امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

احتمال دخالت نظامی روسیه در صورت حمله به ایران

#1
مقامات دفاعی روسیه بر این باورند که در صورت حمله آمریکا یا اسرائیل به ایران ، یک جنگ با ابعاد غیر قابل پیش بینی در منطقه شکل می گیرد و نهایتاً ممکن است پای روسیه نیز به میان کشیده شود.

به گزارش عصر ایران " جوزف فرح " تحلیلگر اطلاعاتی در آمریکا با انتشار گزارشی در سایت " G2 BULLETIN" می نویسد که مقامات نظامی روسیه بر این باورند که حمله احتمالی اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران احتمالا در تابستان سال جاری میلادی به وقوع خواهد پیوست و این حمله آغازگر یک جنگ منطقه ای گسترده خواهد بود که احتمال دارد پای روسیه نیز به میان کشیده شود.

در این گزارش به نقل از " ویکتور اوزروف " رییس شورای امنیت ملی روسیه آمده است که ستاد کل ارتش روسیه با تهیه یک طرح عملیاتی ، خود را برای حمله احتمالی اسراییل یا آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران و مداخله احتمالی روسیه در این جنگ آماده می کند.

روسیه بدین منظور پایگاه نظامی 102 خود در " گیومری " ارمنستان را تقویت کرده و خانواده نظامیان مستقر روسی در این پایگاه را تخلیه کرده است.

بر اساس این گزارش منابع نظامی روسیه معتقدند که اسراییل به تنهایی توانایی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ندارد و احتمالا به کمک و پشتیبانی آمریکا در این حمله نیاز دارد.

در این میان روسیه نه تنها نگران منافع حیاتی خود در صورت وقوع هر گونه جنگی علیه ایران یا سوریه است بلکه مسکو در اندیشه حمایت و پشتیبانی از دو متحد منطقه ای خود ( ایران و سوریه ) در صورت وقوع هر گونه جنگ احتمالی است و بدین منظور روسیه آماده واکنش نظامی در صورت وقوع هر گونه تهدید علیه منافع حیاتی خود است.

در این مطلب به گزارش اخیر روزنامه روسی " نزاویسمایاگازتا " اشاره می شود که در آن به نقل از منابع آگاه نظامی روسیه آمده است که روسیه از دو سال پیش و به منظور مقابله با تبعات غیر قابل پیش بینی جنگ علیه ایران، ناوگان و نیروهای نظامی خود در قفقاز جنوبی ، دریای خزر، دریای مدیترانه و دریای سیاه را تقویت کرده است .

بر اساس این گزارش روسیه از دو سال پیش پایگاه مهم نظامی 102 خود در منطقه گیومری ارمنستان را که در نزدیکی مرزهای گرجستان و ترکیه است ، تقویت کرده است.

یک مقام نظامی روس به روزنامه نزاویسمایاگازتا می گوید : " پایگاه نظامی 102 پایگاهی نقطه ای کلیدی برای روسیه در منطقه قفقاز جنوبی است . این پایگاه در یک منطقه استراتژیک بسیار مهم قرار گرفته و روسیه نگران این است که این نقطه کلیدی و مهم را از دست بدهد."
پاسخ
آگهی
#2
کشور های مشترک المنافع همیشه پشت هم هستند تا در مقابل دشمنان خودشان بایستند .
احتمال دخالت نظامی روسیه در صورت حمله به ایران 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Son of anarchy


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خفت(توان نظامی آلمان)
  تعداد تانک های ایران چقدر است؟ بهترین تانک ایران کدام است؟
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  -عکس هایی از هواپیما ترابری نظامی آنتونوف ای‌ان-۲۶-
  |-هواگردهای ترابری نظامی اتحاد جماهیر شوروی از ۱۹۶۰–۱۹۶۹-|
  -عکس هایی از هواپیما نظامی بوئینگ ئی-۳ سنتری-
  -سه مدل هواگرد آموزشی و نظامی دهه 1980-
  _سه نمونه هواگرد نظامی ساخت آمریکا در دهه 1980-
  -چهار نوع از برترین هواگرد های نظامی آمریکا در دهه 1940-
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان