امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد بازی Green Lantern: Rise of the Manhunters

#1
اینبار شاهد حضور یک ابر قهرمان جدید هستیم که پا به دنیای بازی های کامپیوتری نهاده است. Green Lantern: Rise of the Manhunters اولین بازی ای است که بر اساس شخصیت Green Lantern ساخته می شود و همزمان با نمایش فیلم آن، راهی بازار شده است. استودیوی بازیسازی Double Helix Games که قبلاً بازی Silent Hill: Homecoming را ساخته بود، خالق این اثر است و این موضوع باعث شده تا ما در مقایسه با دیگر بازی هایی که از روی فیلم ساخته می شوند، با عنوان تقریباً خوبی مواجه باشیم.



داستان


اصولاً این دسته از بازی ها داستان خاص و قوی ای ندارند. داستان این بازی نیز از آنجا شروع می شود که گروهی به نام Manhunter به سیاره Green Lantern حمله می کنند. پس از این حمله و اقدامات اولیه، مشخص می شود که Manhunterها می خواهند نیرویی به نام Yellow Fear را بدست بیاورند تا بتوانند به وسیله آن بر کهکشان حکومت کنند. اینجاست که مانند همیشه ابر قهرمان بازی، هال جوردن (Hal Jordan) یا همان Green Lantern برای نجات کهشکان مأمور می شود و وظیفه خود می داند که دنیا را از خطر Yellow Fear و Manhunterها در امان نگه دارد. داستان بازی با همین سوژه شروع می شود و رفته رفته قسمت های دیگری به آن اضافه می شوند تا سرانجام پرده از رازهای موجود در آن برداشته می شود. نباید از این سبک از بازی ها انتظار داستان فوق العاده و درگیرکننده ای را داشت. همیشه یک اتفاق ساده، علت شروع چنین بازی هایی است و این عنوان نیز سوژه خوبی برای شروع دارد که از کشش قابل قبولی نیز برخوردار است و تا پایان، بازیکن را مجذوب بازی می کند.



گرافیک


به لحاظ گرافیک، این عنوان از سایر هم سبک هایش که از روی فیلم ساخته می شوند، بهتر ظاهر شده است. اما گرافیک این عنوان در مقایسه با بازی های بزرگ حرفی برای گفتن ندارد. مشکلات زیادی در این قسمت به چشم می خورند. افت فریم در قسمت های مختلف، یکی از اصلی ترین مشکل های بازی است. همچنین برش صفحه در این بازی بسیار زیاد است و در اکثر مواقع دیده می شود. Aliasingهای بازی بسیار زیاد هستند و به خوبی به چشم می آیند. این مورد حتی در شخصیت های بازی نیز قابل مشاهده است. طراحی شخصیت های اصلی بازی در سطح عالی نیست، اما می توان با ارفاق نمره قبولی را به آن ها داد، ولی طراحی دشمنان بازی چندان جالب نیست، به خصوص که تنوع آن ها بسیار کم است و به دفعات در بازی دیده می شوند.

طراحی محیط بازی نیز اصلاً جالب نیست. در این عنوان نماهای نزدیک خیلی بهتر از نماهای دور به نظر می رسند. کیفیت بافت ها در این عنوان خیلی بهتر از سایر بازی هایی است که از روی فیلم ساخته می شوند و این موضوع باعث شده بازی کمی زیباتر به نظر برسد. بازی دارای میان پرده های خوبی هم است که در مقایسه با سایر قسمت ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. این عنوان از جمله بازی هایی است که می توانید آن ها در کنسول های PS3 و Xbox 360 به صورت 3D بازی کنید. در تلویزیون های معمولی هم می توان 3D این بازی را فعال کرد و با عینک بازی کرد، اما در کل می توان به این موضوع اشاره کرد که سازندگان اصلاً برای بالا بردن گرافیک بازی تلاش نکرده اند.



موسیقی/صداگذاری


از قسمت های کاملاً ضعیف بازی، موسیقی ای است که برای آن ساخته شده است. موسیقی شاید در حالت معمولی خوب به نظر برسد، اما خیلی بد در بازی به کار رفته است. موسیقی به طور کلی از بازی محو می شود و افکت های صوتی و دیگر صداهای موجود در بازی بیشتر شنیده می شوند. از طرف دیگر، صدای شخصیت های بازی خوب کار شده است. دلیل این موضوع هم این است که بازیگران فیلم روی شخصیت های بازی صحبت کرده اند و واقعاً تلاششان را برای هر چه بهتر شدن این قسمت انجام داده اند. آقای ریان رینولدز (Ryan Reynolds) به خوبی روی شخصیت Green Lantern صداگذاری کرده و این موضوع یکی از قسمت های خوب بازی به شمار می آید.



گیم پلی


اولین چیزی که در این بازی سریعاً جلب توجه می کند، دوربین ثابت آن است. دوربین همانند بازی هایی مانند God of War و Castlevania: LoS ثابت است و نسبت به محل شخصیت بازی و حرکت او، شروع به تغییر موضع می کند. بازیکن هیچ کنترلی روی دوربین بازی ندارد و این موضوع باعث می شود که در برخی موارد شخصیت بازی یا برخی از آیتم ها در جایی قرار بگیرند که خارج از زاویه دوربین باشند. گیم پلی بازی شباهت زیادی به عنوان های Hack and Slash دارد و از هیجان قابل قبولی هم برخوردار است. صحنه های شلوغ و مبارزه های نفس گیر از قسمت های جالب توجه این بازی به شمار می روند. از قسمت های خوب گیم پلی بازی، می توان به قدرت های Green Lantern و آیتم هایی که در طول بازی در اختیار می گیرد، اشاره کرد. ضربه های ترکیبی بسیار خوبی برای این شخصیت طراحی شده که به کار بردن آن ها در مبارزه ها بسیار هیجان انگیز است.

همچنین با ارتقاء قدرت های او نیز می توانید حرکات جدیدتر و بسیار جالبی را درمبارزه ها اجرا کنید. Green Lantern علاوه بر ضربه های مشخصی که با دکمه های Y و X (در نسخه Xbox 360) اجرا می کند، می تواند از تجهیزاتی که به مرور به او داده می شود هم استفاده کند. استفاده از بمب هایی که می تواند آن ها را به سمت دشمنان پرتاب کند، اشعه لیزر، چوب بیسبال و یک پتک بزرگ و قدرتمند از جمله آیتم هایی هستند که در طول بازی نقش بسیار مهمی را دارند. در مبارزه ها صحنه های QTE هم قرار گرفته اند. این صحنه ها بیشتر در مبارزه با Bossها و دشمنان قدرتمند بازی مشاهده می شوند. در کنار صحنه های اکشن، بازیکنان قسمت هایی را پیش رو خواهند داشت که باید کنترل شخصیت اصلی بازی را در زمان پرواز به دست بگیرند. این قسمت نیز بسیار هیجان انگیز و خوب طراحی شده و تنوع خوبی در گیم پلی ایجاد کرده است. قسمت های معمایی از دیگر بخش های بازی به شمار می آیند. معماهای مختلفی در طول بازی قرار گرفته اند که حل کردن آن ها کار مشکلی نیست.



نتیجه گیری


این بازی بر خلاف سایر بازی هایی که از روی فیلم ساخته می شوند، عملکرد بسیار بهتری در اکثر قسمت ها داشته و می تواند به بازی سرگرم کننده ای برای بازیکنان، به خصوص کسانی که به بازی های ابر قهرمان ها علاقه دارند، تبدیل شود.
-
----------------------------------------------------------------------------------------------
حالا چند عکس

نقد بازی Green Lantern: Rise of the Manhunters 1

نقد بازی Green Lantern: Rise of the Manhunters 1

نقد بازی Green Lantern: Rise of the Manhunters 1
come back Angry
پاسخ
 سپاس شده توسط SABER ، mehrani
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان