امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

آشنایی با یک جراحی زیبایی عجیب و نوظهور در ایران! کاشت "چال گونه" !

#1
Video 
چگونگي جراحي «گونه»ها
آشنایی با یک جراحی زیبایی عجیب و نوظهور در ایران! کاشت "چال گونه" ! 1
وقتي نگاهش ميكني انگار دو گردوي بزرگ را داخل هر دو لپش گذاشته و دارد با تو حرف ميزند. هر كاري ميكني كه به اين دو برآمدگي- كه تقارن صورتش را برهم زده است -توجه نكني، نميشود. اگر زماني در كشاكش جنگ جهاني اول، جراحي زيبايي براي ترميم صورت سوخته و آسيبديده سربازان به كار گرفته ميشد تا شايد مرهم اندكي باشد بر جاي زخم خشم، نفرت و گلوله، اما امروز به قدري اين شاخه جراحي پيشرفت كرده است كه به متخصصان اين امكان را ميدهد متقاضيان را به هر شكلي كه دوست دارند دربياورند. امروز جراحي گونه، يا همان گونهگذاري، يكي از روشهاي محبوب جوانان، بخصوص خانمهاي جوان در سراسر دنياست. اما آيا اين روش تنها با هدف زيبايي انجام ميشود يا فايده درماني هم دارد؟ چرا افراد هزينه ميكنند تا گونههايشان را برجسته كنند؟ سعي ميكنيم با كمك دكتر علي بياتشهبازي، فوقتخصص جراحي پلاستيك و زيبايي و عضو انجمن جراحان پلاستيك و زيبايي ايران به اين پرسشها پاسخ دهيم.
بعضي از روانشناسان معتقدند بيشتر كساني كه براي گونهگذاري و عملهاي زيبايي به مراكز جراحي پلاستيك و زيبايي مراجعه ميكنند داراي كمبود اعتماد به نفس هستند. معمولا اين افراد خود را زيبا نميبينند و با وجود اينكه اطرافيان و خانوادهشان در صورت و گونه آنها هيچ مشكلي نميبينند، اما خودشان هميشه اضطراب و استرس دارند و به هيچوجه قبول نميكنند مشكلي ندارند. البته گاهي مشكل جديتر از اينحرفهاست و افراد، داراي اختلالهاي رواني هستند كه در اين مواقع جراحان زيبايي بايد بشدت مراقب باشند و قبل از عمل حتما آنها را به روانشناس يا روانپزشك ارجاع دهند. اما متخصصان جراحي زيبايي انگيزههاي ديگري را نيز براي اين عمل مطرح ميكنند. معمولا برجسته كردن گونه دلايل مختلفي دارد كه مهمترين آنها ضعيفتربودن گونه نسبت به ساير اجزاي صورت است؛ براي مثال ممكن است فردي در گونههايش- نسبت به برجستگي كره چشم يا كل صورت- داراي يك ضعف بافتي باشد. اين مشكلات ميتواند دليل ژنتيكي و مادرزادي داشته باشد.
همچنين بعضي از افرادي كه كل صورتشان در اثر افزايش سن لاغر ميشود و با كاهش زياد چربي صورت، حالت شادابي و پري پوستشان از بين ميرود براي گونهگذاري مراجعه ميكنند. بعضيها نيز كه گونههايشان در اثر شكستگي يا تصادف حالت طبيعي خود را از دست داده و صورتشان شكل نازيبايي پيدا كرده است، نياز به پروتز گونه معمولا يكطرفه دارند. بعضيهاي ديگر نيز بهصورت مادرزادي دچار مشكلاتي هستند كه نياز به گونهگذاري دارند؛ براي مثال فردي صورت كشيدهاي دارد، ولي اجزاي صورتش كاملا نامتناسب و بدشكل است. گاهي تناسب طبيعي صورت كه به صورت معمول در بيشتر افراد وجود دارد، در بعضيها ديده نميشود. بنابراين افرادي كه اين تناسب اجزاي صورت را ندارند نيز خواهان تغييراتي در گونههايشان هستند.
بهترين روش گونهگذاري
دلايل مختلفي براي گذاشتن گونه وجود دارد، به همين دليل روشها و راهكارهاي مختلفي نيز براي گونهگذاري ايجاد شده است؛ براي مثال: براي فردي كه صورت لاغر با چين و چروك زيادي دارد، اولين راه تزريق چربي است. در اين موارد چربي از بافت بدن گرفته و به تمام صورت تزريق ميشود، اين كار باعث شادابي پوست و برطرفشدن چروكهاي صورت ميشود و همچنين ميتواند حجم گونه را نيز جبران كند.
عوارض تزريق چربي
در تزريق چربي از يك پركننده به عنوان فيلر استفاده ميشود، اما تزريق چربي با مشكلاتي همراه است و اين امكان وجود دارد كه چند بار اين عمل براي فرد تكرار شود، همچنين عمل تزريق چربي طولاني است. در اين روش چربي از بدن خود فرد گرفته شده و به صورتش تزريق ميشود. اين چربيها معمولا از قسمتهاي زير ناف گرفته ميشود. در حقيقت، چربي از ناحيه كمخون به ناحيه پرخون منتقل ميشود. نكته مهم اين است كه 30 تا 40 درصد چربي تزريقشده به صورت، جذب بدن شده و بقيه آن به عنوان گونه در صورت فرد برجاي ميمــاند، به همين دليل در بيشتر مواقع بيش از حد نياز، چربي به صورت تزريق ميشود.
جنس پروتزها
پروتزها اغلب از مادهاي به نام سيليكون ساخته ميشود كه ضرر عمدهاي براي بدن ندارد و سالها بدون عارضه در محل باقي ميماند. پروتز گونه را به دو طريق ميتوان روي استخوان گونه قرار داد؛ از راه داخل دهان يا پلك تحتاني.
عوارض گونهگذاري
عمل جراحي گونهگذاري با پروتز ممكن است عوارضي مانند خونريزي محل عمل، خونمردگي، جابهجايي پروتز و عفونت ايجاد كند كه به غير از عفونت معمولا بقيه موارد قابل كنترل است. در صورت عفونت نيز پروتز بايد هرچه سريعتر خارج شود و در صورت لزوم چند ماه بعد دوباره عمل را تكرار كرد. پروتز گونه را ميتوان در مرد و زن پس از هجدهسالگي كار گذاشت، ولي به طور كلي محدوده سني خاصي ندارد.
جراحي زيبايي ايجاد چال گونه
باورتان ميشود فردي چند ميليون تومان هزينه كند تا با انجام عمل جراحي ايجاد چال گونه، لبخندش را بانمكتر كند؟ مدتي است اين جراحي در جهان طرفداران بسياري پيدا كرده است. كارشناسان دليل اصلي اين گرايش را تبليغات مختلف ماهوارهها و مجلات مد و زيبايي ميدانند. اين روزها بسياري از خانمها بويژه جوانترها دست به هر كاري ميزنند تا زيباتر شوند. بيني خود را عمل ميكنند، اما راضي نميشوند، گونه ميكارند، اما باز هم از چهرهشان رضايت ندارند، بوتاكس ميزنند، اما باز هم به ايدهآلشان نميرسند و خلاصه هر روز به دنبال روشي براي زيبايي بيشتر ميگردند. از طرفي جراحيهاي زيبايي به صورت چشموهمچشمي درآمده و بيشتر از 50 درصد آنها غيرضروري است.
چال گونه ديگر چيست؟
چال گونه همان فرورفتگي كوچكي است كه بعضي افراد وقتي ميخندند به طور طبيعي و ژنتيكي روي لپهايشان ايجاد ميشود و به باور عام چهره بانمكي پيدا ميكنند، اما چنين جراحيهايي به هيچوجه علمي نيست، زيرا در هيچيك از منابع آموزشي جراحي پلاستيك و زيبايي به اين عملها اشارهاي نشده است و متاسفانه پزشكان بهصورت سليقهاي و با درخواست مراجعان و صرفا براي درآمد بيشتر دست به اين جراحيهاي عجيب و غريب ميزنند. شايد برايتان جالب باشد بدانيد روش خاصي هم براي كاشت و ايجاد چال گونه وجود ندارد تا بر مبناي آن پزشكان اقدام به جراحي كنند. بنابراين بايد گفت كاشت چالگونه، يك جراحي منطبق با سليقه جراح است و هيچ معيار علمي براي انجام آن وجود ندارد.
روش انجام
جراحي كاشت چال گونه به دو روش انجام ميشود و بسته به نوع صورت افراد متقاضي متفاوت است. اگر صورت فرد لاغر و استخواني نباشد، جراح چربيهاي آن قسمت از صورت كه محل ايجاد چاله است را ساكشن ميكند تا يك فرورفتگي كوچك درست زير گونهها و در ناحيه خنده او به وجود بيايد اما اگر صورت فرد لاغر باشد و تجمع بافت چربي در ناحيه زير گونهها (روي لپها) نداشته باشيم، جراح ميتواند از داخل دهان، قسمتي را كه قرار است روي صورت چال بيفتد با بخيه جمع كند و به اين ترتيب، چال گونه را براي فرد بهوجود آورد. اين جراحي معمولا سرپايي است و نيازي به بستريشدن در بيمارستان ندارد و با بيحسي موضعي انجام ميشود، اما ممكن است بسته به شرايط، نياز به تزريق داروي بيهوشي باشد. از طرفي بعد از جراحي و از بين رفتن اثر داروي بيهوشي يا بيحسي موضعي، فرد در ناحيه جراحي شده احساس درد و سوزش دارد كه با مسكن و به مرور زمان رفع ميشود.
عوارض
به طور كلي حدود يك ماه طول ميكشد تا بخيهها جذب شود و زخمها بهبود پيدا كند و فرد به وضع طبيعي برسد، اما كاشت چال گونه عوارض خاصي در پي ندارد. البته ممكن است فرد بعد از جراحي دچار مشكلاتي شود. براي مثال هنگام خنديدن يا ابراز احساساتي كه به حركات عضلات صورت نياز دارند، نتواند مانند قبل و حتي به صورت طبيعي، ميميك خنده يا ساير ابراز احساسات صورت خود را نشان دهد. حتي اگر اين جراحي توسط فرد بيتجربهاي انجام شود، ميتواند به سيستم عصبي محلي كه كاشت چال گونه در آن انجام شده است، آسيب برساند و حتي به فلج قسمتي از اعصاب حركتي صورت منجر شود كه متاسفانه در بسياري از مواقع غيرقابل درمان است. از طرفي ممكن است چال گونهها با هم قرينه نباشد و تناسب چهره فرد بههم بخورد.
دائم يا موقت
هيچ تضميني وجود ندارد و نميتوان به صورت صددرصد گفت اين چال گونه كاشته شده تا آخر عمر براي تمام افراد باقي ميماند. در واقع به دليل بخيهاي كه در ناحيه داخلي دهان زده ميشود، ممكن است حالت چسبندگي در آن قسمت ايجاد شود و اين چسبندگي براي بعضي افراد، چال گونه هميشگي را در پي داشته باشد و براي بعضي ديگر اين طور نباشد و به مرور زمان از بين برود. بنابراين هيچ جراحي به بيمار خود نميگويد كه جراحي چال گونه، دائم است.
سخن آخر
شايد بسياري از افراد تصور ميكنند با جراحي بيني، اعتماد به نفس بيشتري پيدا ميكنند، اما در مورد جراحي كاشت چال گونه چنين صحبتي خندهدار است و بسياري از افراد بعد از اين جراحي پشيمان ميشوند، چرا كه گاهي چهره آنها هيچ تغييري نميكند و گاهي هم صاحب يك لبخند غيرواقعي خواهند شد. حتي گروهي از اين افراد تا آخر عمر نميتوانند قهقهه بزنند و از اقدام خود پشيمان ميشوند، اما از آنجا كه جراحي كاشت چال گونه اغلب غيرقابل برگشت است، پشيماني سودي ندارد. پس اگر به دنبال راهي براي زيباترشدن ميگرديد، به جاي انجام جراحيهاي غيرضروري به فكر زيبايي و سلامت پوست و اندام خود باشيد و با تغذيه مناسب و ورزش صاحب زيبايي طبيعي شويد.
عوارض ژلهاي دائم
آشنایی با یک جراحی زیبایی عجیب و نوظهور در ایران! کاشت "چال گونه" ! 1ژلهايي كه براي برجستهسازي و جوانكردن پوست صورت استفاده ميشود داراي دو نوع موقتي و دائم است. از آنجا كه ژلهاي دائم از مواد پلاستيكي تشكيل شده است، به وسيله پوست جذب نميشود و براي هميشه در محل گونه باقي ميماند؛ بنابراين ميتواند بسيار مضر باشد. در صورتي كه ژلهاي موقتي به وسيله پوست جذب ميشود و نسبت به نوع اول عوارض كمتري دارد.
* بسياري از جراحان پلاستيك تزريق ژل را توصيه نميكنند، زيرا معمولا در محل تزريقشده ثابت نميماند، حركت ميكند و به جاهاي ديگر صورت منتقل ميشود. شش ماه تا سه سال بعد از تزريق ژل، عوارض گونهگذاري نمايان ميشود كه شامل تورم، كبودي، التهاب سلولي و آبسه در محل تزريق است.
* در بعضي از موارد، گونهها برجستگي متقارن خود را پس از مدتي از دست داده و تغيير شكل پيدا ميكنند. متاسفانه درمان مشخصي براي اين بدشكليها وجود ندارد و هرگز هم به حالت عادي بازنميگردند.
* تزريق ژل در ابتدا خوب و سريع جواب ميدهد، اما عوارض منفياش پس از مدتي بروز ميكند.
* بيرون آوردن اين ژلها نيز كار بسيار دشواري است، زيرا داراي پوشش واحدي نيست كه در يك جايگاه باقي بماند، بلكه لابهلاي نسوج مختلف پخش ميشود و عفونتهاي شديدي ايجاد ميكند كه ميتواند به شكل چرك، پوست صورت را سوراخ كند. اگر ژل به اشتباه در مجاورت اعصاب صورت تزريق شود، به فلجشدن بخشي از چهره منجر ميشود. البته بعضي از افراد نيز به اين ژلها حساسيت دارند و در اثر تزريق دچار حساسيت حاد تنفسي شده و حتي تا پاي مرگ نيز پيش ميروند.
هميشه براي جراحيهاي پلاستيك عوارضي وجود دارد، ولي اگر تصميم داريد يكي از جراحيهاي پلاستيك را روي صورتتان انجام دهيد، بايد مطمئن شويد فوايد آن از مضراتش بيشتر است كه اين موضوع درباره تزريق ژل مصداق ندارد. اگر تمايل به برجستهكردن گونههايتان داريد، بهتر است به جاي ژل، پروتزهاي گونه را انتخاب كنيد كه انتخاب مناسبتري است، زيرا پروتزهايي كه براي گونهگذاري استفاده ميشود ضرر عمدهاي براي بدن ندارد و سالها بدون عارضه در محل باقي ميماند.
براي گذاشتن پروتزهاي گونه ميتوانيد بيهوشي كامل يا موضعي را انتخاب كنيد. اين جراحي معمولا نيمساعت طول ميكشد. در طول اين عمل برشكوچكي از داخل دهان در حد فاصل لثه فوقاني و گونه داده ميشود.
گاهی ادم دلش می خواهد....      کفش هایش را در بیاورد یواشکی با نوک پا از خودش دور شود   دور     دور   دور.......
پاسخ
 سپاس شده توسط ssmart
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درمان آبسه مقعدی با لیزر بدون جراحی
  هزینه درمان شقاق با لیزر و عمل جراحی 1402 + تعرفه بیمه
  هزینه درمان کیست مویی با لیزر و عمل جراحی – سال 1401
  هزینه عمل لیزر شقاق و جراحی در بیمارستان خصوصی
  درمان کیست مویی و عمل سرپایی با لیزر بدون جراحی
  ایمپلنت دندان دیجیتال، جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان
  عمل جراحی بواسیر (هموروئید) چگونه است؟
  جراحی بینی بدون درد و کبودی داریم؟
  درمان بواسیر(هموروئید) با لیزر بدون عمل جراحی
  درمان کیست مویی (پیلونیدال PNS) با لیزر بهتر است یا عمل جراحی سنتی؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان