امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بازگرداندن حافظه با یک ایمپلنت مغزی+ دوفاکتور برای انسداد ریوی

#1
Rainbow 
بازگرداندن حافظه با یک ایمپلنت مغزی+ دوفاکتور برای انسداد ریوی 1
صدمات و  امراض مغزی قادرند  مانع انتقال پیام های عصبی در راه  سلول های مغزی شوند و این  قادر است  سبب ازبین  رفتن حافظه و یا نا توانایی در به خاطر سپردن  رویدادها شود.
 در آزمایشگاه Lawrence Livermore National Laboratory محققان در حال ساخت ایمپلنت های عصبی هستند که میتواند پیام های عصبی را که در مغز تولید میشوند ضبط کرده و آنها را به قسمت های دیگر مغز ارسال کند. به این ترتیب میتوان قسمت های آسیب دیده مغز را بای پس کرده و قسمت های سالم آن را به هم متصل نمود.
فعلا از این وسیله برای مطالعه روند حافظه در مغز استفاده میشود. وسیله مورد نظر میتواند ۶۴ کانال اطلاعات را از طریق یک زوج مجموعه پرتراکم الکترود انتقال دهد. یک قسمت خارجی که به دور گوش بسته میشود میتواند با ایمپلنت ارتباط داشته و اطلاعات را از آن دریافت کند و فعالیت آن را تحت کنترل داشته باشد.
بدین ترتیب محققان میتوانند اطلاعات را از مغز گرفته و به آن بدهند و این پیشرفت بزرگی در زمینه ارتباط مستقیم ابزارهای الکترونیک با مغز است. آنها امیدوارند تا به این وسیله انتقال پیام های عصبی در مغز را تسهیل کرده و موجب برگشت حافظه در کسانی شوند که به هر علتی مسیر این انتقال را از دست داده اند.
منبع-http://www.iranorthoped.ir

دوستان چون این مطلب کم بود یه مطلب دیگه هم گذاشتم تا بی کیفیت نباشه.




بازگرداندن حافظه با یک ایمپلنت مغزی+ دوفاکتور برای انسداد ریوی 1
بر اساس پژوهشهای یک  تحقیق جدید نشان داده شد که اضافه وزن و به  خصوص اندازه زیاد دور کمر می تواند به عنوان عناصر ریسک ابتلا به بیماری انسداد ریوی در نظر گرفته شود.  زیاد بودن چربی  اندازه دور کمر و همچنین  تحرک و  فعالیت ورزشی نداشتن  با پیشرفت بیماری در مبتلایان به بیماری انسداد ریوی ارتباط  دارد، با وجود این به روشنی مشخص نشده است که آیا این عناصر با بروز بیماری نیز مرتبط هستند. نتایج این مطالعه در CMAJ (Canadian Medical Association Journal) به چاپ رسید. در این پژوهش، محققین آلمانی و ایالات متحده به ارزیابی ارتباط بین محیط دور کمر، محیط دور باسن،  شاخص توده بدنی و میزان فعالیت بدنی در افرادی که به تازگی به بیماری انسداد ریوی مبتلا شده بودند، پرداختند. آن ها داده های مربوط به ۱۳۲۷۹ فرد را در دامنه سنی ۵۰ تا ۷۰ و بدون ابتلا به بیماری انسداد ریوی، سرطان یا بیماری قلبی در شروع پژوهش ( ۱۹۹۵) جمع آوری کردند، در طی ۱۰ سال پیگیری حدود ۳۶۴۸ فرد به بیماری انسداد ریوی مبتلا شدند. خطر ابتلا به بیماری انسداد ریوی در افراد با محیط دور کمر بالا ( ۱۱۰ سانتی متر در زنان و ۱۱۸ سانتی متر در مردان) در حدود ۷۲ درصد بیشتر است. به بیان نویسنده مسئول این مقاله، ” ما در این پژوهش دریافتیم که بین چربی دور شکم و ابتلا به بیماری انسداد ریوی در مقایسه با چربی کل بدن ارتباط مثبت قوی تری وجود دارد، به بیان دقیق تر،  اضافه وزن و محیط زیاد دور کمر در کنار یکدیگر دو عامل خطر ابتلا به بیماری انسداد ریوی بشمار می روند.”
منبع-http://www.yourdoctor.ir
LIFE is a LiaR GaMe......SoooOOoO.......NEveR TruSt enYOne Angel
پاسخ
 سپاس شده توسط جیگربلایی(حسنیه)
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان