه ی مناسب بعد شکستگی استخوان
  شکستگی استخوان با چاقی شکمی در مردان
  تغذیه بعد شکستگی استخوان و مواد مغذی برای جوش خوردن استخوان
  عصاره قلم گاو برای سلامت بدن و استخوان ها مفید است؟
  توصیه هایی برای داشتن استخوان های محکم و تقویت کردن استخوان ها
  نشانه های پوکی استخوان | علائم مخفی پوک شدن استخوان ها
  سرطان استخوان | علائم و درمان سرطان استخوان
  خوراکی هایی که برای استخوان ها ضرر دارند
  تغذیه بد و نامناسب باعث پوکی استخوان می شود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان