امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان

#1
یکی از بهترین درمان های رایج و جایگزین دندان ایمپلنت دندان بوده که بسیار در جامعه مورد توجه قرار گرفته است. دندانپزشکی مانند بسیاری از زمینه های پزشکی، در دهه ‌های گذشته شاهد پیشرفت مداوم بوده است. سالانه میلیون ها نفر در دنیا درجات مختلفی از بیماری پریودنتال، پوسیدگی دندان و در نهایت از دست دادن دندان را تجربه می کنند.

علاوه بر عملکرد های مکانیکی دندان‌ های ما، از دست دادن آنها می‌ تواند پیامد های دیگری نیز داشته باشد که بدیهی ترینِ آنها زیبایی است. آثار روانی و اجتماعی این لبخند ناخوشایند را باید جدی گرفت، زیرا قطعا نوع نگاه ما بر احساسات ما تاثیرگذار است.

ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای مشکلات زیبایی و بهداشت دهان و دندان مرتبط با از دست دادن دندان که مزایای بیشماری را در بر می گیرد. آن همچنین به عنوان یک جای نگهدارنده عمل نموده و از فرو رفتن دندان های مجاور در شکاف دندان از دست رفته جلوگیری می کند.

در ادامه با ایمپلنت دیجیتال که یکی از تکنولوژی های نوین در زمینه کاشت دندان است آشنا خواهیم شد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟
در جراحی ایمپلنت دیجیتال از یک شبیه سازی کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان و موقعیت عصب استفاده می شود. در واقع با این اطلاعات دقیق، دندانپزشکان قادر خواهند بود جراحی ایمپلنت دندان را با حداقل برش برنامه ریزی کنند.

به عبارتی، چون تمرکز ایمپلنت دیجیتال عمدتا روی کوچکترین برش ممکن است، درد و عوارض بسیار کمتری نیز در مقایسه با کاشت دندان معمولی وجود دارد.

در طول این عمل، با دقت بالای دندانپزشک، هیچ آسیبی به عصب یا دندان های اطراف وارد نمی شود. این دقت در ایمپلنت دندان، به معنای ایجاد برش های کوچک و عدم نیاز به بخیه است. در نهایت، پس از جراحی ایمپلنت دیجیتال، شاهد کاهش قابل توجه میزان خونریزی و تورم خواهیم بود.

هرچند قیمت ایمپلنت دیجیتال به دلیل تجهیزات و تخصص بیشتر، از قیمت ایمپلنت دندان معمولی بالاتر است، اما مزایای آن نیز قابل توجه بوده و بیماران درد و ناراحتی کمتری را تجربه می کنند.

آیا ایمپلنت دیجیتال با درد کمتری نسبت به ایمپلنت معمولی همراه است؟

بله. به دلیل تصویربرداری CT سه بعدی مورد استفاده در جراحی دیجیتال اطلاعات دقیقی در مورد وضعیت استخوان و موقعیت عصب ارائه شده و آسیب کمتری به محل وارد می‌شود. در نتیجه نیازی به بخیه نبوده و درد، خونریزی، تورم و زمان بهبودی را کاهش می‌دهد.

مزایای ایمپلنت دندان دیجیتال
ایمپلنت های دیجیتال با ابزار و نرم افزارهای سه بعدی سازی جدید، حداقل برش را در جراحی به همراه دارنند. خونریزی و درد در این عمل تا حد زیادی کاهش یافته و دندانپزشک پایه ایمپلنت را با دقت بسیار زیادی داخل فک قرار می دهد.

برخی از مزایای ایمپلنت دیجیتال عبارتند از:

– این جراحی از استخوان فک و سایر ویژگی های صورت محافظت می کند.

– عملکرد دندان های جدید مانند دندان های طبیعی خواهد بود.

– ایمپلنت دیجیتال ظاهر لبخند شما را به طور کلی بهبود می بخشد.

– آن به شما کمک می کند تا واضح تر صحبت کنید زیرا بیشتر شبیه دندان های طبیعی بوده و راحت تر از پروتزهای معمولی صحبت می کنید.

– جویدن با این نوع ایمپ راحت تر از پروتزهای معمولی بوده و به اندازه کافی محکم هستند.

– با ایمپلنت دیجیتال دیگر لازم نیست نگران حفره های دندانی باشید، اما باید به طور مرتب به دندانپزشک خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که ایمپلنت ها و لثه های شما تمیز و ایمن هستند.

– ایمپلنت‌ دیجیتال با جلوگیری از ایجاد فشار که  باعث جابجایی دندان‌ها شود، به نگه داشتن سایر دندان‌ ها در محل مناسب خود کمک می کند.

– پروتزها و بریج های ثابت به اندازه ایمپلنت های دندانی دوام ندارند. در حالی که روکش ها نیاز به تعویض دارند، اما اگر به درستی از آنها مراقبت شود، ممکن است یک دهه یا بیشتر دوام بیاورند.

– به طور کلی، کل پروسه ایمپلنت به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی در تصویربرداری، اسکن و محاسبات ساده بوده و در نتیجه با بازدیدهای کمتر و حتی دقت بیشتری همراه است.

– از آنجایی که این روش با حداقل برش یا بخیه همراه است، اختلال کمتری در بافت لثه ایجاد شده و در نتیجه، زمان جراحی نیز کمتر خواهد بود.

از آنجایی که ایمپلنت دیجیتال، مستلزم دانش بروز، تجهیزات و ابزار مدرن است، شما باید برای انجام این جراحی به یک کلینیک دندانپزشکی معتبر و تخصصی مراجعه کنید.
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان