امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

وزیر علوم خبر داد: آمادگی ایران برای تاسیس مراکز فنی و حرفه‌ای در سودان

#1
وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در دیدار با "اشراقه محمود" وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان بر تاثیر نیروی انسانی تحصیل کرده و دانش آموخته کشورمان در بی اثر ساختن تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی بر ایران تاکید کرد .

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر رضا فرجی دانا در این دیدار با اشاره به مشترکات فراوان بین دو کشور ایران و سودان به ویژه در زمینه اعمال تحریم های کشورهای غربی علیه دو کشور و اهمیت ویژه کشورمان به گسترش روابط با کشورهای آفریقایی اظهار داشت : سودان یکی از کشورهای محوری آفریقاست و مواضع مشترک دو کشور ، نقش عمده ای در حل مشکلات منطقه خواهد داشت .

وزیر علوم در ادامه با اشاره به علاقه مندی مردم ایران به فراگیری دانش گفت : بیش از چهار و نیم میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران تحصیل می کنند و تمام مقاطع تحصیلی که درپیشرفته ترین دانشگاه های جهان وجود دارد ، در دانشگاه های ایران نیزاعمال می شود .

وی با اشاره به دستاورد های قابل توجه دانشمندان ایرانی در زمینه های نانو ، بایو و مهندسی پزشکی گفت : ما می توانیم با گسترش مراودات علمی و پژوهشی با دانشگاه ها و مراکز پژوهشی سودان ، نتایج تحقیقات انجام گرفته توسط دانشمندان ایرانی را در اختیار مراکز تحقیقاتی سودان قرار دهیم .

فرجی دانا در بخش دیگری از سخنان خود ، در پاسخ به تقاضای مسئولان آموزش عالی سودان در خصوص همکاری ایران در زمینه آموزش کاردان های فنی و حرفه ای سودان گفت : هم اکنون یک میلیون نفر دانشجو در دانشگاه ها و مراکز فنی و حرفه ای ایران تحصیل می کنند و ما آمادگی داریم علاوه برارائه دوره های آموزشی فنی و حرفه ای برای دانشجویان سودانی ، این مراکز را در سودان نیز راه اندازی کنیم .

در ادامه این دیدار وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان نیز با تشکر از وزیر علوم کشورمان درخصوص اعلام آمادگی برای ارائه کمک های علمی و تحقیقاتی به مراکز آموزش عالی سودان گفت: کشور ما نیز بر اثر اعمال تحریم های کشورهای غربی متضرر شده ولی شما با تکیه بر نیروی انسانی فرهیخته و کار بلد خود توانستید این تحریم ها را بی اثر کنید .

وی با ارائه گزارشی از عملکرد آموزش عالی دردانشگاه های سودان خواستار همکاری و استفاده هرچه بیشتر از یافته ها و نتایج تحقیقات علمی و پژوهشی مراکز آموزش عالی ایران دردانشگاه های سودان شد .

گفتنی است در پایان این دیدار وزیر کار و توسعه منابع انسانی سودان از دکتر فرجی دانا برای سفر به سودان و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور دعوت کرد .

[ɴᴏᴛ ʀᴇᴀʟ]
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کنکور سراسری علوم تجربی اردیبهشت ۱۴۰۳
Lightbulb کنکور سراسری علوم انسانی اردیبهشت ۱۴۰۳
Question آزمون شبیه نهایی علوم فنون ادبی (۳) ( طرح سیب تا بیست)
Question سوالات نهایی علوم و فنون ادبی ۳
  کتاب جمع بندی علوم و فنون ادبی خیلی سبز
  آزمون 7 خان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی
Wink سریال تیر آخر { علوم و فنون ادبی}
  علوم سیاسی........ღ¸.•*` `*•.¸ ღ
  جزوه علوم و فنون ادبی ماز - حمیدرضا تاجیک
Book رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی(به تفکیک زیرگروه)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان