امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سیاه گوش روسی

#1
توسعه
در سال 1993 مدل جدیدی  از خودروی  رزمی پیاده نظام بی ام پی 3 که  به طور خاص برای شناسایی در میدان جنگ ساخته شده بود در معرض نمایش قرار گرفت. این خودروی جدید به صورت موقت به مدل 501 نامگذاری شد. در اوایل سال 1995 فاش شد که این خودرو در ارتش روسیه خودروی شناسایی رزمی بی آر ام یا سیاه گوش (Lynx) نامیده شده است. این خودرو به بی ام پی 3 کا نیز شناخته می شود و در حقیقت جایگزین مدل قدیمی تر بی آر ام 1 کا است. شاسی این خودرو توسط صنایع ماشین سازی کورگان ساخته شده و یکپارچه ساز سیستم های آن نیز صنایع ماشن آلات سازی رابتزووسکی است. وظیفه اصلی خودروی بی آر ام ، شناسایی مواضع توپخانه برای نیروی زمینی و واحد های ساحلی نیروی دریایی در روز و شب و در تمامی شرایط آب و هوایی است. 
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سیاه گوش روسی 1


به طور کلی وظایف و ماموریت های این خودرو عبارتند از :
  •     نظارت بر عوارض زمینی، جستجو، تشخیص و شناسایی  اهداف زمینی (سطحی)، اهداف ثابت و در حال حرکت و اهداف پنهان


  •     تعیین موقعیت اهداف در دستگاه مختصات دکارتی در زاویه 360 درجه و با دقت 20 متر


  •     محاسبات پیوسته داده های ناوبری و نمایش زاویه جهت برای تعیین نقطه مقصد


  •     ار تباطات رادیویی شبانه روزی در برد 100 کیلومتر در حال حرکت و 350 کیلومتر در حال سکون


  •     ایجاد پست دیده بانی تا فاصله 500 متری خودرو با استفاده از ارتباط سیمی و تا 6 کیلومتر با استفاده از ایستگاه UHF قابل حمل


  •     ایجاد ارتباط با نیروهای هوایی و زمینی در حال حرکت یا سکون و در شرایط مختلف در روز و شب




ل
توصیف
از نظر ظاهری خودروی شناسایی بی آر ام بسیار شبیه به نمونه پایه ای و استاندارد بی ام پی 3 است که از چند سال گذشته در خدمت ارتش روسیه قرار دارد و توسط کشورهایی نظیر قبرس ، کویت ، کره جنوبی و امارات متحده عربی نیز به خدمت گرفته شده. عمده تفاوت این خودرو با بی ام پی 3 در حذف دو درگاه آتش جانبی و تیربار های 7.62 میلیمتری آن ، حذف توپ 100 میلیمتری 2 آ 70 (با توانایی شلیک موشک های هدایت شونده 9 ام 117 باستیون) و نصب تجهیزات نظارت و شناسایی جدید است. در خودروی شناسیی بی ام آر 3 کا محل قرارگیری خدمه ، دریچه های بخش جلویی و دریچه مرکزی مخصوص راننده بدون تغییر باقی مانده

 اند.
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سیاه گوش روسی 1

تجهیزات نظارت و شناسایی این خودرو در قوس جلویی برجک و در جعبه هایی در دو سمت برجک و در بالای بخش محافظ شنی خودرو تعبیه شده اند. جایگاه فرمانده و توپچی که امکان به کارگیری تجهیزات الکترواپتیکال و تسلیحات نصب شده بر برجک را دارند در داخل برجک و جایگاه های سه خدمه دیگر نیز در محفظه  حمل نیرو در عقب خودرو قرار گرفته. این خودرو شش خدمه دارد که شامل فرمانده خودرو ، راننده/مکانیک ، فرمانده گروه شناسایی ،توپچی ، مسئول ناوبری /اپراتور کامپیوتر و بیسیم چی است. تجهیزات  کنترل آتش خودروی بی ام آر شامل سایت پریسکوپی ترکیبی شب/روز بی پی کا 2-42 ، سایت پریسکوپی تک چشمی پی پی بی -2 ، تثبیت گر 2 ئی 52-1 و سیستم کنترلگر بی ئی تی اس-088 است.
با توجه به این اینکه توپ 100 میلیمتری از لیست تسلیحات خودرو حذف شده ، کانال هدایت لیزری برای موشک نیز در خودروی بی آر ام وجود ندارد. سلاح اصلی این خودرو یک قبضه توپ خودکار 30 میلیمتری 2آ72 با تغذیه دوگانه است که به صورت کامل (در محور عمودی و افقی) تثبیت شده و امکان مقابله با اهداف زرهی دشمن در برد 1500 الی 2000 متر و مقابله با بالگرد در محدوده 4000 متری را دارد. نزخ آتش این توپ 300 گلوله در دقیقه بوده و از قابلیت استفاده از مهمات ضد زره آتش زا (AP-I)  ، شدیدالانفجار آتش زا (HE-I) و شدیدالانفجار رسام (HE-T) برخوردار است. سایر تسلیحات خودرو شامل یک قبضه تیربار هم محور پی کا تی در کالیبر 7.62 است که با نرخ آتش 250 گلوله در دقیقه امکان درگیری موثر با اهداف در حداکثر برد 1500 متر را دارد.
این تیربار در سمت چپ توپ 30 میلیمتری نصب شده است. این خودروی شناسیی همچون بی ام پی 3 به دو مجموعه سه عددی از پرتابگرهای نارنجک های دودزای 81 میلیمتری مجهز است که در دو سمت برجک نصب شده اند. مکانیزم فعال سازی این پرتابگرها الکتریکی است. توانایی گردش برجک خودروی بی آر ام یحتمل مشابه  خودروی رزمی پیاده نظام بی ام پی بوده و زاویه ای 360 درجه ای را پوشش میدهد. زاویه پوشش عمودی توپ نیز از 5- الی 60+ درجه است. محرک های گردش برجک و تغییر زاویه توپ  الکتریکی هستند اما سیستم پشتیبان دستی نیز در کنار آن ها تعبیه شده است که در مواقع خرابی محرک های الکتریکی مورد استفاده قرار میگیرد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سیاه گوش روسی 1

تجهیزاتی که امکان انجام وظیفه خودرو در نقش شناسایی را فراهم میکنند عبارتند از : رادار نظارت میدان نبرد 1 آر ال-133-1 نصب شده بر دکل جمع شونده ، سیستم نظارت حرارتی 1 پی ان 71 ، دستگاه نظارت در شب 1 پی ان 61 و فاصله یاب لیزری پریسکوپی 1 دی 14. تجهیزات الکترواپتیکال شناسایی در جعبه هایی در کناره برجک نصب شده اند و در زمان عدم به کارگیری توسط درپوش هایی که به سمت چپ باز می گردند ، محافظت میشوند. مسافت یاب لیزری پریسکوپی 1 دی 14 با قابلیت بزرگنمایی 7.3 الی 18 برابر امکان مسافت یابی در حداکثر برد 25000 متر را دارد.
این مسافت یاب بر روی صفحه گردانی نصب شده و فرمانده خودرو امکان استفاده از آن در زاویه ای 60 درجه ای نسبت به برجک را دارد. سیستم دید در شب فعال 1 پی ان 61 مجهز به پرتو افکن های لیزری از امکان بزرگنمایی به میزان 7 برابر در برد 1500 متر (در حالت فعال) و 3000 متر در حالت غیر فعال برخوردار است. این سیستم در سمت راست بخش بالایی برجک خودرو نصب گردیده. سیستم نظارت حرارتی 1 پی ان 71 که در باند 8 الی 14 |im عمل میکند ، امکان بزرگنمایی به میزان 3.7 الی 11.5 برابر را دارد و حداکثر برد شناسایی اهداف توسط آن 3000 متر است. این سیستم در سمت چپ بخش بالایی برجک نصب شده است. یکی دیگر از سیستم های نظارت و شناسایی خودروی بی آر ام ، رادار نظارت میدانی 1 آر ال -133-1 است که توانایی کشف وسایل نقلیه در برد 8 الی 10 کیلومتر و امکان کشف در برد 400 متر را دارد.
لازم به ذکر است که برد کشف این رادار بسته به عوارض زمینی متغیر است. این رادار با قابلیت گردش در زاویه 240 درجه  بر روی دکلی نصب شده که امکان افزایش ارتفاع آن به میزان یک متر را فراهم میکند. از جمله تجهیزاتی که در این خودروی شناسایی تعبیه شده ، دستگاه ناوبری تی ان آ-4-6  ، هماهنگ کننده 1 تی 129 و قطب نمای ژیروسکوپی 1 جی 50  هستند که امکان موقعیت یابی و ناوبری مستقل را برای خودرو فراهم میکنند. تجهیزات ارتباطی نصب شده بر روی خودرو شامل رادیوهای  آر-163- 50 یو ، آر-163-50 کا ، آر-163-10 یو بعلاوه کامپیوتر 1 وی 520 است. اطلاعاتی که در خودرو جمع آوری میشود توسط سیستم های ارتباطی یاد شده به زنجیره بعدی فرماندهی منتقل میشوند و به این صورت مجموعه یکپارچه از جمع آوری اطلاعات و مدیریت نبرد به وجود می آید.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سیاه گوش روسی 1

خودروی بی آر ام-3 کا به پیشرانه دیزلی یو تی دی -29 با توان 500 اسب بخار مجهز است. این خودروی زرهی به طور کامل دوزیست بوده و نیروی حرکت آن در آب از طریق دو جت آبی که در عقب خودرو نصب شده اند ، تامین میشود.  به جز پیشرانه منبع قدرت ثانویه ای نیز برای خودرو در نظر گرفته شده که یک دستگاه ژنراتور 4 کیلوواتی است. این ژنراتور وظیفه تامین برق مورد نیاز سیستم های خودرو در زمان خاموش بودن پیشرانه را بر عهده دارد.از جمهل دیگر تجهیزات نصب شده بر این خودروی شناسایی سیستم  حفاظت ش م ر و  اطفاء خودکار حریق است. لازم به ذکر است که به جز تسلیحات نصب شده بر خودرو ، 6 سلاح تهاجمی و 15 نارنجک دستی نیز برای خدمه خودرو در نظر گرفت هشده است و علاوه بر این حمل سیستم موشکی هدایت شونده ضد تانک نیز جهت استفاده خدمه بر علیه اهداف زرهی میسر است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
سیاه گوش روسی 1



مشخصات کلی بی ام آر 3 کا
تعداد خدمه: 6 نفر
وزن: 18.7  تن
طول: 7 متر
عرض :3.15 متر
ارتفاع : 2.37 متر
تسلیحات:
سلاح اصلی توپ خودکار 30 میلیمتری
سلاح ثانویه مسلسل 7.62 میلیمتری
موتور دیزلی یو تی دی -29
قدرت موتور: 500 اسب بخار
حداکثر سرعت در جاده: 70 کیلومتر بر ساعت
حداکثر سرعت در آب: 10 کیلومتر بر ساعت
برد : 600 کیلومتر
عبور از شیب :60 درجه
عبور از شیب جانبی : 30 درجه
گام عمودی : 0.8 متر
عبور از گودال : 2.5 متر

خبر از من داری؟

خبر از دلتنگی های من چطور؟

و آن پروانه های شادی که در نگاهم بودند

خبرش رسیده که مرده اند؟

هیچ سراغ دلم را میگیری؟

کسی خبر داده که آب رفته ام از خستگی؟

مچاله ام از دلتنگی؟

آه….. که هیچ کلاغی نساختیم میان هم

وجدانت راحت….

خبرهای من به تو نمیرسد
پاسخ
 سپاس شده توسط sd17
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  |_سوانح و سوابق عملیاتی جنگنده روسی میگ-29_|
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی کاموف-50||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی میل-28||
  ناتو سامانه روسی "پانتسیر" را ابزاری ایده آل برای مقابله با پهپادها نامید
  نمایش یک پهپاد آمریکایی که می تواند سامانه روسی اس 400 را در هم بشکند
  مشخصات ناوهای هلی کوپتربر جدید روسی
  نشنال اینترست تانک روسی T-90M را "هیولا" خواند
Bug وضعیت سیاه کرونا در خوزستان / اوضاع در اهواز ‌وخیم‌تر شد / ارسال درخواست قرنطینه ‌به
  معرفی|دو مدل تانک روسی خطرناک که در جنگ جهانی دوم شکست را به ارث بردند.
  نگاهی به پروژه شکست خورده عقاب سیاه

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان