امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معروفترین آشپز دنیا!!

#1
معروفترین آشپز دنیا!! 1
در انگلیس سه آشپز معروف، زبانزد خاص و عام هستند كه در این میان «گوردون رامسی» جزو برترین آشپزهای انگلیس و اروپا به شمار می‌رود. در ذیل به شرح حال این آشپز معروف خواهیم پرداخت.
    گوردون جیمز رامسی در هشت نوامبر سال 1966 در جان استون اسكاتلند چشم به جهان گشود. پدرش مدیر یك باشگاه ورزشی بود گاهی هم دلالی می‌كرد و اجناس ورزشی را می‌خرید و گران‌تر می‌فروخت. مادرش «هلن» پرستار بود و به آموزش پرستاران می‌پرداخت.
    پدر گوردون به دلیل ورشكستگی به انحراف كشیده و زندگی آنان به یك جهنم تبدیل شد. گوردون یك خواهر بزرگ‌تر به نام «دیانا» و یك برادر به نام «رونی» داشت. او از كودكی طعم ناامیدی، شكست و بدبختی را چشید كه همه این ناملایمات زندگی ناشی از بی‌توجهی پدرش بود. 16 ساله بود كه به همراه خواهرش دیانا تصمیم گرفت خانه را ترك و مستقل زندگی كند. گوردون به فوتبال علاقه زیادی داشت. او از ده سالگی در كوچه و خیابان‌ها فوتبال بازی می‌كرد و وقتی پا به دوران نوجوانی گذاشت عضو باشگاه فوتبال وارویك شاپر شد. در تابستان سال 1984 زانویش به شدت آسیب دید، اما باز هم فوتبال را كنار نگذاشت. او یكی از ستارگان تیم اسكاتلند بود و علی‌رغم جراحت عمیق زانویش در چندین مسابقه فوتبال شركت كرد و گل‌های زیادی به ثمر رساند. 19 ساله بود كه به گروه پلیس پیوست و مدتی با پلیس همكاری داشت، اما آن كار هم او را راضی نمی‌كرد.
    او برای كسب درآمد و كمك به خواهرش در هتل «راكسبری هاوس» اسكاتلند در بخش آشپزخانه به كار مشغول شد. او احساس كرد به آشپزی علاقه زیادی دارد و می‌تواند ابتكار عمل نشان دهد و غذاهای متنوع تهیه كند. لذا برای پیشرفت در زندگی‌اش به لندن عزیمت كرد تا در رستوران‌های بزرگ كار كند و به آموخته‌هایش بیفزاید. او به مدت دو سال و ده ماه در رستوران «ماركو پیروایت» مشغول به كار شد. استعداد عجیبی در این حرفه داشت. به توصیه سرآشپز «هاردی» كه یكی از بهترین آشپزهای آن دوران بود به سوی پاریس روانه شد تا غذاهای فرانسوی را یاد بگیرد.
    او شاگرد «آلبرت روكس» در پاریس شد. آلبرت روكس كه یكی از بهترین سرآشپزهای فرانسویی به شمار می‌رفت به استعداد گوردون پی برد و او را در هتل دیوا در كوه آلپ فرانسه به كار مشغول كرد تا هم آموزش ببیند و هم با نو‌آوری‌هایش غذاهای رنگارنگ تهیه كند. گوردون سه سال در فرانسه زندگی كرد و به آموخته‌هایش افزود. سپس تصمیم گرفت به لندن بازگردد و در آن‌جا حرفه‌ خود را ادامه دهد.
   
    ازدواج موفقیت‌آمیز
    در سال 1996 با «كایتانا هاتسون» دختر یكی از ثروتمندان انگلیس ازدواج كرد. ثمره این ازدواج چهار فرزند مگان، جك و دوقلوهای ماتیلدا و هولی بود. پدر همسر گوردون «كریس هاتسون» سرمایه‌ زیادی به گوردون داد تا او بتواند رستوران باز كند و به كار خود گسترش دهد. گوردون در سال 1998 در چلسی با پدرزنش شریك شد و یك رستوران باز كرد. او در سال 2001 توانست رستوران خود را بسط دهد و سه شعبه دیگر در شهرهای مختلف لندن افتتاح كند. پس از انگلیس نوبت دیگر كشور‌ها بود كه از دست پخت گوردون سود ببرند.
    او در خور دبی یك رستوران باز كرد و آن را erreV نام گذاشت. بعد به توكیو رفت و در سال 2005 رستوران گوردون رامسی را در توكیو افتتاح كرد. در سال 2006 نیز در نیویورك رستوران دیگری برپا كرد، سپس به پومونای كالیفرنیا رفت و در آن‌جا هم رستوران تاسیس كرد. به این ترتیب شهرت گوردون جهانی شد. او خلاقیت زیادی در پخت و طبخ غذا به كار می‌‌برد و همین مسئله سبب معروفیت وی شده است.
   
    گوردون مشهور
    او هم‌اكنون به عنوان یكی از سه آشپز معروف انگلیس به شمار می‌‌رود و در جولای سال 2006 جوایزی به دلیل بهترین آشپزی از انجمن بهداشت و تغذیه انگلیس دریافت كرد. او نه تنها به مزه و شكل غذاها توجه دارد بلكه سعی در ارائه مقوی‌ترین و پرویتامین‌ترین غذاها به مردم را دارد.
    در سپتامبر سال 2006 نام او در لیست صد نفر فرد معروف انگلیس در مجله كاترر قرار گرفت. تلویزیون كانال چهار انگلیس از او دعوت به عمل آورد تا در برنامه‌های آموزش آشپزی شركت كند و آموخته‌هایش را به مردم ارائه دهد. او در كانال 1VTI نیز به آموزش آشپزی پرداخت و بینندگان زیادی را به سوی خود جلب كرد. در سال 2005 به آمریكا دعوت شد و مدتی در شبكه فاكس برنامه اجرا می‌‌كرد. البته به دلیل مشغله زیاد و كار در رستوران‌های متعددش به‌طور منظم نمی‌‌تواند در برنامه‌های تلویزیونی شركت داشته باشد، اما هفته‌‌ای یك بار را در برابر دوربین ظاهر می‌‌شود و آموزش می‌‌دهد. او همچنین به نوشتن چند كتاب آشپزی پرداخته و تاكنون 14 كتاب آشپزی نوشته و به چاپ رسانده است. در مجله تایمز شنبه نیز در ستون آشپزی مطالبی در مورد فواید موادغذایی و طبخ صحیح غذاها می‌‌نویسد.
   
    گوردون خیر و مهربان
    گوردون رامسی از درآمد حاصله خود قسمتی را صرف مردم نیازمند می‌‌كند و تاكنون چند موسسه خیریه افتتاح كرده است. او برای مردم بیمار و فقیر مبتلا به ایدز در هند مبلغ صد هزار یورو پرداخته تا صرف دارو و بیمارستان شود.
    در سال 2006 و 2007 یك موسسه خیریه برای كودكان بی‌‌سرپرست در لندن باز كرد. او و همسرش علاقه زیادی به چنین كارهایی دارند. او مبلغ 14 هزار یورو را برای كودكان بی‌‌سرپرست و فقیر به مصرف رساند. گوردون رامسی نه تنها در آشپزی بلكه به عنوان یك انسان مهربان میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار است. او تصمیم دارد روز به روز به تعداد رستوران‌هایش در سطح جهان بیفزاید و درآمد بیشتری كسب كند تا بتواند كمك بیشتری به فقرا بكند.
+من از اینجا פֿــوـاهــم رفت..

و فرقے هــم نمے ڪنـב فانـوــωـے בاشتـہ باشم یا نهــ!

 ڪـωـے ڪـہ میگریزב..

 از گُم شـבن نمے هــراـωــב..
 
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth بلند ترین و زیباترین آبشار های دنیا
  10 زبان برتر دنیا
  معروف ترین روح های دنیا(واقعی)
  10 کشور که بهترین اینترنت دنیا را دارند
  انتقال حافظه در دستور کار دانشمندان دنیا
  بزرگ ترین نیروگاه «انرژی خورشیدی متمرکز» دنیا در دبی احداث می شود
  چربی سوز ترین قرص لاغری طبیعی در دنیا
  به نظر شما افراد عصبانی دنیا را چه رنگی می بینند؟
  علت فوران ابرآتشفشان های دنیا!
  11 موعدی که قرار بود دنیا به آخر برسد اما محقق نشد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان