امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زمزمه‌های ورود جدی روسیه به عرصه بحران عراق

#1
بحران امنیتی در عراق که با تهاجم تروریست های تکفیری- بعثی به مناطقی از این کشور آغاز شده بود، امروز وارد سیزدهمین روز خود شده است. اما امروز نیز همچون روزهای اخیر، مواضع تروریست ها به برخی از مناطق از قبل اشغال شده محدود مانده و پیشروی خاصی از سوی آن ها انجام نشده است. در همین حال، صحبت از احتمال نقش آفرینی جدی روسیه در بحران عراق به میان آمده است.
کد خبر: ۴۱۰۰۸۴تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲ - 22 June 2014
بحران امنیتی در عراق که با تهاجم تروریست های تکفیری- بعثی به مناطقی از این کشور آغاز شده بود، امروز وارد سیزدهمین روز خود شده است. اما امروز نیز همچون روزهای اخیر، مواضع تروریست ها به برخی از مناطق از قبل اشغال شده محدود مانده و پیشروی خاصی از سوی آن ها انجام نشده است. در همین حال، صحبت از احتمال نقش آفرینی جدی روسیه در بحران عراق به میان آمده است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه تحولات عراق، روز گذشته اعلام شد که شماری از نیروهای ویژه آمریکایی به منظور آموزش نیروهای عراق و ارائه مشاوره به دولت عراق به این کشور اعزام می شوند. با این حال، در پی عدم عزم جدی آمریکا برای مبارزه جدی با تروریست ها، زمزمه هایی مبنی بر درخواست کمک عراق از روسیه به گوش می رسد.

مهمترین تحولات روز یکشنبه عراق از قرار زیر است:

14:40 - یک منبع آگاه در قبایل محلی ساکن در بعقوبه از تشکیل یک گروه مردمی تحت عنوان " آزادگان حمرین" برای مقابله با گروههای تروریستی در منطقه حمرین (واقع در 50 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) خبر داد.

14:32 - "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق امروز (یکشنبه) با " رابرت بی کرافت" سفیر آمریکا در عراق دیدار کرد. وی با اشاره به بحران اخیر عراق گفت: هر راهکاری برای حل بحران موجود در عراق باید با در نظر گرفتن واقعیتهای موجود و به طور واقع بینانه اتخاذ شود.

12:43 - نخست‌وزیر انگلیس طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته با همتایان آمریکایی، فرانسوی، ایتالیایی و آلمانی خود درباره اوضاع عراق و اوکراین خبر داد.

12:15 - یک عضو ائتلاف دولت قانون گفت که بغداد ترجیح می‌دهد آمریکای ضعیف را با روسیه عوض کند و در سایه اهمال واشنگتن در قبال توافقنامه امنیتی، برای مهار بحران جاری کشور، از مسکو کمک بخواهد.

12:06 - وزیر خارجه جدید مصر با همتای اماراتی خود در گفت‌وگویی تلفنی راه‌های بهبود روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری را بررسی کردند.

11:51 - یک منبع امنیتی در استان کرکوک امروز اعلام کرد: تروریست های داعش و نقشبندیه (طرفداران عزت الدوری معاون دیکتاتور معدم صدام) در جنوب غرب استان کرکوک با یکدیگر درگیر شدند. در این درگیری 17 نفر از عناصر داعش و نقشبندیه به هلاکت رسیدند.

11:26 - دستگاه اطلاعات انگلیس "ام آی 6" در گزارشی اعلام کرد که حدود 500 نفر از اتباع این کشور به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

11:02 - یکی از اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی ضمن تکذیب هرگونه طرحی برای سازماندهی مجدد لشکر12 ارتش عراق در قلاچوالان گفت: این شایعات در حد حرف است و تاکنون عملی نشده است.

10:15 - منابع غیر رسمی اعلام کردند که نخست‌وزیر عراق، با برکناری سرپرست وزارت دفاع خود، وزیر حمل و نقل کابینه را جانشین او کرده است.

10:10 - یکی از فرماندهان اصلی گروهک «دولت اسلام در عراق و شام»، موسوم به داعش، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که بقایای حزب منحل شده بعث عراق از جمله «عزت الدوری» معاون سابق دیکتاتور معدوم عراق با داعش همکاری می‌کند.

09:58 - یک منبع امنیتی عراق امروز اعلام کرد: یک بمب در بازار شهرک صدر در شرق بغداد منفجر شد. تاکنون به تلفات این انفجار اشاره ای نشده است. پایگاه خبری الغد نیز به نقل از لوئیس کارلو یکی از نمایندگان مسیحی عراق گزارش داد: گروه تروریستی داعش یکی از کلیساهای شهر نینوا را منفجر کرده است.


09:29 - گزارش‌ها و اسناد موجود حاکی از آن است که 131 شخصیت‌ سیاسی، دینی و آکادمیک از 31 کشور جهان مسئولان اصلی تامین مالی داعش در سراسر جهان هستند.

08:47 - صباح الفتلاوی به المسله گفت نیروهای امنیتی برای حمله گسترده و فراگیر به تروریستها با هدف بازگرداندن امنیت به استان صلاح الدین و پاکسازی کامل آن آماده می شوند. وی افزود پالایشگاه بیجی هم اکنون در کنترل کامل نیروهای عراقی است و اطراف پالایشگاه گورستان اجساد تروریستهایی شده است که قصد ورود به آن را داشتند.
پاسخ
 سپاس شده توسط m.abdollahi
آگهی
#2
امیدوارم ...
دوبــــــار کناره آب زیر ستـــــاره هایــــــیم
خوشحال از اینکه تو بهترین سه ماه سالیم
تـنها مشـکـل ایـنه که تـحت فــــشـار خوابیـم
همــــه چی عالیــــه اما اگــــــــه بذاره پایـی
...

پاسخ
#3
امیداورم همینطور باشه
پاسخ
#4
لگه وارد بشن!×!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  مشاور وزیر کشور عراق با سردار عبداللهی دیدار کرد
  امکانات روسیه در فضا، نگرانی برای آمریکا
  عراق| آغاز مرحله جدید «وعده صادق» در بصره/ حملات توپخانه‌ای حشد شعبی به مواضع داعش در
  روسیه دارای زیردریایی با توان ایجاد سونامی خواهد شد
  تحویل اسلحه های جدید خودکار کالاشنیکوف به وزارت امور داخلی و گارد روسیه
  ادامه ساخت پهپادهای تهاجمی سنگین در روسیه
  آغاز تولید موشک هایپرسونیک جدید در روسیه
  روسیه زره جدیدی برای ماشین های جنگی می سازد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان