08-11-2014، 22:02
نمیدونم ایشون با کدوم دید متافیزیکی فیلم رو دیده که این نکات رو از توش استخراج کرده؟ مثلا درس خوندن ترمه تو دادسرا و مطلبی که در مورد ساسانیان بود درباره طبقه اشراف و مردم عادی و برداشت رائفی پور از اینکه فیلم میخواد القا کنه اسلام تغییری ایجاد نکرده و هنوزم مثل ساسانیانه. رائفی پور نه تنها در مورد تحولات زندگی اجتماعی در طول این همه سال شناختی نداره تفکر فرهادی رو در حد یه عقده یی میاره پایین. حالا بماند که دو خانواده فیلم نماد طبقه متوسط و کارگرن نه اشراف و فرودست که همچین مقایسه ای معنی داشته باشه. روی چه حسابی از نظر ایشون نادر و سیمین جزء اشراف به حساب میان؟
این نقد رو تازه شنیدم واقعا یه دل سیر خندیدم دمش گرم. گذشته یا درباره الی رو نقد نکرده؟
این نقد رو تازه شنیدم واقعا یه دل سیر خندیدم دمش گرم. گذشته یا درباره الی رو نقد نکرده؟