امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چگونه و چرا لبخند بزنیم؟

#1
اگر شما اخم کنید، تنها شما و اخم شماست که برای یکدیگر باقی می مانید، اما اگر لبخند بزنید جهان پیرامون شما هم با شما لبخند می زند. با تغییراتی روی لبخند خود می توانید 16 عدد از احساسات لذت بخش را بیشتر در خود تجربه کنید. لبخند زدن بخش فوق العاده مهم زندگی ماست. در این چگونه به راهکارهایی برای لبخند زدن می پردازیم.

لبخند زدن سبب می گردد شما احساس راحتی و آرامش خیال داشته باشید. اگر شما فردی نیستید که به طور منظم از لبخند استفاده کند، می توانید با کمی تمرین مستمر، لبخند زدن را (هر چند شاید انجام این عمل کمی طول بکشد) مانند هر عادت دیگری کسب کنید و عادت قبلی خود را با گذشت زمان اصلاح کنید و بر عصبانیت یا بدبینی خود غلبه کنید. برخی از تفکراتی که راجع به لبخند زدن باید در ذهن اصلاح کنیم از قرار زیر هستند.

۱.لبخند یک حرفه می باشد.

لبخند زدن در محل کار یا در دیگر موارد یا محیط های حرفه ای هرگز باعث نمی گردد شما یک شخص غیر حرفه ای به نظر برسید، کاملا برعکس، یک لبخند شما را انسانی نشان می دهد که افراد دیگر راحت تر با شما ارتباط کلامی برقرار می کنند. زمانی که شما لبخند می زنید مردم از نحوه عملکرد شما قدردانی خواهند کرد و کار شما به خوبی انجام می گیرد.

۲.لبخند باعث می شود شما انسان واقعی و طبیعی به نظر برسید.

اگر شما می ترسید از اینکه مبادا لبخند از نظر اجتماعی شما را آسیب پذیر کند، قبول کنید که هیچ شکلی از آسیب پذیری بوسیله لبخند ظاهر نمی شود. دقیقا لبخند یک عملی است که شما را در برابر مسائل قدرتمند می سازد. در ارتباط با مردم گشاده رویی نسبت به جدیت و بی حرکت بودن، بهتر جواب می دهد البته لبخندی همراه با یک شخصیت قاطعانه موجب ایجاد این حس می گردد.

۳.یک لبخند واقعی توسط دیگران کاملا قابل تشخیص است تا لبخندی از روی اجبار.

با یک لبخند چشمان شما درخشندگی خاصی می گیرد و نیز گوشه بیرونی پلک پایین شما تنگ تر می شود ولی در لبخند مصنوعی فقط لب ها حالت کشیده و خندان دارد در حالیکه اصلا دیگر اجزای صورت این حس را به فرد مقابل منتقل نمی کند. یک لبخند واقعی از حس شاد و مثبتی که در قلب شماست نشات می گیرد.

۴.به چیزهای شاد فکر کنید.

ساده ترین راه برای یک لبخند واقعی و فوق العاده این است که شما شاد باشید. فکر کنید درباره افرادی که در مقابل شما هستند و شاید یک حس دلواپسی و نگرانی در خود دارند و شما با لبخند خود می توانید این حس را از آن ها دور کنید، به یک مطلب یا جوک خنده دار و یا در مورد شادترین لحظات زندگی که داشته اید بیاندیشید تا سبب ایجاد لبخند در چهره شما گردد.

۵.فقط توجیهات عقلانی را مد نظر قرار ندهید بلکه به احساسات قلبی خود نیز توجه کنید.

وقتی شما در موقعیتی قرار می گیرید که باعث ایجاد حس دو دلی و نگرانی در شما می گردد و شما را به سمت داشتن یک لبخند سرد و بی روح سوق می دهد، اشتباه نکنید، کافی است در گوشه قلب خود به دنبال تنها چیزی که در مورد شخصی یا موقعیتی مثبت است که از قبل ثابت کرده اید بگردید و با استفاده از آن لبخند واقعی بزنید.

۶.مردم و زندگی خود را دوست داشته باشید.

ایجاد روابط دوستانه خیلی آسان است، سرزندگی و لبخند واقعی زمانی که شما عاشق بشریت هستید و هر آن چیزی را که انجام می دهید، دوست دارید.

۷.شوخ باشید.

زمان هایی فرا می رسد که ما زندگی را بیش از حد جدی در نظر می گیریم، در حالی که می توان به آن به عنوان یک ماجراجویی (شوخی) نگاه کرد و به آرامی به تماشای کودکان در حالی بازی نشست. شوخ بودن به راحتی لبخند به صورت شما می آورد.

۸.با چشمان خود نیز لبخند بزنید.

لبخند قلبی به طور طبیعی در چشم ظاهر می گردد. این یک امر طبیعی است و بسیار شنیده اید که می گویند: “لبخند می زد اما چشمانش خندان نبود.” چشم ها برای داشتن یک لبخند گرم و صمیمی ضروری است. اصولا شما فردی را که عینک آفتابی دارد انتخاب نمی کنید. گاهی در شرایطی زدن چشمک نیز منعکس کننده حس شادی شماست. برای رسیدن به این امر باید در مقابل آینه ایستاده و لبخند زدن را تمرین کنید و تنها روی چشمان خود تمرکز کنید، برای داشتن تمرکز لازم می توانید قسمت پایین صورت خود را با یک کاغذ یا هر چیز دیگری بپوشانید. در آینه به حالت گاز گرفتن خود را ببینید و در این حالت به شکل چشمان خود نگاه کنید و سپس لبخند زده و چشمان خود را ببینید در این صورت تفاوت این دو را در چشمان خود خواهید دید. با تمرین کردن در حافظه عضلانی شما نیز این امر ثبت می گردد که شما بتوانید با چشم لبخند بزنید. این کار اعتماد به نفس لبخند زدن را در شما افزایش می دهد.

۹.به عکس های خود در حال لبخند زدن نگاه کنید و آن را با زمانی که در عکس دهان شما باز یا بسته است از زوایای مختلف مقایسه کنید، کدام لبخند خصوصیات شما را بهتر نشان می دهد؟ کدام لبخند طبیعی تر است؟

۱۰.به تفاوت های بین لبخند و قهقهه توجه کنید.

در قهقهه زدن بیشتر دندان های شما نمایان می گردد این در حالیست که در لبخند فقط دندان های بالای شما کمی پیدا می شود. لبخند زدن الزاما نشانه تملق گویی یا چاپلوسی نیست اگر چه برخی از مردم از این عمل لذت می برند و به نظر آن ها اینگونه لبخند ها زیبا به نظر می رسد. اگر شما فردی هستید که عادت به قهقهه زدن دارید بهتر است تمرین به لبخند زدن کنید تا تنها دندان های بالایی شما ظاهر گردد زیرا ظاهر زیبایی ندارد زمانی که دهان شما کاملا باز و اکثر دندان های شما قابل رویت باشد.

۱۱.بهداشت دهان و دندان ترس از لبخند زدن را از شما دور می کند.

مسواک زدن دندان و زبان و نخ کردن دندان ها برای از بین بردن هر آنچه در بین دندان های شما گیر کرده است، سبب بوی خوش دهان شما و نیز رفع این نگرانی می گردد. اگر سطح ظاهری دندان های شما مشکلی دارد می توانید با مراجعه به دندانپزشک و انجام کار ترمیمی روی آن این نگرانی را از خود دور سازید. این امر نیز اعتماد به نفس شما را برای لبخند زدن بالا می برد.

12.از مزایای لبخند زدن لذت ببرید.

لبخند زدن می تواند مزایای بسیاری را در طول روز برای شما به ارمغان بیاورد. موارد زیر مزایایی هستند که شما را برای بدین سمت سوق می دهد که لبخند خود را در طول روز با دیگران بیشتر تقسیم کنید:

۱۳.لبخند زدن ظاهر شما را جذاب تر می کند. لبخند ارزان ترین راه برای ایجاد تغییر در ظاهر شماست.

۱۴.لبخند همه چیز را دوباره درست می کند و به تنهایی چیزهایی را بیان می کند که لغات از بیان آن ها قاصر است. اگر شما احساس می کنید تنها هستید یا روابط تان با دیگران کمرنگ شده است، می توانید با لبخند زدن احساسات خود را به تعادل برسانید، این امر به دیگران اجازه می دهد شما را آن طور که هستید بشناسند و مجددا روابط شما با آن ها شکل می گیرد و میل و رغبت شما را برای جبران اشتباهی که در گذشته مرتکب شده اید را، زیاد می کند.

۱۵.لبخند اعتماد و تفاهم دو طرفه ایجاد می کند. لبخند راه مناسبی برای ایجاد احساسات متقابل و روابط گروهی می باشد.

۱۶.لبخند به شما احساس خوبی می دهد، بدین منظور کافیست با حذف افکار اضافی و قرار دادن افکار شاد در ذهن خود به این حس خوب برسید که خود، باعث کاهش استرس نیز می گردد.

۱۷.لبخند زدن شما، دیگران را نیز شاد می گرداند. از راه دور لبخند بیشتر از اخم دیده می شود. یک لبخند باعث ایجاد اطمینان بیشتر اطرافیان می گردد.

18.خطوطی که از لبخند روی صورت می نشیند بهتر از چین و چروکی است که به خاطر اخم بر روی صورت و پیشانی شما نقش می بندد، این به این معنی است که خطوط صورت هم بیان کننده این است که شما فرد شادی بوده اید یا فردی اخمو.

۱۹.لبخند زدن زندگی خوبی را برای شما پیش بینی می کند این در ارتباط با سلامتی، شادی، ارتباط با دوستان و موفقیت شما در مدت زمان زندگیتان است.

۲۰.لبخند زدن یک مکانیسم دفاعی قوی در برابر تضعیف روحیه و دفع انرژی های بد که گاهی در اطرافمان حس می کنیم، می باشد.

نکات و هشدارها:

با فشار چشمان خود را محکم ببندید سپس آن ها را باز کنید مانند وقتی که سورپرایز شده اید در این حالت ظاهر خود را بسیار گشاده تر می بینید، سپس دهان خود را بسته و هوای دهان خود را از این گونه به گونه دیگر جابجا کنید این دو روش ورزش هایی است برای تقویت عضلات صورت برای لبخند زدن.

سعی کنید همیشه لبخند ملیحی بزنید نه اینکه طوری بخندید که تمامی دندان های شما نمایان گردد. این لبخند را همیشه در قبال کسی که دوستش دارید نیز به چهره داشته باشید.

از فرصت های خندیدن که در اطراف شماست استفاده کنید.

اکثر آقایون از لبخند زدن خانم ها در مقابل غریبه ها ناراحت می شوند در این موارد بهتر است به سلام و احوالپرسی ساده بسنده کنید.

مطالعات نشان داده است که مغز قادر به تفکیک لبخند مصنوعی از طبیعی می باشد بنابراین سعی کنید همیشه لبخندی طبیعی بر چهره داشته باشید.

از تمیز بودن دندان خود مخصوصا بعد از خوردن غذا اطمینان حاصل کنید.

آیا سعی می کنید همواره لبخندی بر لب داشته باشید؟
پاسخ
 سپاس شده توسط ~~SARA:HIVA~~
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چگونه در ۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه در ۲۵ دقیقه حالمان را خوب کنیم؟
  چگونه عادت های بد را به سادگی ترک کنیم؟
  چگونه با تنهایی و کمرویی کنار بیاییم؟
  والدین چگونه باید با افسردگی نوجوانان برخورد کنند؟
  روش صحیح کنترل و عاشق کردن مردان چگونه است؟
  چگونه سلامت روان داشته باشم؟
  چگونه روانی شاد و سالم داشته باشیم
  دختر ها چگونه عاشق میشوند..؟
Thumbs Up چگونه بخوابیم ک سکته نکنیم...؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان