امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آیا در لیگ برتر تیمی می تواند با زوج آبراموویچ - مورینیو رقابت کند؟

#1
آیا در لیگ برتر تیمی می تواند با زوج آبراموویچ - مورینیو رقابت کند؟ 1
ژوزه مورینیو


در فاصله ی کمتر از یک هفته به شروع رقابت های لیگ برتر انگلیس هیجان در فوتبال جزیره به اوج خودش رسیده است. چلسی به عنوان یکی از مدعیان جدی عنوان قهرمانی در فصل نقل و انتقالات بسیار فعال ظاهر شده است.  منچستر یونایتد زیر نظر نابغه ای همچون لوئیس فن خال تا اینجا 75 میلیون یورو تنها برای به خدمت گرفتن 2 بازیکن پرداخته است. آرسنال خرید های خوبی همچون آلکسیس سانچس، دبوشی، چمبرز و اوسپینا انجام داده و به شدت ترکیب خودش را تقویت کرده است. منچستر سیتی نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی با اضافه کردن فرناندو و مانگالا به تیمش ثبات بیشتری بخشیده است. نایب قهرمان فصل گذشته نیز گرچه لوئیس سوارس را از دست داده اما خریدهای خوبی داشته است و مطمئنا در فصل جاری نیز برای قهرمانی به میدان خواهد رفت.

با این حال زوج مورینیو - آبراموویچ را باید فعال ترین زوج نقل و انتقالات در جزیره دانست. گرچه مورینیو تیم فصل گذشته اش را به " اسب کوچک قهرمانی " تشبیه کرده بود که قصد یادگیری دارد اما بعید است که او در فصل پیش رو نیز چنین اعتقادی داشته باشد. چلسی فصل گذشته در رقابتی البته نزدیک پس از منچستر سیتی و لیورپول رتبه سوم رقابت های لیگ برتر را کسب کرد. مورینیو در تابستان سال جاری سعی کرد تا نقاط ضعف تیمش را شناسایی کند و بر طبق همین نقاط ضعف در بازار شروع به فعالیت کرد.

ژوزه در گام نخست 43 میلیون یورو برای دیه گو کاستا پرداخت کرد تا مشکلات خط حمله تیمش را کاهش دهد. دیه گو کاستا فصل گذشته بدون اغراق یکی از مهم ترین بازیکنان تیمی بود که توانست در حضور رئال و بارسا قهرمان لالیگا شود و به فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز راه پیدا کند. گام بعدی پر کردن جای خالی اشلی کول بود و مورینیو برای این خلا نیز اتلتیکو مادرید را انتخاب کرد. فیلیپه لوئیس با 20 میلیون یورو راهی استمفوردبریج شد تا در سمت چپ خط دفاعی چلسی انجام وظیفه کند. فابرگاس با 38 میلیون یورو نیز از بارسلونا خریداری شد. خریدی که گرچه در ظاهر کم اهمیت تر از 2 خرید قبلی جلوه می کند اما مورینیو آن را " حلقه گمشده " تیمش نامیده است. مورینیو روی توانایی های فابرگاس در طراحی ضد حملات حساب ویژه ای باز کرده است چرا که بازیکن سابق آرسنال  قدرت خوبی در انتقال بازی از دفاع به حمله دارد.

مورینیو در کنار رومن آبراموویچ همواره در فصل نقل و انتقالات بازیکنان سودمندی را برای باشگاه جذب کرده است. از ریکاردو کاروالیو و پائولو فریرا گرفته تا آرین روبن و دیدیه دروگبا که همگی نقش زیادی را در موفقیت های چلسی ایفا کرده اند. چلسی در فاصله سال 2005 تا 2007 زیر نظر مورینیو 2 بار قهرمان لیگ برتر و جام اتحادیه شد و 1 بار نیز جام حذفی را تصاحب کرد. البته در فصل 2008-2007 رابطه ژوزه با آبراموویچ به سردی گرایید و باعث خروج مورینیو از باشگاه شد. با این حال دست تقدیر مجددا مورینیو را در کنار اولیگارش روس قرار داد تا این سرمربی موفق در سال 2013 بار دیگر راهی استمفوردبریج شود. ژوزه در سال اول حضورش در چلسی تصمیمات مهمی گرفت که از مهم ترین این تصمیمات می توان به فروش خوان ماتا اشاره کرد. مورینیو هیچ گاه اعتقاد نداشت که ماتا می تواند در سیستم مورد نظرش مفید باشد به همین علت او راهی الدترافورد شد و جدال مجددش با مورینیو در فصل پیش رو می تواند یکی از حوادث جذاب لیگ برتر قلمداد شود.

داوید لوئیز دیگر بازیکنی بود که مورینیو از پازل تاکتیکی اش خارج کرد. مدافع ملی پوش برزیلی در انتقالی گران قیمت راهی فرانسه شد تا فوتبالش را در پی اس جی ادامه دهد. خرید های فصل گذشته مورینیو یعنی ماتیچ، صلاح، ویلیان و شورله در فصل پیش رو قطعا فرصت بیشتری برای خودنمایی در اختیار خواهند داشت و همچنان در برنامه های مورینیو نقش ویژه ای را ایفا می کنند. ژوزه روی درخشش آزارد و اسکار نیز حساب ویژه ای باز کرده است. این 2 بازیکن خلاق ترین بازیکنان مورینیو در میانه میدان محسوب می شوند و عملکرد خوب آن ها می تواند نقشه های ژوزه را بسیار راحت تر پیش ببرد.

مهم ترین مسئله پیرامون چلسی زود بسته شدن تیم است. مورینیو نوزدهم ماه گذشته (جولای) خبر از بسته شدن پرونده تیمش در فصل نقل و انتقالات داده بود: " فصل نقل و انتقالات گرچه 31 آگوست به اتمام می رسد اما کار ما امروز تمام است. باشگاه کار فوق العاده ای را در بازار برای ما انجام داده است. من این مساله را تنها به علت بازیکنان خریده شده عنوان نمی کنم بلکه زمان صرف شده برای این خرید ها نیز بسیار تعیین کننده خواهد بود."

مورینیو از عملکرد آبراموویچ در فصل نقل و انتقالات کاملا راضی به نظر می رسد و این مساله می توان به معنای تحقق یافتن اهداف تاکتیکی مورینیو در ترکیب تیم باشد. لیگ برتر انگلیس در فصل پیش رو رقابت های جذابی را شاهد خواهد بود. گرچه سیتی، یونایتد، آرسنال و لیورپول نیز از مدعیان جدی قهرمانی محسوب می شوند اما شاید بتوان چلسی را با زوج مورینیو  - آبراموویچ به عنوان جدی ترین مدعی عنوان قهرمانی لیگ برترعنوان کرد. آن ها بر خلاف فصل گذشته به هیچ عنوان اسب کوچک قهرمانی محسوب نمی شوند و کاملا با هدف و ادعای قهرمانی پا به میدان خواهند گذاشت.

آیا در لیگ برتر تیمی می تواند با زوج آبراموویچ - مورینیو رقابت کند؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
  سهمیه سه شطرنجباز ایران در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان
  مورینیو: به خاطر کریم بنزما ناراحت شدم
  هم تیمی میلاد عبادی پور از اسکرا جدا شد
  مورینیو ستون‌نویس جدید سان در مسابقات یورو
  حضور در لیگ برتر انگلیس؟ ببینیم چه می شود
  فوری: ژوزه مورینیو از تاتنهام اخراج شد
  گواردیولا و برابری با رکورد ویژه ژوزه مورینیو(عکس)
  سون، سولسشر و مورینیو را به جان هم انداخت(عکس)
  هزینه 40 میلیون یورویی برای اخراج مورینیو

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان