امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آب و هوای بانکوک

#1
بانكوك و مركز تایلند درست در عرض جغرافیایی گرمسیری قرار گرفته‌اند و موسم‌های متناوب و دوره‌ای خشك و بارانی را تجربه می‌كنند. باد و باران موسمی جنوبی-غربی در میانه اردیبهشت تا تیر وارد می‌شود و تا آبان دوام می‌آورد. پس از آن با شروع تاثیرات موسم شمالی-شرقی، دوره‌ای نسبتاً خشك با كاهش نسبی دما آغاز می‌شود كه تا اواخر بهمن ادامه می‌یابد، متعاقب آن دوره‌ای دیگر با افزایش نسبی دما از اسفند تا اردیبهشت ادامه دارد. گرچه بر طبق تقویم رسمی كشاورزی تایلند، باران‌ها از اواخر تیر آغاز می‌شوند اما شروع موسم‌ها هر ساله متغییرند .
باران‌های بیگاه در فصل خشك به نام بارش‌های انبه شناخته می‌شوند. شهریور و مهر پرباران‌ترین ماه‌های سال در بانكوك هستند و با توجه به اشباع شدن زمین از باران و همچنین پست بودن زمین نسبت به سطح آب، آبان ماه فصل طغیان‌ها است. اگر در این ماه در بانكوك بسر می‌برید ممكن است در برخی نقاط شهر آب‌گرفتگی‌های نسبتاً عمیقی را ببینید .
در طول فصل خنك و خشك (آذر تا بهمن) دمای شبانه ممكن است تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد سقوط كند و روزها نیز با میانگین ۲۸ درجه سانتی‌گراد سپری می‌شوند. در طول ماه‌های بارانی (خرداد تا آبان) دمای هوا در روز حدود ۳۲ درجه سانتی‌گراد و در شب‌ها حدود ۲۶ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است. به این مقادیر ۴ یا ۵ درجه برای فصل گرم (اسفند تا اردیبهشت) اضافه كنید. آب و هوای بانكوك برای اغلب ماه‌های سال بسیار شرجی است و دمای ادراكی ممكن است بیشتر از آنچه هواسنج نمایش می‌دهد باشد. در فصل گرم سال رطوبت آمیخته با آلودگی هوا است. ماه‌های آذر تا فروردین همراه با رطوبت كمتری هستند، خصوصاً هنگامی كه نسیم‌هایی از سوی فلات خورات به سمت شمال شرقی جریان می‌یابد و رطوبت را عقب می‌راند .
آب و هوای بانکوک 1
پاسخ
 سپاس شده توسط spent †
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  موزه های دیدنی و جذاب بانکوک پایتخت تایلند
  پارک تفریحی دریم ورلد بانکوک
  معبدهای معروف در بانکوک تایلند + عکس
  بانکوک که رفتید حتما این کارها را بکنید
  عکس هایی از بازار روی آب بانکوک ، تایلند
  جاذبه های گردشگری بانکوک
  راهنمای سفر به بانکوک
  دیدنی های شهر بانکوک
  همه معابد بانکوک، شهر فرشته ها
  پاتایا , آب و هوای پاتایا مینی سیام

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان