امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

CEA: کنسول های نسل هشتم روحی دوباره به بازار بازی سازی دمیدند

#1
تحقیقات اخیر Consumer Electronics Association یا CEA نشان داده است که بازار بازی های کامپیوتری، پس از سال ۲۰۱۴ و عرضه کنسول های نسل جدید، صعودی ۸۵ درصدی داشته است.

این تحقیقات با نام “آینده ی بازی ها” انجام گرفته است. تحقیقات انجام شده در مورد میزان استفاده از دستگاه ها، سگمنت های بازی، نرخ وابستگی به بازی ها، میزان خرید محتوی اضافی بازی ها و موارد دیگر بوده است.
به دلیل اینکه تعدا کنسول های نسل قبلی بسیار بیشتر از کنسول های نسل جدید است، فروش بازی در این کنسول های هنوز بسیار بیشتر از کنسول های نسل جدید است. بنا بر تحقیقات انجام شده، ۳۵% بازار کنسول های کشور آمریکا در دست کنسول Wii شرکت Nintendo می باشد. سهم Xbox 360 از این بازار ۲۹ درصد و سهم PS3 به میزان ۲۴ درصر می باشد.
پس از سال ۲۰۱۳  و معرفی کنسول های نسل هشتم، بیشتر توجه به این کنسول ها جذب شده است و به سرعت در حال به دست گرفتن بازار هستند. کنسول Playstation 4 شرکت سونی تا به امروز به میزان ۱۱ درصد، و همچنین کنسول Xbox One شرکت Microsoft به میزان ۸ درصد از سهم کاربران آنلاین را به خود اختصاص داده اند.
بیش از نیمی از گیمرها (۵۴ درصد) اطلاعات خود را از دوستان، خانواده یا همکاران خود به دست آورده اند. همچنین ۳۳% از طریق سایت های فروشگاه اینترنتی، ۳۱ درصد از طریق تبلیغات تلویزیونی، و ۳۰ درصد از طریق وب سایت های مربوط به بازی، اطلاعاتی در مورد بازی ها کسب کرده اند.
بیشتر فروش بازی ها به صورت فیزیکی و از طریق فروشگاه های مختلف بوده است. در لیست این فروشگاه ها نام فروشگاه های قطعات الکترونیکی هم دیده می شود. این در حالی است که تنها ۳۱% از گیمرها بازی های خود را از طریق فروشگاه های اینترنتی خریداری می کنند.
در ادامه ی این تحقیقات از تاثیرات گوشی های تلفن همراه و تبلت ها بر بازار بازی ها سخن گفته شده است. تقریبا یک دهم گیمر ها می گویند که کنسول اصلی آنها گوشی هوشمند (۱۲ درصد) یا تبلت (۹ درصد) آنها است. این میزان بسیار به میزان کسانی که Xbox 360 ( با ۱۶ درصد) و Playstation 3 ( با ۱۲ درصد) را کنسول اصلی خود می دانستند نزدیک است. در میان کسانی که کنسول اصلی خود را گوشی هوشمند یا تبلت خود می دانستند، ۵۱ درصد از سیستم عامل اندروید، ۴۱ درصد از سیستم عامل IOS و ۶ درصد از سیستم عامل Windows Phone استفاده می کردند.
در ادامه از ویژگی های مهم یک بازی برای خریده شدن توسط گیمر ها گفته شده است. در این تحقیقات آمده است که کیفیت بازی ها به میزان ۸۹% برای گیمر ها مهم است. در ادامه می توان به اهمیت قیمت بازی ها با ۷۹% و راحت بودن بازی ها با ۷۷% اشاره کرد. در ادامه گفته شده است که گرافیک بازی به میزان ۷۵% برای خریداران اهمیت داشته است.
در ادامه به تعداد بازی های خریداری شده برای هر پلتفرم، توسط دارندگان کنسول و رتبه ی آنها از این نظر اشاره شده است. در این نظر سنجی کنسول PSP شرکت سونی رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. پس از آن کامپیوترهای شخصی و Xbox 360 قرار گرفته است.
بیش از ۵۵% از گیمر ها به این مساله اشاره کرده اند که برای تجربه ی بهتر در هنگام بازی، حداقل یک وسیله ی جانبی خریده اند. از جمله ی این خریدها می توان به تلویزیون جدید و باتری های قابل شارژ برای دسته ی کنسول ها اشاره کرد.
CEA: کنسول های نسل هشتم روحی دوباره به بازار بازی سازی دمیدند 1
منـ دیگـر به گذشتهـ نگاهـ نمی‌کنمـ. پشیمانـ نیستمـ. منـ بهـ آیندهـ نگاهـ می‌کنمـ. همهـ چیز بهـ یکدیگر متصـلـ هستند و منـ از آنـ برایـ افشاگریـ استفادهـ میـ کنم، برایـ محافظتـ و اگر لازمـ شد ... برایـ مجازاتـ.

(Aiden Pearce)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کدام کنسول رو دارید ؟؟
  جیم رایان: شرکت سونی مدت‌ها قبل قیمت نهایی کنسول‌های نسل نهمی خود را مشخص کرده بود
  شرکت سونی تأیید کرد؛ تا سه الی چهار سال آینده از کنسول پلی‌استیشن ۴ پشتیبانی خواهد شد
  شایعه: تصویر اولین کنسول پلی‌استیشن ۵ تاریخ منتشر شد
Star از کنسول پلی‌استیشن ۵ رسما رونمایی شد
  PS5 Event | عنوان GhostWire: Tokyo در سال ۲۰۲۱ برروی کنسول پلی‌استیشن ۵ عرضه می‌شود
  PS5 Event | عنوان Destruction AllStars برای کنسول پلی‌استیشن ۵ معرفی شد
  سونی تأکید می‌کند سرعت پردازش کنسول پلی‌استیشن ۵ نسبت به کنسول نسل قبلی خود ۱۰۰ برابر
  شایعه: تاریخ رونمایی از کنسول پلی‌استیشن ۵ و زمان عرضه‌ی آن فاش شد
  در طراحی کنسول اکس‌باکس سری اکس به قیمت نهایی آن نیز توجه شده است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان