امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درباره «ریو 2»، یکی از پرفروش ترین کارتون های امسال

#1
درباره «ریو 2»، یکی از پرفروش ترین کارتون های امسال 1

در عصر و زمانه ای که کارتون ها پیوسته می فروشند و از پرصرفه ترین گونه های سینمایی به حساب می آیند، موفقیت مستمر قسمت دوم فیلم «ریو» طبعاً نباید تعجبی را برانگیزد.
این بار هم مثل «ریو.یک» فاکس قرن بیستم که استودیوی سازنده این فیلم ها است زمانی نزدیک به تعطیلات مدارس را در سطح جهان برای اکران این نسخه جدید انتخاب کرده و حتی اگر این طور نبود، این فیلم انیمیشن خانوادگی ـ اجتماعی ابزار فروش هر چه بیشتر را در اختیار داشت و دارد و مشخصه های آشنا و هر چه مورد توجه مردم قرار دارد و اصول آشنای آنان «ریو 2» را به چیزی تبدیل کرده که تماشاگران می پسندند و براساس همین خصلت ها به سوی آن کشیده می شوند و فروش 130 میلیون دلاری فیلم در آمریکای شمالی و بسیار بیشتر از آن در سایر کشورها محصول همین فرآیند و سند صحت این مسئله است. شاید بتوان ارتباط فکری و کاری «ریو» را با فیلم های بسیار پرفروش و سه گانه «عصر یخ» که کارلوس سالدانیا کارگردان آن سری کارها هدایت پروژه «ریو 2» را هم برعهده داشته، از دیگر سبب های توفیق این فیلم تازه دانست.
*نکاتی متنوع
قسمت اول «ریو» در کل سطح جهان 486 میلیون دلار فروخت و حرکت «ریو 2» به سمت چنین رقمی از همان روز نخست اکران این فیلم شروع شده بود. در این قسمت جدید نیز همان نامدارانی به جای کاراکترها صحبت کرده اند که در «ریو.یک» صدای شان را شنیده بودیم. البته تعدادی نیز به جمع گویندگان این فیلم اضافه شده اند که اندی گارسیای کوبایی الاصل به جای یک طوطی که ارباب خاندان خود است و برونو مارس موزیسین آشنا در یک رل کمدی از آن قبیل اند. با این که برخی دیفرنس ها و نشانه های موسیقیایی و بصری در این فیلم به طور سریع با تماشاگران ارتباط برقرار نمی کنند ولی در مضامین فیلم آن قدر نکات متنوع هست که نگاه پررنگ و زیبای کارلوس سالدانیا به موجودات و حیوانات سخنگوی جنگل معروف آمازون و به واقع ساکنان جنگل رین فارست برای همگان جذاب باشد و کمتر کسی از جاذبه آن در امان بماند.
*او کم نمی آورد
فیلم با یکی از ترانه های پرشمار درنظر گرفته شده برای این فیلم شروع می شود و کاراکتر بلو (با صدای جسی ایزن برگ) را در حالی می یابیم که در کنار زوجش جوئل (آن هاتاوی) در ریو دوژانیرو ساکن شده است. آنها مشغول رشد و تربیت سه نمونه از ماکاوها در قلب این شهر در کشور برزیل هستند و بلو با این که از صاحب قبلی اش لیندا (لسلی مان) جدا و قطع ارتباط کاری کرده اما کم نیاورده و به زندگی اش ادامه می دهد و حتی برای جشن سال نوی میلادی به یکی از سواحل معروف شهر ریودوژانیرو رفته و در جشنی که اهالی آن جا به این مناسبت بر پا داشته اند، مشارکت جسته است. هر چقدر که بلو راحت است و در این محیط حل شده، جوئل مشکل دارد و دائماً به یاد خانواده اش و سایر اعضای این تیره خاصی از جانوران می افتد که در آستانه انقراض اند.
*همراهان یک سفر
این چنین است که وقتی صاحب و مراقب سابق او تولیو (با صدای رودریگو سانتورو) که یک محقق و کارشناس امور زیست است، به یک سفر تحقیقاتی در این فارست می رود و آن جا گروه اندکی از ماکاوهای آبی را می یابد که در خطر انقراض قرار دارند، جوئل هم به این نتیجه می رسد که وقت بازگشت به این جنگل و اجرای عملیات نجات آن رسیده است. بجز او چند نفر دیگر هم مهیای این سفر می شوند و یکی شان پرنده کوچکی به نام بیا (آماندا استنبرگ) است، دیگری تیاگو با رفتارهای جهنمی اش (پی یرس گانون) و یک نفر دیگر به اسم کارلا (راشل کرو). با این حال بلو مجبور است در این روند تجدیدنظر کند و سعی می کند تعداد اندکی را برگزیند که می توانند پشتیبان او در این سفر باشند.
*موجودات مصمم
با این اوصاف کسانی که در نهایت در معیت بلو به این سفر می آیند، نظایر رافائل (جورج لوپز) و همراهانش مثل نیکو (جیمی فاکس) و پدرو (ویل.ام) هستند و زمانی که به قلب جنگل های موسوم به باران می رسند، با تعداد زیادی از ماکاوهای آبی مصمم که سرکردگی و سخنگویی شان با ادواردو (اندی گارسیا) است مواجه می شوند. آن جا خواهر ادواردو هم که میمی (ریتا موره نو) نام دارد، جزو فعالان و سرکرده ماجراهاست و همچنین روبرتو (برونو ماربس) که دوست ایام کودکی جوئل است.
نکته کلیدی این است که ادواردو همان پدر «سالها گمشده»ی جوئل است و کسی که می کوشد جنگل محل زندگی این موجودات را مقابل هجوم لاگرهای در حال رسیدن به آن جا محفوظ نگه دارد. ما نایجل (جرمن کلمنت) را هم داریم که دشمن قدیمی بلو است و در اواخر فیلم «ریو.یک» به شدت مجروح شده بود اما در قسمت دوم با سلامتی هر چه بیشتر بر می گردد. او قدرت پروازش را از دست داده اما گابی (کریستین چنووت) که پدیده ای آموزش دیده توسط اوست به وی در راه انتقام گیری یاری می رساند.
*کشف های تازه
به این ترتیب این سؤال که بلو چطور با این احتمال و خطرات کنار می آید و سیاست هایش چیست سؤال اصلی فیلم «ریو 2» و موتور محرکه آن به شمار می آید. او که پیشتر کبوتری آرام و شهروندی بی دردسر بود حالا باید روی تند و خشن خود را رو کند تا هم خودش و هم جنگل و سایر ساکنان آن را حفظ کند. همه اینها و سایر اتفاقاتی که در این فیلم می بینیم، محصول کار سناریست هایی چون دان ریمر، کارلوس کوتلین، جنی بیکز و یونی بره نر است که اولی دیگر در قید حیات نیست. آنها در قسمت اول ریو بیشتر در پی کمدی موقعیت بودند و در این یکی در هر یک از کاراکترها کنکاش و به کشف های تازه نایل می آیند و شوخی هایشان با هر یک از شخصیت های قصه سلاح اصلی شان است.
*وفور موجودات مختلف
هر چه هست سالوانیا که چندی پیش در جشن سالانه «سینما ـ کان» که ویژه آثار کمیک و کارتونی است. برترین کارگردان سال شناخته شد، ظاهراً هیچگاه از ایده های نو و بخصوص از مسایل مرتبط با کشورش ـ برزیل ـ تهی نمی شود و اگر چه با ایده تکراری کارناوال به عنوان محل اصلی وقوع اتفاقات قصه هایش در مرتبه های بعد مشکل خواهد داشت اما او آن قدر موجود حقیقی و خیالی در جنگل های بارانی آمازون دارد و بهتر بگوییم آن قدر موجود در ذهنش مهیا کرده که می تواند با آنها هر تحولی را رقم بزند و سلاح دیگر او متخصصان جلوه های بصری و اساتید سیستم های 3 بعدی است که این کارتون را به چیزی تبدیل کرده اند که می بینیم و شمه ای از آن را آوردیم.
*مشخصات فیلم
عنوان: «ریو 2»، کارگردان: کارلوس سالوانیا، سناریست ها: دان ریمر، کارلوس کوتکین، جنی بیکز و یونی بره نر، تهیه کنندگان: بروس اندرسون و جان سی دونکین، تدوینگر: هری هیتنر، موسیقی متن: جان پاول، طول مدت: 95 دقیقه، صداپیشه ها: آن هاتاوی، جسی ایزن برگ، جرمن کلمنت، جیمی فاکس، ویل.ا.ام، لسلی مان، رودریگو سانتورو، جورج لوپز، تریسی مورگان، کریستین چنووت، برونو مارس، اندی گارسیا، ریتا موره نو، راشل کرو و پی یرس گانون
پاسخ
 سپاس شده توسط Aesthetic ، Ayda khoshgele
آگهی
#2
ریو1 خیلی باحال بود...!
ریو2 که دیگه چه شود....!
..

. 가끔 기적 같은 침묵 아니에요 항상 환호 되는 필드
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی انیمیشنهای«نوروز»امسال
  مستندی درباره نحوه تکمیل انیمیشن Soul در دوران قرنطینه ساخته می‌شود
  کارتون ماشا و خرس یکی از بهترین کارتون های جهان
  ۱۲ نکته هیجان‌انگیز درباره «عروس مُرده»
Video اگر کارتون های دیزنی امروز ساخته می شد
  کارتون گمشده دیزنی پس از 87 سال به نمایش در می آید
  معرفی موفق ترین و پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما + بخش2
  معرفی موفق ترین و پرفروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما +بخش اول
  شباهت بسیار عجیب این دختر به شخصیت کارتون فروزن +عکس
Rainbow عکس از کارتون کورالین !

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان