امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Blu-Ray چیست و چه ویژگی*هایی دارد؟

#1
از دسته تكنولوژی*های نوینی است كه مدتی است وارد بازار داخلی شده است.Blu-Ray كه با عنوان (Blu-ray Disk (BD نیز شناخته شده است، نام فرمت نوری نسل جدید دیسك*ها است و توسط سیزده كارخانه بزرگ تولید كامپیوتر به بازار عرضه شده است. این فرمت به منظور ذخیره*سازی، بازنویسی مجدد و مرور مجدد داده*های تلویزیونی با كیفیت بالا (HDTV) به بازار عرضه شده است. با استفاده از Blu-ray Disk می*توان بیش از دو ساعت فرمت HDTV یا سیزده ساعت فرمت SDTV را روی دیسك 27 گیگا بایتی ذخیره كرد. همچنین به*زودی دیسك*هایی با ظرفیت 54 گیگا بایت به بازار عرضه خواهند شد.به گفته كارشناسان*، دیسك*های نوری موجود در بازار مانند DVD+RW/-RW , DVD-RAM , DVD+R/-R از تكنولوژی لیزر قرمز برای نوشتن و خواندن اطلاعات استفاده می*كنند، در حالی*كه در فرمت جدید از لیزر آبی استفاده شده است و به همین دلیل با عنوان Blu-ray شناخته می*شوند. مزیت استفاده از لیزر آبی، طول موج 405 نانومتری آن است كه نسبت به لیزر قرمز (650 نانومتر) كوتاه*تر بوده و توسط آن وضوح اشعه لیزر دقیق*تر خواهد شد؛ در نتیجه اطلاعات ذخیره شده روی دیسك حجم كمتری را اشغال كرده و گنجایش دیسك افزایش می*یابد. از دیگر مزایای Blu-ray، قابلیت تطبیق آن با تكنولوژی لیزر قرمز می*باشد. با فراگیرتر شدن HDTV، تقاضای بازار مصرف برای برنامه ذخیره*سازی HDTV افزایش خواهد یافت. طراحی Blu-ray با در نظر داشتن این نكته صورت گرفته تا انتقال اطلاعات مستقیما با فرمتMPEG-2 TS انجام گیرد. این فرمت در پخش دیجیتالی برنامه*های تلویزیونی مورد استفاده قرار می*گیرد و دارای آخرین استانداردهای تلویزیون دیجیتالی است. انتقال اطلاعات با فرمت MPEG-2 TS این امكان را فراهم می*آورد كه برنامه*های پخش شده تلویزیونی با فرمت HDTV مستقیما و بدون هیچ*گونه ویرایش یا كاهش كیفیت به دیسك منتقل شوند. از آنجا كه حجم داده*های مورد نیاز HDTV زیاد است، سرعت انتقال اطلاعات باBlu-ray معادل 36 مگابایت در هر ثانیه (Mbps36) است.
با این سرعت، كیفیت تصاویر منتقل شده به*خوبی حفظ می*شود. علاوه بر آن با به*كار گرفتن ویژگی*های دستیابی تصادفی به اطلاعات دیسك نوری، می*توان به*طور همزمان تصاویر ویدئویی ذخیره شده روی دیسك را مشاهده و تصاویر دیگری را بر روی دیسك با كیفیت بالا ذخیره كرد. با معرفی این تكنولوژی به بازار انتظار می*رود كه به*زودی Blu-ray جای VCRها و تكنولوژی DVD را بگیرد و به استاندارد ذخیره سازی اطلاعات و تصاویر ویدئویی با كیفیت بالا در كامپیوترهای شخصی تبدیل شود.


بد نیست بدانید ذخیره كننده*هایی كه از Blu-ray استفاده می*كنند شامل،HP,Zenith , Sony , Sharp , Samsung , Pioneer , Philips , Panasonic , LG , JVC , Hitachi. هستند.

Би садар эм нь бэлгийн хавьталд орсон

Тэр ...  нэртэй байсан
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ویژگی های دستگاه حضور غیاب تشخیص چهره
  بررسی ویژگی‌های جدید MSI در خنک کننده کارت‌های گرافیک GeForce RTX 30
  جی پی یو چیست ؟
  تصاویر موس هایی جالب !!!!!
Lightbulb تونر چیست ؟
  تین کلاینت زیرو کلاینت مینی کامپیوتر چیست؟
  با پروژه KiloCore آشنا شوید، ساخت CPU هایی با 1000 هسته و توان مصرفی بسیار پایین
  WHOIS چیست؟
  سرانجام AMD تراشه‌هایی با مصرف و حرارت پایین تولید می‌کند
  مقایسه Snapdragon 820 با Snapdragon 810، نتایج بنچمارک جدید نشان از بهبود کارآیی دارد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان