امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تاریخ خلقت جن و انس و متوسط عمر اجنه

#1
ز نظر تاریخ خلقت ، آفرینش انسان زودتر بوده یا جن ؟





از اخبار بسیاری این چنین استفاده می شود که قبل از خلقت آدم ابوالبشر (ع) در روی کره خاکی ، طایفه جن می زیستند . آنها هفت هزار سال پس از زندگی در زمین بخاطر عصیان و نافرمانیشان مورد قهر خداوند قرار گرفتند . از جمله گناهان بزرگ ایشان ، فساد و قتل نفس در روی زمین بود . اگرچه بزرگان معنوی آنها ، ایشان را بسیار موعظه می کردند ولی فسّاق و گناهکاران از پند و اندرز بزرگان خود پند نمی گرفتند تا اینکه مشیت خداوند بر این قرار گرفت که آنان را عذاب فرماید .

چرا که هدف خداوند از خلقت انسان و جن عبادتش می باشد « وَ ما خَلَقتَ الجِنَّ وَ الاِنسَ اِلّا لِیَعبُدون » تا اینکه به فرمان الهی ، ملائکه آسمانها بر زمین نازل شدند و بسیاری از متمردین اجنه را کشتند و گروهی از اجنه را به اسارت بردند که از جمله آن اسراء ، شیطان رجیم بود . نام اصلی شیطان « عزازیل » است . این جنیان در بند اسارت مشغول عبادت حق تعالی شدند و در میان آنان ، عزازیل ( شیطان ) گوی سبقت را از دیگران ربوده بود به طوریکه دو رکعت نماز او شش هزار سال و به روایتی چهار هزار سال به طول انجامید و به خاطر همین کثرت عبادت ، مقام والائی در بین ملائکه و جنیان پیدا کرد.





متوسط عمر اجنه چند سال می باشد ؟



اجنه دارای عمر بسیار طولانی می باشند که انسانها چنین عمری ندارند . طولانی ترین عمر در میان اجنه مربوط به شیطان است ، چرا که او هزاران سال قبل از خلقت آدم ابوالبشر (ع) آفریده شده بود و تا روز قیامت هم زنده خواهد بود البته در بعضی از کتب روائی ما وارد شده که پایان عمر شیطان رجیم تا زمان ظهور حضرت مهدی موعود (عج) خواهد بود که حضرت صاحب الامر (ع) پس از ظهور خود ، آن ملعون را احضار می کند و با شمشیر گردنش را می زند و به عمر ننگین او پایان می دهد .

وقتی شیطان از اطاعت خدا سرپیچی نمود و بر حضرت آدم (ع) سجده ننمود از درگاه خداوند متعال طرد شد . شیطان مطرود از خداوند باری تعالی بخاطر آن همه عبادتش اجر و مزدی طلب نمود ، تقاضای وی از درگاه احدیت این بود که او را تا روز قیامت زنده نگاه دارد و عمرش را طولانی کند چنانکه در قرآن کریم به همین مطلب اشاره شده :

« قال أَنظِرنی إِلی یَومِ یُبعَثُونَ قَالَ إِنَّکَ مِنَ المُنظَرینَ » ، « شیطان گفت : مرا تا روزی که مردم برانگیخته می شوند مهلت ده و زنده بگذار ، خداوند فرمود : تو از مهلت داده شدگانی »

از جمله جنیانی که مدت عمرش در روایات ذکر شده « هام » از فرزندان شیطان است . هام بن هیم بن لاقیس بن ابلیس از طایفه جن بود . او خدمت رسول خدا (ص) مشرف شد ، پیامبر اکرم (ص) فرمود : عمرت چقدر است ؟ عرض کرد : زمانی که قابیل برادرش هابیل را به قتل رساند ، من طفل بودم و در گروه کافران قرار داشتم تا اینکه در زمان حضرت نوح (ع) به دست حضرتش توبه نموده و مسلمان شدم و خدمت پیغمبرانی چون حضرت هود ، ادریس ، ابراهیم ، اسماعیل ، اسحاق ، یعقوب ، یوسف ، موسی ، یوشع بن نون ، داود ، طالوت ، سلیمان ، آصف بن برخیا و عیسی علیهم السلام رسیدم ، در نزد بعضی از ایشان صحف الهی را تعلیم دیده ام و با ایشان صحبت کرده و نماز خوانده ام و از شما تقاضا دارم چیزی از قرآن به من آموزش دهید و از ضروریات و مسائل دین خود به من بیاموزید . اصبغ بن نباته می گوید : پس از گذشت مدتی از این جریان ، از حضرت علی (ع) پرسیدم : از هام چه خبر ؟ فرمود : هام کشته شده و او را دعا کرد .

« زعفر جنی » بزرگ و رئیس شیعیان جن بوده است . او در زمان حیات رسول اکرم (ص) مسلمان شد و در کربلا محضر امام حسین (ع) رسید و از حضرت تقاضا نمود تا ایشان را در جنگ یاری کند ، ولی حضرت اجازه ندادند تا اینکه در زمان حیات مرجع بزرگ آیت الله بروجردی (ره) دار فانی را وداع گفت ، پس از فوت زعفر جنی که شیعه و عاشق اهل بیت (ع) بود به دستور علما ، مجالس ختمی در بسیاری از روستاها و شهرهای ایران برگزار شد . در شهر مقدس قم هم علما ، مجالس ترحیم برای زعفر برپا نمودند و لباس عزا بر تن کردند .
پاسخ
 سپاس شده توسط ✘Sᗩℳℱᗩℬ✘
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اجنه چه کسانی را اذیت میکنند
Rainbow ماه رمضان، ماه وقایع مهم و تاریخ ساز !
  تاریخ شهادت امام محمدتقی(ع)(جوادالائمه)سال97امام جواد(ع)در۲۹ذیقعده سال220هجری(یکشنبه)
  تاریخ ماه محرم 97 :| تاریخ شروع محرم 1397 + پیامک
  جناب زعفر جنی(رهبر اجنه ی شیعه)
  راز خلقت و هدف از آفرینش انسان چیست؟
  آیا واقعا کسانی شیطان یا اجنه را می پرستند؟
  تاریخ انقضای مهلت ها !
  در خلقت جهان اول روز خلق شد یا شب؟ مجموعه : مذهبی در خلقت جهان اول روز خلق شد یا شب
  در خلقت جهان اول روز خلق شد یا شب؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان