امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با پیشرفت آلزایمر و دیگر بیماریهایی که منجر به تخریب عملکرد مغز می‌شوند

#1
با پیشرفت آلزایمر و دیگر بیماریهایی که منجر به تخریب عملکرد مغز می‌شوند

با پیشرفت بیماری نیاز به مراقبت و همیاری و احتیاجات شخص بیشتر می شود . انجام فعالیتهای اساسی نظیر خوردن ، لباس پوشیدن ، نظافت ، حمام کردن و حرکات ساده به تنهایی برایشان مشکل و حتی غیرممکن می شود .
ناامیدی ، آشفتگی و گاهی اوقات مشکلات رفتاری خطرناک ممکن است توسعه پیدا کند . این رفتارها اغلب بعنوان چالش بزرگی برای مراقبین بشمار می روند .
مراقبت از این بیماران در خانه اغلب سخت تر و یا حتی غیرممکن است چه از نظر فیزیکی و چه از نظر روحی روانی . در همین زمان ممکن است هوشیاری شخص کم شود . شما را نشناسد و حتی موقعیت مکانی خودش را هم تشخیص ندهد .
بعضی ها این نظر را دارند که تا زمانی که همسر و یا والدینشان بتوانند آنها را بشناسند و موقعیت مکانی خودشان را خوب تشخیص بدهند میشود از آنها در خانه نگه داری کرد .
● انواع تسهیلات مراقبتی طولانی مدت
مراقبت پرستاری در منزل زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که به مراقبت طولانی مدت نیاز باشد . اما انواع گوناگونی از تسهیلات مراقبتی طولانی مدت وجود دارد که هر کدام سطوح مختلفی از مراقبتهای پزشکی را در بر دارند . از جمله همکاریهای شخصی و برنامه ها و سرویس های حمایتی که کیفیت و هزینه این مراقبتها طیف گسترده ای دارد و از جامعه ای به جامعه دیگر متفاوت است .
● تسهیلات کمکی زندگی
معمولاً بصورت خصوصی ارائه می شوند ، این خدمات شامل غذا دادن ، تمیزکردن و کمک در رفع نیازهای شخصی مثل حمام کردن ، لباس پوشیدن ، آراستن می باشند . مراقبتهای پزشکی را شامل نمی شوند و مناسب برای اشخاصی هستند که در مراحل اولیه آلزایمر خفیف هستند و به تنهایی قادر به زندگی نیستند .
● تسهیلات تخصصی
شامل مراقبت در داخل و خارج خانه ، آسایشگاهها و پرورشگاهها است و نسبت به مراقبتهای حمایتی و کمکی به بازبینی و توجه بیشتری نیاز دارد . خدمات تغذیه ای ، نظافتی را شامل می شوند و به رفع دیگر نیازهای شخصی کمک می کنند . مراقبتهای پزشکی روزانه را انجام نمی دهند . این نوع مراقبت ها برای اشخاص با آلزایمر خفیف تا متوسط و یا مشکلات دمانس که احتیاج به حمایت روزانه و بازبینی دارند ولی به مراقبت پرستاری روزانه احتیاج ندارند می باشد .
این تسهیلات کم هزینه تر از مراقبتهای پرستاری در خانه می باشند .
● پرستاری در منزل
شامل مراقبتهای پرستاری ۲۴ ساعته در منزل می باشند ، همه جنبه های مراقبتی شامل توجهات پزشکی ، دارودرمانی ، کارهای خانه ، کمک به شخص در رفع نیازهای شخصی نظیر لباس پوشیدن ، حمام کردن و استفاده از توالت و دیگر سرویس های حمایت کننده را شامل می شوند . پرستاری در منزل از پرهزینه ترین نوع تسهیلات مراقبتی طولانی مدت بشمار می رود اما مناسبترین انتخاب برای افراد با دمانس پیشرفته هستند .
● واحد مراقبتهای ویژه
برای اشخاص مبتلا به دمانس که نیاز به مراقبت های تخصصی و پرستاری دارند می باشند . این واحدها برای حل مشکلات بیماران مبتلا به دمانس طراحی شده اند و شامل پرستاران با تجربه ای هستند که با این بیماران سرو کار داشته اند . در هر حال مطالعات روی این واحدها نتوانسته تایید کند که آنها فواید بهتری نسبت به مراقبتهای عادی دارند .
● مراکز ارائه دهنده خدمات دائمی
سطوح متفاوتی از مراقبت را ارائه می کنند از خدمات خانگی گرفته تا مراقبتهای کامل پرستاری با امکانات یکسان . این تسهیلات پرهزینه هستند اما مراقبین حق انتخاب دارند و همزمان با تغییر نیازهای شخصی و پیشرفت بیماری بخوبی مجهز می شوند .
● انتخابها در مراقبت پاره وقت
بعضی ها فکر می کنند که کمکهای پاره وقت به آنها اجازه می دهد که از بستگانشان برای زمان طولانی تری نگه داری کنند . این مراقبتها یا در خانه و یا در مراکز سالمندان انجام می گیرد . کمکهای در خانه شامل انجام وظایفی مثل حمام کردن ، تمیز کردن و شستشوی لباس ها می باشد ، در حالیکه یک پرستار در مراقبتهای پزشکی و مسائل رفتاری کمک می کند .
مراکز ارائه خدمات بصورت موقت هم وجود دارد که به مراقبین اجازه استراحت می دهد و استرس آنها را کم می کند . انتخاب دیگر استفاده از خدمات مراقبین ۲۴ ساعته است که از پرستاری در خانه هزینه بیشتری می برد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عملکرد اسپریدر دندانپزشکی در عصب کشی و ترمیم دندان
  فایده چرت بعد از ناهار برای بهبود عملکرد شناختی
Shocked بینی هایی که با لیزر کوچک می شوند
  نحوه عملکرد دستگاه اکسیژن ساز خانگی
  ۵ عمل پزشکی که باید خشنود باشید دیگر وجود ندارند!
  قرص و داروهایی که سبب افسردگی می شوند
  دانه های گیاهی که باعث لاغری می شوند
  مصرف سبزی اسفناج خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهد؟
  داروهایی که قلب را ضعیف می کنند و موجب نارسایی می شوند
  نشانه های پنهان و خطرناک که باعث بروز مشکلات قلبی می شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان