امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لارانیای قارچ، سوسیس و اسفنا

#1
لارانیای قارچ، سوسیس و اسفنا 1

با صرف زمانی کوتاه برای تهیه لازانیایی لذیذ، میهمانان خود را به صرف خوراکی دلپذیر و به نسبت سهل و الوصول دعوت نمایید.


مناسب برای :4 نفر

زمان آماده سازی : بیش از 1 ساعت


موادی که در این لازانیا به کار رفته است تلفیقی از پاستا، سبزیجات تازه و سوسیس است. دوستانی که گیاهخوار هستند میتوانند از سوسیس سویا استفاده کنند و یا کلاً سوسیس را حذف کنند. لازم به ذکر است لازانیای تهیه شده از گندم سبوس دار، در مقایسه با لازانیای سفید دارای فیبر بیشتری است که میتوانید در انتخاب آن دقت کنید. این غذا در مدت 95 دقیقه برای 4 نفر آماده میشود.
مواد لازم:

لازانیا


250 گرم



سوسیس


نیم کیلوگرم



قارچ ورقهشده


4 پیمانه



اسفناج


500 گرم



گوجهفرنگی بدونپوست


400 گرم



ریحان تازه خردشده


¼ پیمانه



نمک و فلفل آسیابشده تازه


به مقدار لازم



پنیر ریکوتا


2 پیمانه



پنیر موتزارلا رندهشده



250 گرم (حدوداً 2 پیمانه)



طرز تهیه:


  1. فر را از قبل روی دمای 180 درجه سانتیگراد (350 درجه فارنهایت) قرار میدهیم تا گرم شود. سطح یک ظرف شیشهای 23 در 28 سانتیمتری را با یک لایه بسیار نازک روغن در حدی که فقط چرب شود میپوشانیم. همزمان قابلمه بزرگی از آب را میگذاریم به جوش آید.
  2. لازانیا را حدود 2 دقیقه کمتر از دستور زمانی روی پاکت، در آب جوش میپزیم. به اندازهای که خیلی سفت نباشد. سپس آن را آبکش کرده و به داخل قابلمه بازمیگردانیم. روی آن را با آب سرد میپوشانیم و کنار میگذاریم.
  3. سطح یک قابلمه بزرگ را با یک لایه بسیار نازک روغن در حدی که فقط چرب شود میپوشانیم (در صورت تمایل میتوانید برای این کار در موارد مختلف، یک اسپری کوچک تهیه کنید داخل آن را از روغن پر کنید که هر زمان نیاز داشتید به میزان کنترل شده استفاده نمایید. برای صرف جویی در هزینه حتی میتوانید از شیشههای مواد دیگر بعد از خالی شدن استفاده نمایید مانند انواع شیشه های سرکه بالزامیک و ...) و آن را روی شعله نسبتا بالا داغ کنید. سوسیس ها را اضافه میکنیم و با قاشق چوبی آنها را خرد و حدود 4 دقیقه سرخ میکنیم تا قهوهای شوند. قارچ و آب را اضافه میکنیم، میگذاریم بپزد و هر از گاهی آن را هم میزنیم و همزمان سوسیسها را بیشتر خرد میکنیم. تا جایی که سوسیسها کاملاً پخته شده و آب آنها تبخیر شود و قارچها ترد شوند؛ این زمان در حدود 8 تا 10 دقیقه میباشد. حال اسفناجها را داخل قابلمه ریخته و هم میزنیم سپس از روی شعله برمیداریم.
  4. گوجه فرنگیها را با ریحان و نمک و فلفل در یک کاسه متوسط مخلوط میکنیم.
  5. برای آماده کردن لازانیا: ½ پیمانه گوجه فرنگی را که در ظرف فر آماده کرده بودیم، پهن میکنیم. یک لایه لازانیا را روی آن میچینیم و در صورت نیاز برای این که داخل ظرف جا شود قسمتهای اضافی آن را میبریم. نصف پنیر ریکوتا (در صورتی که به پنیر ریکوتا دسترسی نداشتید میتوانید از پنیر گودا هم استفاده کنید) را روی آن پخش میکنیم. نصف مخلوط سوسیس و قارچ را روی آن میریزیم، یک سوم از گوجه فرنگی باقی مانده و یک سوم از پنیر موتزارلا هم اضافه مینماییم.
  6. با لایه دیگری از لازانیا به کار خود ادامه میدهیم یعنی، باقی سوسیس و قارچ، نیمی از گوجه فرنگی باقیمانده، نیمی از پنیر موتزارلا. حالا لایه سوم لازانیا را روی آن میچینیم و باقی گوجه فرنگیها را نیز میریزیم.
  7. روی آن را با فویل پوشانده و داخل فر قرار میدهیم تا حدی که داخل آن حباب بزند و کاملاً داغ شود. بعد از سپری شدن 1 ساعت و 10 دقیقه، آن را از فر بیرون میآوریم. فویل را برمی‎داریم و باقی پنیر موتزارلا را روی لازانیا میپاشیم. آن را داخل فر باز گردانیده و تا جایی میپزیم که پنیرها آب شوند اما قهوهای یا طلایی نشوند. (8 تا 10 دقیقه). قبل از خوردن میگذاریم 10 دقیقه بماند.



پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان