امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حقایقی درباره ویتامین D

#1
حقایقی درباره ویتامین D 1



ویتامین D برای بسیاری از کارکردها از جمله کمک به استخوانهای شما در جذب کلسیم تا تقویت خلق و خوی در ماه های زمستان بسیار مهم است. 90 درصد از ویتامین D را از آفتاب می گیریم ، اما حتی اگر در ماه های زمستان به بیرون بروید ، خورشید به اندازه کافی قوی نیست که بدن ما بتواند این ویتامین حیاتی را تولید کند. اگرچه می توانید این ویتامین را در غذاهایی مانند ماهی روغنی، شیر و تخم مرغ بیابید ، اما برخی از متخصصان می گویند ما باید از مصرف مکمل نیز استفاده کنیم.


ویتامین D برای داشتن استخوان های قوی ضروری است ، زیرا به بدن کمک می کند که کلسیم را از رژیم غذایی دریافت کند. به طور سنتی ، کمبود ویتامین D با نرمی استخوان همراه است ، بیماری ای که در آن بافت استخوان به درستی کانی نمی شود و منجر به استخوان های نرم و ناهنجاری های اسکلتی می شود. اما به طور کلی ، طبق تحقیقات ویتامین D اهمیت زیادی در محافظت در برابر بسیاری از مشکلات بهداشتی دارد.

فواید ویتامین d:

حقایقی درباره ویتامین D 1

1. ویتامین d به ساخت استخوان های قوی کمک می کند

بدن ما به ویتامین D نیاز دارد تا کلسیم را از غذایی که می خوریم به درستی استخراج کند ، اما کمبود ویتامین D به این معنی است که نمی توانیم کلسیم کافی را جذب کنیم. با گذشت زمان ، این می تواند به پوکی استخوان منجر شود (شرایطی که استخوان ها ضعیف شده و احتمال شکستگی بیشتری پیدا می کنند) .



2. ویتامین d می تواند در برابر بیماری لثه محافظت کند

محققان فنلاندی اخیراً دریافتند که میزان کم ویتامین D با پریودنتیت یا بیماری لثه مرتبط است. مطالعه آنها نشان داد افرادی که به بیماری مزمن لثه مبتلا هستند ، میزان ویتامین D نیز در خون آنها بسیار کم است.



3.ویتامین d به تقویت عضلات شما کمک می کند

ضعف عضلانی ممکن است یکی دیگر از عوارض جانبی ویتامین D پایین به خصوص در افراد مسن باشد. مطالعات بیشماری نشان داده اند که مصرف مکمل های این ویتامین به طور قابل توجهی عملکرد عضلات را بهبود می بخشد.



4- ویتامین d ممکن است به بهبود سلامت قلب کمک کند

یک مطالعه جدید و بزرگترین که تاکنون در این زمینه انجام شده است ،نتیجه گرفت که کمبود ویتامین D با بیماری های قلبی مرتبط است.

بيش از 70 درصد از نزديك 1500 بيمار كه تحت تنگي شريك ها تحت بررسي قرار گرفته اند ، كمبود ويتامين D داشتند و 32 درصد بيشتر از بيماري هاي شريان كرونر در بيماران با كمترين ويتامين D وجود دارد.



این نتایج کاملاً واضح بود ، این تیم اکنون می خواهد در مورد تأثیر ویتامین D بر تقویت سلامت قلب تحقیق کند.



5- ویتامین d می تواند عملکرد مغز را تقویت کند

این ویتامین حیاتی می تواند فوایدی برای ذهن و بدن داشته باشد. شواهد نشان می دهد که بین سطح کم ویتامین D و زوال عقل ارتباط وجود دارد. این بیماری در بافت مغز یافت می شود و دو مطالعه اخیر حاکی از آن است که سطح پایین ویتامین D می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش دهد.
علائم و خطرات کمبود ویتامین d :

علائم درد استخوان و ضعف عضلات می تواند به معنای کمبود ویتامین D باشد. با این حال ، برای بسیاری از افراد ، علائم کم است. با این حال ، حتی بدون علائم ، ویتامین D بسیار کم می تواند خطرات سلامتی را به همراه داشته باشد.

سطح پایین ویتامین d در خون با موارد زیر همراه است:

- افزایش خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی عروقی

- نقص شناختی در افراد مسن

- آسم شدید در کودکان

- سرطان
علل کمبود ویتامین D :

کمبود ویتامین D به دلایل مختلف ممکن است رخ دهد:

مقادیر توصیه شده ویتامین d را به مرور زمان مصرف نمی کنید: این احتمال وجود دارد اگر رژیم غذایی وگان را دنبال کنید، زیرا بیشتر منابع طبیعی ویتامین d در حیوانات از جمله ماهی و روغن ماهی ، زرده تخم مرغ ، شیر غنی شده و جگر و گوشت گاو هستند.



قرار گرفتن در معرض نور خورشید محدود است: از آنجا که وقتی شما در معرض نور آفتاب قرار می گیرد ویتامین D ایجاد می کند ، ممکن است در صورت قرار نگرفتن در آفتاب دچار کمبود ویتامین d شوید.



کلیه های شما نمی توانند ویتامین D را به شکل فعال خود تبدیل کنند: با افزایش سن ، کلیه ها قادر به تبدیل ویتامین D به شکل فعال آن نیستند ، بنابراین خطر کمبود ویتامین D را افزایش می دهد.



دستگاه گوارش شما نمی تواند به اندازه کافی ویتامین D را جذب کند: برخی از مشکلات پزشکی از جمله بیماری کرون ، فیبروز کیستیک و بیماری سلیاک می توانند بر توانایی روده شما در جذب ویتامین D از مواد غذایی که می خورید تأثیر بگذارد.



چاقی : ویتامین d توسط سلولهای چربی از خون خارج می شود و باعث آزاد شدن آن در گردش خون می شود. افرادی که دارای شاخص توده بدنی 30 یا بیشتر هستند ، اغلب کمبود ویتامین d دارند.


مواد غذایی حاوی ویتامین d :

ویتامین D تنها ماده مغذی است می توانید از طریق نور خورشید بدست آورید ، با این حال ، ممکن است تا 50٪ از جمعیت جهان نتوانند به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرند و 40٪ از ساکنان ایالات متحده به کمبود ویتامین d دچار هستند. این تا حدودی به این دلیل است که افراد وقت بیشتری را در داخل خانه می گذرانند ، در خارج از بدن ضد آفتاب می زنند و رژیم غذایی با منابع کم ویتامین d مصرف می کنند.

در اینجا 6 غذای سالم وجود دارد که سرشار از ویتامین D هستند.



1. ماهی سالمون

سالمون ماهی پرچرب و سرشار از ویتامین D است. اینکه آیا ماهی قزل آلا وحشی است یا کشاورزی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. ماهی وحشی حاوی حدود 988 IU ویتامین D در هر وعده است ، در حالی که ماهی پرورشی به طور میانگین 250 IU دارد.



2. شاه ماهی و ساردین

شاه ماهی یک ماهی است که در سراسر جهان خورده می شود. این ماهی کوچک نیز یکی از بهترین منابع ویتامین D است. شاه ماهی آتلانتیک تازه 216 IU در هر وعده 3.5 اونسی (100 گرم) فراهم می کند. انواع دیگر ماهی های چرب نیز منابع ویتامین D خوبی هستند.



3. روغن جگر ماهی

روغن جگر ماهی یک مکمل محبوب است. اگر ماهی را دوست ندارید ، مصرف روغن جگر ماهی می تواند برای به دست آوردن مواد مغذی خاصی که در منابع دیگر در دسترس نیستند ، مهم باشد. این یک منبع عالی ویتامین D است. روغن جگر ماهی به همین ترتیب منبع فوق العاده ای برای ویتامین A است . با این حال ، ویتامین A به مقدار زیادی می تواند سمی باشد. بنابراین ،روغن جگر ماهی محتاط باشید ، مطمئن شوید که زیاد مصرف نکنید. علاوه بر این ،روغن جگر ماهی از نظر اسیدهای چرب امگا 3 بسیار زیاد است که افراد زیادی از آن کمبود دارند.



4. ماهی تن

بسیاری از افراد به دلیل عطر و طعم آن و روشهای نگهداری آسان از کنسرو ماهی تن استفاده می کنند. همچنین معمولاً ارزانتر از خرید ماهی تازه است. در کنسرو تن ماهی 268 IU ویتامین D در یک وعده 100 گرمی وجود دارد. همچنین منبع خوبی از نیاسین و ویتامین K است.

متأسفانه ، کنسرو ماهی تن حاوی متیل جیوه ، سمی است که در بسیاری از انواع ماهی یافت می شود. اگر در بدن شما ایجاد شود ، می تواند باعث مشکلات جدی سلامتی شود.

اگر ماهی تن را انتخاب می کنید هفته ای 170 گرم بیشتر مصرف نکنید تا از تولید متیل جیوه جلوگیری کنید.




5- زرده تخم مرغ

افرادی که ماهی نمی خورند باید بدانند که غذاهای دریایی تنها منبع ویتامین دی نیستند. تخم مرغ کامل منبع خوبی دیگر و همچنین یک غذای بسیار مغذی است. در حالی که بیشتر پروتئین های موجود در تخم مرغ در سفیدی آن یافت می شود ، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی بیشتر در زرده وجود دارد. یک زرده تخم مرغ معمولی حاوی 37 IU ویتامین D است.

میزان ویتامین D موجود در زرده تخم مرغ به میزان نور خورشید و میزان ویتامین D موجود در مرغ بستگی دارد.



6. قارچ

به جز غذاهای غنی شده ، قارچ هم منبع خوب ویتامین D است. مانند انسان ها ، قارچ ها می توانند این ویتامین را در معرض نور خورشید سنتز کنند. با این حال ، قارچ ویتامین D2 را تولید می کند ، در حالی که حیوانات ویتامین D3 تولید می کنند. اگرچه ویتامین D2 به افزایش سطح ویتامین D کمک می کند ، ممکن است به اندازه ویتامین D3 مؤثر نباشد.

با این وجود ، قارچ های وحشی منبع عالی ویتامین D2 هستند. از طرف دیگر ، قارچ های تجاری غالباً در تاریکی رشد می کنند و حاوی D2 بسیار کمی هستند.

حقایقی درباره ویتامین D 1
آیا به مکمل ویتامین d نیاز دارم؟

مانند سایر مکمل های غذایی ، صحبت در مورد مکمل ویتامین d با پزشک خود ، به ویژه اگر وگان باشید ، بسیار مهم است. پزشک شما می تواند به شما در تعیین میزان نیاز شما به مکمل ویتامین d کمک کند. وگان ها ممکن است در معرض خطر کمبود ویتامین D قرار بگیرند ، اما می توانند ویتامین D را از قرار گرفتن در معرض منظم خورشید و غذاهای غنی شده دریافت کنند.







پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  سوالات متداول بیماران درباره لیزر فیستول مقعدی
Question درباره کافی میکس این خوشمزه خطرناک بیشتر بدانید
  نکات مهم درباره مصرف دارو با معده خالی
  همه چیز درباره ی درد شکم
  چرا باید تا دو سالگی به کودک ویتامین AD دهیم ؟
  پوست خشک ویتامین برای پوست : ۸ مکمل و ویتامین که برای درمان خشکی پوست توصیه می
  جوش نوزاد: هر آنچه که باید درباره جوش‌های ریز صورت و بدن نوزادتان بدانید
  درباره "آب سیاه" چه می دانید؟
  همه چیز درباره ویروس کرونا
  آنچه هوس غذایی شما درباره سلامتی شما می گوید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان