امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا ویتامین موجود در کرم های بهداشتی آرایشی واقعاً مفید است؟

#1
آیا ویتامین موجود در کرم های بهداشتی آرایشی واقعاً مفید است؟ 1
ویتامین ها نقش مهمی در فرایندهای ترمیم و جوان سازی پوست دارند و کمبود ویتامین نه فقط در ظاهر، که در سلامت پوست نیز خود را نشان خواهد داد. رنگ پریدگی پوست یا متمایل شدن رنگ آن به خاکستری، پوسته پوسته شدن، التهاب، و پیری زودرس از جمله عواقب کمبود ویتامین است. بنابراین در هنگام خرید لوازم آرایشی اکثر ما به سراغ کرم هایی می رویم که ادعا می کنند حاوی ویتامین هستند. اما این که آیا چیزی که روی کرم های آرایشی بهداشتی نوشته شده واقعاً برای پوست ما مفید است یا خیر، به عوامل زیادی بستگی دارد.


راهنمای خرید کرم های آرایشی بهداشتی ویتامینه
نخست آن که صرفاً اضافه شدن ویتامین ها نیست که اهمیت دارد بلکه مقدار آن نیز مهم است. اگر میزان ویتامین موجود در کرم آرایشی بهداشتی ناچیز باشد، تقریباً هیچ تأثیر مثبتی روی پوست شما نخواهد داشت. هرچند که این اطلاعات به ندرت بر روی بسته بندی کرم نوشته می شود.

اما حتی اگر میزان ویتامین ها بالا باشد، باز هم تضمینی نیست که آن ها به پوست شما برسند. دلیلش این است که ویتامین ها به سرعت در معرض هوا، نور و رطوبت از بین می روند. برای حفظ خواص ارزشمند ویتامین ها در محصولات آرایشی بهداشتی، باید آنها را تثبیت کرد، که تکنولوژی پیچیده و پرهزینه ای را می طلبد. بنابراین کرم هایی که واقعاً حاوی ویتامین هستند، نمی توانند ارزان باشند. یک کرم ویتامینه اصل را نه فقط از روی قیمت، که از بسته بندی ضد هوای آن که معمولاً ظرف شیشه ای و آلومینیومی است می توان تشخیص داد.

در اکثر لوازم آرایش سه ویتامین آنتی اکسیدان آ، ث، و ای ارائه می شود. این البته تصادفی نیست. از یک سو، این ویتامین ها اثرات مخرب رادیکال های آزاد را، که باعث پیری می شوند، خنثی می کنند، و از سوی دیگر، به تولید کلاژن کمک می کنند. می دانیم که بافت های کلاژن پوست ما را یکدست و سفت می کند.

ویتامین ث (Vitamin C)
معمولاً این ویتامین را با نام علمی آن یعنی اسکوربیک اسید بر روی محصولات آرایشی قید می کنند. همان طور که گفته شد، پیوندسازی کلاژن بدون ویتامین ث غیرممکن است، و به همین دلیل بسیاری از کرم های آرایشی و بهداشتی ادعا می کنند که دارای ویتامین ث هستند. درست بودن این ادعا را می توانید خودتان به سادگی کشف کنید. ویتامین ث، ناپایدارترین ویتامین است و حتی بعد از تثبیت شدن نیز به سرعت توسط اکسیژن تخریب می شود. در نتیجه، به مرور زمان رنگ کرم به زرد مایل به نارنجی تغییر می کند و حتی کرم خشک شده روی در کرم، لکه های قهوه ای بر جا می گذارد. اگر به مرور زمان این تغییرات در کرم آرایشی بهداشتی شما دیده نشد، معلوم می شود میزان ویتامین ث آن به قدری کم بوده است که تأثیر مثبت چندانی بر روی پوست شما نخواهد داشت. برای تحریک تولید کلاژن، درصد ویتامین ث در محصولات آرایشی بهداشتی نباید کمتر از ۲% باشد، و برای بهترین میزان تأثیر، ۵% عالی است.

ویتامین ای (Vitamin E)
ویتامین ای، با نام علمی توکوفریل استات، که به «ویتامین زنان» مشهور است، به بازسازی پوست کمک می کند. این ویتامین، آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را ترمیم می کند، التهابات را فرو می نشاند و بهبود زخم ها را تسریع می بخشد. برای رسیدن به چنین تأثیراتی، کرم شما باید حاوی حداقل ۰٫۵% تا ۱% ویتامین ای باشد.

ویتامین آ (Vitamin A)
ویتامین آ معمولاً به شکل رتینول در لوازم آرایش یافت می شود. تأثیرات استفاده از آن چشم گیر است. رتینول به سرعت و به وضوح چین و چروک ها را از بین می برد. متأسفانه، استعمال مستقیم آن بر روی پوست، معایب فراوانی دارد، مثلاً باعث حساسیت نسبت به نور آفتاب می شود، و لکه های پوستی ایجاد می کند. به همین دلیل، بهترین زمان استفاده از محصولات بهداشتی آرایشی دارای ویتامین آ، عصر هنگام است. یکی دیگر از آثار منفی رتینول بر روی پوست، تحریک کردن آن است که می تواند منجر به قرمزی و تورم شود. پس بهتر است لوازم آرایشی انتخاب کنید که دارای مقادیر اندک رتینول هستند و از این لوازم آرایش در حد اعتدال استفاده کنید. حداقل در مورد این ویتامین، عبارت «هرچه بیشتر، بهتر» صدق نمی کند. اگر باردار هستید، بهتر است به کلی از مصرف محصولات آرایشی بهداشتی حاوی ویتامین آ خودداری نمایید، چرا که خطر آسیب به جنین وجود دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow انواع پد های آرایشی گلوریا و طریقه ضدعفونی کردن پد 2023
  آیا خواص آبغوره برای لاغری مفید است ؟
  خوراکی های مفید برای سلامت روده
  چرا باید تا دو سالگی به کودک ویتامین AD دهیم ؟
  حرکات مفید یوگا برای افراد مبتلا به دیابت
  عوارض کمبود نمک ( سدیم ) موجود در بدن
  پوست خشک ویتامین برای پوست : ۸ مکمل و ویتامین که برای درمان خشکی پوست توصیه می
  حقایقی درباره ویتامین D
  در فصل زمستان بدن نیاز اساسی به این 5 ویتامین دارد
  ویتامین های ضروری برای رشد و سلامت موها

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان