امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دعوای نیویورک تایمز و اردوغان: مطالب درست بود فقط عکس اشتباه بود(+عکس)

#1
این انتقاد اردوغان با واکنش روزنامه نیویورک تایمز مواجه شد. " الین مورفی" سخنگوی نیویورک تایمز در این زمینه به روزنامه حریت ترکیه گفت :" ما اطلاعات هر دو گزارش مان مستند به منابع موثق است و هیچ اشتباهی در آنها نمی بینیم."
در هفته گذشته انتشار دو گزارش اول روزنامه نیویورک تایمز درباره حمایت ترکیه از گروه داعش، جنجال برانگیز شد و با واکنش مستقیم رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و حوابیه رسمی روزنامه نیویوک تایمز مواجه شد.

به گزارش عصر ایران  جمعه گذشته روزنامه نیویورک تایمز با انتشار یک گزارش مبسوط مدعی شد دولت ترکیه با خرید نفت از گروه تروریستی داعش یکی از منابع مالی عمده این گروه به حساب می آید.

این گزارش با واکنش اردوغان روبرو شد و رییس جمهور ترکیه در بازگشت از سفر خود به قطر در فرودگاه و در جمع خبرنگاران با حمله به روزنامه نیویوزک تایمز مطالب این روزنامه را دروغ خواند.

ماجرا به اینجا ختم نشد و هنگامی که جان کری وزیر خارجه آمریکا در جلسه هفته جاری کمیته روابط خارجی سنای آمریکا درباره استراتژی دولت آمریکا در قبال داعش از سوی سناتورها سوال پیچ می شد، به موضوع حمایت ترکیه از داعش نیز رسید ، اما گفت به این سوالات در یک جلسه خصوصی پاسخ می دهد.

اما روزنامه نیویوزک تایمز در سه شنبه هفته جاری نیز با انتشارعکس نخست صفحه یک خود گزارشی از فعالیت های داعش در ترکیه نوشت. در این تصویر که اردوغان و داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه در حال خروج از مسجد " حاجی بایرام " در آنکارا هستند، اشاره شده است که چگونه گروه داعش در ترکیه جذب نیرو می کند.

انتشار این گزارش نیز با واکنش اردوغان روبرو شد و رییس جمهور ترکیه گفت روزنامه نیویورک تایمز با انتشار یک عکس غیر مرتبط از او اقدامی خلاف اخلاق رسانه ای انجام داده است. اردوغان با حمله شدید به نیویورک تایمز مطالب این روزنامه را کاملا دروغ و برای بر هم زدن روابط آمریکا و ترکیه دانست.

این انتقاد اردوغان با واکنش روزنامه نیویورک تایمز مواجه شد. " الین مورفی" سخنگوی نیویورک تایمز در این زمینه به روزنامه حریت ترکیه گفت :" ما اطلاعات هر دو گزارش مان مستند به منابع موثق است و هیچ اشتباهی در آنها نمی بینیم."

عکس گزارش دوم نیویورک تایمز درباره رابطه ترکیه و داعش که این روزنامه از سایت خود حذف کرد
دعوای نیویورک تایمز و اردوغان: مطالب درست بود فقط عکس اشتباه بود(+عکس) 1
 
اما اعتراضات اردوغان سبب شد روزنامه نیویورک تایمز تصویر منتشره از اردوغان و داوود اوغلو را از گزارش روز سه شنبه خود از روی سایت بردارد. روزنامه نیویورک تایمز در این رابطه اعلام کرد که اشتباهی در انتخاب عکس گزارش صورت گرفته است. روزنامه نیویورک تایمز درباره این تصویر حذف شده اعلام کرد این تصویر مرتبط به حضور اردوغان و داوود اوغلو در مسجد حاجی بایرام آنکارا در ماه آگوست سال جاری است و ارتباطی به محتوای گزارش نداشته است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart هشدار وزیر خارجه پاکستان نسبت به "ماجراجویی اشتباه" هند
  مردم اخبار مبتلایان و متوفیان کرونا را بیش از مطالب دیگر دنبال می‌کنند
  آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند!
  تکیه بر فروش نفت از اول اشتباه بود
  اعتراف حزب‌الله به "اشتباه بزرگ" در لبنان پس از رفیق حریری
  اردوغان مقررات منع آمد و شد را ۴ روز تمدید کرد
  "ساعت مرگ ترامپ" در میدان ساعت نیویورک
  کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود
Heart مرتضی حاجی:الان زمانِ پرداختن به دعوای اصلاح‌طلبی _ اصولگرایی نیست
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان