امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتشار اولین اخبار ماده تاریک تا دو هفته‌ آینده !

#1
 انتشار اولین اخبار ماده تاریک تا دو هفته‌ آینده ! 1 رهبر گرانترین تجربه فیزیک ذرات، وعده اعلام خبرهای بزرگ در مورد ماده تاریک تا دو هفته آینده را داد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پروژه طیف‌سنج مغناطیسی آلفا در مه 2011 برای بررسی ذرات پرانرژی یا پرتوهای کیهانی بر روی ایستگاه فضایی بین‌المللی مستقر شد.

به گفته ساموئل تینگ، پژوهشگر اصلی این تجربه، این اخبار در حقیقت اولین نتایج این پروژه دو میلیارد دلاری خواهد بود که در مجلات علمی منتشر خواهد شد.

این گردآورنده ذرات از قابلیت شناسایی ماده تاریک برخوردار بوده که به گفته تینگ در نشست سالانه انجمن آمریکایی برای پیشرفتهای علمی، گویای اخبار بزرگی در این زمینه به جهان خواهد بود.

بر اساس نظریه‌ها، ماده تاریک از ذراتی با همراهی ضد ماده تشکیل شده است. هنگامی که دو طرف ماده و ضد ماده با هم برخورد می‌کنند، یکدیگر را نابود کرده و ذرات جدید پوزیترون و الکترون را تولید می‌کنند. این مواد، ذرات سنگین با تعامل کم نام دارند.

اگرچه این دانشمند موسسه فناوری ماساچوست اخبار بیشتری را در اختیار نگذاشته، اما خاطرنشان کرد که این یافته‌ها تنها بخش کوچکی از رمزگشایی ماده تاریک است.

اطلاعات مربوط به حدود هشت میلیارد پوزیترون و الکترون شناسایی شده توسط طیف‌سنج مغناطیسی آلفا مانند انرژی آنها و تعداد ذرات کشف شده در این گزارش خواهد بود. اگر تعداد پوزیترون کافی که به یک میزان انرژی خاص اشاره داشته، کشف شده باشد، بر ماده تاریک دلالت خواهد داشت چرا که با وجود فراوانی الکترون در جهان، فرآیندهای کمتری شناخته شده که پوزیترون تولید کنند.

علاوه بر طیف سنج آلفا، تجارب دیگر مانند برخورد دهنده بزرگ هادرونی در سوئیس و آشکارسازهای زیرزمینی ماده تاریک ممکن است در آینده نزدیک به کشفی در این زمینه نائل شوند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥shaqayeq♥ ، Interstellar
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  "اخبار نجوم"
  شاید “ماده تاریک” درون یک بُعد دیگر پنهان شده است!!
  “ماده تاریک” چیست؟
  آیا “ماده تاریک” از سیاهچاله‌های نخستین شکل گرفته است؟
  خورشیدگرفتگی جزیی در اولین روز از تابستان ایران رخ می‌دهد
  آیا می دانید اولین ستارگان جهان چه شکلی بودند؟
  اولین و بزرگترین اَبرماه سال ۹۹ (عکس)
  “شبکه کیهانی” چقدر تاریک است؟
  یک کاندید جدید و هیجان‌انگیز برای “ماده تاریک”
  آینده‌ی زمین و حیات آن چه خواهد شد؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان