امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ژاوی هنوز هم می تواند یک نقش کلیدی در بارسا ایفا کند

#1
ژاوی هرناندز کاپیتان بارسلونا یک اسطوره است، اما در این فصل در موقعیت نه چندان خوبی قرار گرفته است و تاکنون فرصت چندانی برای بازی پیدا نکرده است.
ژاوی هنوز هم می تواند یک نقش کلیدی در بارسا ایفا کند 1
به نقل از بلیچرریپورت، این بازیکن که در پست هافبک وسط بازی میکند در چندین مسابقه در این فصل روی نیمکت قرار گرفت و ایوان راکیتیچ تازه وارد، به جای او در ترکیب بارسلونا قرار گرفت. با این حال کاپیتان اول این فصل بارسلونا، در فرصت های محدودی که تاکنون در اختیارش قرار گرفته است به خوبی نشان داده که هنوز تمام نشده است و می تواند برای آبی اناری ها مفید باشد.

در حال حاضر ( با مد نظر قرار دادن اینکه راکیتیچ خود را به عنوان یکی از سه هافبک لوئیز انریکه درتیم جای داده است) آندرس اینیستا در سمت چپ، راکیتیچ در راست و سرجیو بوسکتس پشت آن دو نفر بازی میکنند و هافبک های این تیم را تشکیل می دهند.

در حالی که اینیستا تمرکز و انرژی خود را برای ساختن موقعیت برای سه مهاجم پیش رویش استفاده می کند، راکیتیچ یک نقش دوگانه دارد، از یک طرف در هنگام حمله به کمک تیم میشتابد و به مهاجمان توپ رسانی میکند و یا منطقه بازی را با شوت عوض می کند و از طرف دیگر زمانی که دفاع راست این تیم یعنی دانی آلوز در حملات شرکت می کند او در دفاع به تیم کمک می کند.

زمانی که دفاع بارسا در هم شکسته است، راکیتیچ توانایی های زیادی دارد که از آنها برای کمک به تیم استفاده کند، انجام تکل های مفید و همچنین سدراه بازیکنان حریف شدن، کاری که ژاوی نمیتواند به خوبی او انجام دهد چون راکیتیچ قدرت بدنی خوبی دارد، اما ژاوی هرگز قدرت بدنی بالایی نداشت، و حتی حالا که 34 ساله است و دارد به 35 سالگی نزدیک میشود قدرتش ضعیف تر هم شده است.

اما نباید منکر توانایی های فوق العاده و استثنایی ژاوی شد، مثلاً پاس های خوب و زیرکانه ی او به معنای تنظیم سرعت و ریتم بازی است.

انریکه در بازی مقابل پاری سن ژرمن که بارسلونا روند بازی را از دست داده بود از ژاوی استفاده کرد.

وقتی که ژاوی وارد بازی شد، آرامش به تیم بازگشت و بر بازی مسلط شدند و در نهایت توانستند فشار بازی را تحمل کنند. راکیتیچ عموماً بازیکن موثری نبود و در مقابل پاری سن ژرمن عملکرد ضعیفی داشت و نتوانست به تیمش کمک کند، شاید بتوان گفت مارکو وراتی و بلیز متیودی معمولاً هافبک های بهتری از او هستند. شاید اگر ژاوی در این بازی فرصت بیشتری برای هنرنمایی داشت، بارسایی می توانستند از شکست در فرانسه بگریزند.

این قضیه نشان می دهد که در بعضی بازی ها این تیم به ژاوی نیاز دارد و این بازیکن هنوز میتواند برای این تیم مفید باشد. برای مثال پیروزی 6 بر 0 بارسلونا مقابل گرانادا یکی از آنهاست.

هافبک کاتالانی ها در پست اینیستا در سمت چپ بازی کرد و در کنار راکیتیچ و بوسکتس خط هافبک این تیم را تکمیل کرد.

ژاوی عالی بازی کرد و در به ثمر رساندن بهترین گل بازی تیمش را یاری کرد، گلی که لیونل مسی آن را تمام کرد. آنها در آن بازی، یک اتحاد کلاسیک بارسایی را به نمایش گذاشتند.

شاید بتوان نظر داد که، اگر انریکه به اینیستا یا راکیتیچ استراحت دهد تا در بازی های خارج از خانه قوی تر باشند ژاوی میتواند در تمام مسابقات خانگی بارسلونا بازی کند..

ژاوی توانایی بالایی دارد که ریتم، ضربآهنگ و سرعت بازی را کنترل کند کاری که کسی مانند راکیتیچ براحتی از پسش بر نمی آید و پاس های دقیق و کم نقص ژاوی م یتواند بارسلونا را در شکستن خطوط دفاعی حریف یاری کند.

او در گفتگو با sport گفت: "من تلاش میکنم که با پست جدیدم در تیم خو بگیرم، من میخواهم بازی کنم و احساس مفید بودن داشته باشم، مثل بازی ما مقابل گرانادا و ویارئال . من میخواهم با تیم جور باشم، تیم بزرگتر از افراد است. من باید تلاش کنم تا در تمرینات رقابت کنم و ثابت کنم که میتوانم یک شروع کننده خوب باشم و در ترکیب اصلی تیم جای بگیریم. چیزی که بستگی به مربی دارد".

گفتنی است در پایان فصل قبل اخبار زیادی در مورد احتمال رفتن ژاوی از بارسا منتشر شد و این بازیکن کهنه کار تا آستانه جدایی از جمع آبی اناری ها هم پیش رفت اما نهایتا با آمدن لوئیز انریکه به بارسلونا، با توافق این مربی و موافقت خود ژاوی، قرار شد این بازیکن حداقل یک فصل دیگر هم در بارسا بماند. با این حال، خود ژاوی اخیرا اظهار کرده بود دوست دارد که تا پایان دوران بازیگری اش در نیوکمپ بماند و با پیراهن بارسلونا به دوران ورزشی اش پایان دهد.
ژاوی هنوز هم می تواند یک نقش کلیدی در بارسا ایفا کند 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Parsa**Barca ، ِ**@ًrُِّ@^ُ$**
آگهی
#2
بــــــــــلــــــــــه 100در100

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ژاوی هنوز هم می تواند یک نقش کلیدی در بارسا ایفا کند 1

بارسا!بارسا!بارسا!

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://www.flashkhor.com/forum/showthread.php?tid=166516
[/size]

پاسخ
 سپاس شده توسط Nazanin♥Xavi


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بارسا 3-3 سیتی: 6 گل به افتخار اونسوئه
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  وکلای بارسا در تلاش برای سد راه انتقال مسی به PSG
  ژاوی و تحسین نکونام در نشست مطبوعاتی
  من رئیس شوم ژاوی رهبر بارسلونا می شود
  واکنش جرارد پیکه به توقف تلخ و لحظه آخری بارسا
  حسرت ستاره بارسا؛فرصت بی نظیری را از دست دادیم
  کاسیمیرو در پوست کریم؛ یک تنه مساوی بارسا (عکس)
  شش‌گانه بایرن مونیخ بهتر بود یا شش‌گانه بارسا؟
  این ویدیو بارسا را دوباره به هم می‌ریزد؟ (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان