امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخچه موبایل های اولیه

#1
تاریخچه موبایل های اولیه
[img=300.166666x200.166666]http://www.bazar-mashad.com/images/knowledges/computer/firstmobile-dynatac-motorola.jpg[/img]در سال 1973 میلادی و 14 فروردین 1352 شمسی روزی بود که اولین تماس تلفنی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
موبایل با موبایل های اولیه توسط مارتین کوپر یکی از مدیران شرکت موتورولا از خیابانی در نیویورک به رئیس شرکت رقیب موتورولا انجام گرفت. گوشی تولید شده توسط شرکت موتورولا که در آن زمان یک شرکت کوچک بود دایناتَک نام داشت و به آجر ملقب بود، ارتفاعی حدود 20 سانتی متر، دارای 30 مدار الکترونیکی و باتری که 10 دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ساعت طول می کشید تا شارژ شود و تنها نیم ساعت دوام می آورد.
از زمان اولین تماس موبایل 9 سال طول کشید تا توسعه شبکه موبایل و مراحل قانونی استفاده از وسایل ارتباط بیسیم توسط عامه مردم آماده شود. در سال 1983 میلادی بود که گوشی دایناتک با قیمت 4000 دلار رسماً وارد دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
بازار آمریکا شد با حساب نرخ تورم یعنی معادل حدود 10000 دلار در دنیای امروز.
شرکت سیسکو به مناسبت چهلمین سالگرد اولین تماس موبایل، برگه جالبی را از وقایع مهم این 4 دهه تهیه کرده است. در سال 1989 بود که ورود گوشی های موبایل در سریال های تلویزیونی، باعث معرفی آن به قشر جوان در آمریکا شد. در سال 1991 اولین گوشی همراه تولید انبوه یعنی نوکیا 1011 وارد بازار شد که می توانست 99 شماره را ذخیره کند.
تنها یک سال بعد در سال 1992 اولین پیامک فرستاده شد. شاید بشود گفت موبایل های اولیه هوشمند یا smartphone گوشی سیمون شرکت IBM بود که در سال 1993 با قیمت 900 دلار وارد بازار شد. یک سال بعد در سال 1994 اولین بازی موبایل، تِتریس وارد گوشی ها شد. در سال 1997 اولین خرید از دستگاه خودپرداز نوشابه توسط یک دستگاه موبایل انجام شد.
در سال 1998 گوشی معروف نوکیا 5110 که میشد 3 ساعت باهاش صحبت کرد به بازار راه پیدا کرد. یک سال بعد نوکیا یک گوشی هوشمند و مجهز به مرورگر را به نام نوکیا 9110I به علاقه مندان معرفی کرد یکی از پُرفروش ترین گوشی های جهان نوکیا 3310 بود که در سال 2000 وارد بازار شد و تا به امروز بیش از 126000000 میلیون از این گوشی در دنیا پخش شده است.
اولین گوشی تولید انبوه مجهز به دوربین ، موبایل های اولیه نوکیا 7650 بود که در سال 2002 به بازار راه پیدا کرد. گوشی Razer از شرکت موتورولا اولین گوشی با طراحی نازک و عمر باتری نسبتاً طولانی بود که در سال 2004 وارد بازار شد.
در سال 2007 بود که با ورود گوشی همراه محبوب شرکت Apple به بازار آهسته آهسته معنی تلفن همراه از وسیله ای فقط برای تماس به وسیله ای برای اتصال به دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
اینترنت و انجام کارهای متنوع تغییر پیدا کرد. اولین دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فروشگاه اینترنتی خرید نرم افزارهای مخصوص موبایل یا همان اپلیکیشن ها یعنی App Store در سال 2008 راه اندازی شد و آغاز صنعت جدیدی در دنیای دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
فناوری بود.
در سال 2009 تلفن های مجهز به نرم افزار وارد بازار شدند و در همین سال ویدیوچت به تلفن های همراه راه پیدا کرد. همچنین در سال 2009 شرکت سامسونگ اولین مدل از گوشی های Galaxy را وارد بازار کرد و از سال 2009 تا 2013 تلفن ها قدرتمندتر ، نازک تر ، پردوام تر ، با کیفیت تر و سریعتر شده اند.
شرکت سیسکو تخمین می زند تا سال 2017 بیش از 10 میلیارد گوشی تلفن همراه در جهان وجود داشته باشد در حال حاضر این عدد حدود 6 میلیارد می باشد. با جود اینکه شرکت های نوکیا و موتورولا هنوز غولهایی در این عرصه می باشند، شرکت هایی چون Apple ، سونی و سامسونگ با معرفی محصولاتی جذاب بازار رقابت را بسیار داغ تر کرده اند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  Kʀɪᴇɢsɢᴇsᴄʜɪᴄʜᴛᴇ|جنگ چریکی چیست؟تاریخچه جنگ های چریکی
  تاریخچه عید نوروز با بررسی داستان های قبل و بعد اسلام
  تاریخچه سلسله ترک آق‌قویونلو
  تاریخچه زبان روسی
  تاریخچه جمهوری دموکراتیک کنگو
  نگاهی به تاریخچه احزاب ویگ و توری در بریتانیا
  تاریخچه کاغذ در ایران و جهان
  تاریخچه ننه سرما و عمو نوروز
  تاریخچه کتابخوانه مصریان
  تاریخچه کتابخوانه سومریان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان