امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تا سوشا و نیلسون را داریم هیچ دروازه‌بان دیگری لازم نداریم/ با دست خودمان خوشبختی را

#1
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس گفت: سوشا و نیلسون در بهترین فرم خود هستند. ما دو نفر از بهترین‌های ایران را داریم. طبیعی است دیگران دنبال نفرات خوب ما باشند ولی دلیلی ندارد خودمان این خوشبختی را خراب کنیم.

به گزارش بانک ورزش، نادر باقری در گفت‌وگویی با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالات پاسخ داد:



* از شرایط دروازه‌بان‌ها تا چه حد راضی هستید؟



دروازه‌بان‌های ما از نقاط اتکای تیم به حساب می‌آیند. فکر نمی‌کنم از نظر آمادگی و فنی در این بخش مشکلی وجود داشته باشد و هر دو دروازه‌بان در بهترین شرایط قرار دارند.



* همیشه شنیده‌ایم آرزوی هر تیمی داشتن دو دروازه‌بان خوب است اما این شرایط هم حرف و حدیث‌های خاص خودش را دارد؟



بله، اصل این است که هر تیمی آرزوی داشتن دو دروازه‌بان خوب را دارد تا در رقابت با هم، بهترین بمانند و هیچگاه نگران خط دروازه نباشید و این امتیاز بزرگ به طرز فکر و ظرفیت روحی دروازه‌بان‌ها هم بر می‌گردد، اینکه آنها چقدر حرفه‌ای باشند و باور من این است که بچه‌های ما در این بخش هم مشکل ندارند. این شرایط برای هر دوی آنها جا افتاده است و برخورد حرفه‌ای دارند.



* اما هر از چند گاهی خبرهایی منتشر می‌شود، مبنی بر ناراحتی یکی از آنها به دلیل نیمکت نشینی؟



اگر عدم حضور در ترکیب اصلی باعث ناراحتی نشود و به آنها بر نخورد، تعجب می‌کنم. هر بازیکنی دوست دارد بازی کند. بازیکنی که خودش را در حد ترکیب اصلی نداند و برای آن نجنگد به درد پرسپولیس نمی‌خورد. ناراحتی آنها طبیعی است، آنچه اهمیت دارد این است که برخورد و رفتارشان چگونه خواهد بود. بازیکن اگر دلش برای تیم بسوزد، ناراحت می‌شود ولی در ادامه باید دلش با تیم باشد و در رفتار و گفتار حرفه‌ای عمل کند. در واقع آن ناراحتی باید به انگیزه و انرژی بیشتر تبدیل شود.



* در پرسپولیس سیستم چرخشی دروازه‌بان‌ها به شکل شناخته شده اجرا نشد اما به نظر منتقدان، این اتفاق به شکل دیگر روی می‌دهد.



در یازده بازی گذشته در شش دیدار نیلسون و در پنج بازی سوشا مکانی دروازه‌بان بود اما اینطور نبود که بخواهیم از هر نوع سیستم چرخشی استفاده کنیم.



* شاید این شائبه پیش بیاید که سهمیه‌ای برای هر یک در نظر گرفته شده است؟



دروازه‌بانی که سهمیه‌ای نمی‌شود. شرایط اینطور پیش رفت، ما شرایط روحی و جسمی را ملاک قرار می‌دهیم. هر بازیکنی شاید از شرایط روحی خود آگاه باشد اما شرایط روحی همبازی خود را نمی‌داند و این ملاک تعیین کننده‌ای است.



* در این شرایط فکر می‌کنید سوشا مکانی می‌تواند به جایگاه خود در تیم ملی برسد؟



من اعتقاد دارم در همین اردو هم به سوشا مکانی اجحاف شد. او دروازه‌بان بسیار خوبی است. من به نظر کی‌روش و به توانایی دروازه‌بان‌های حاضر در اردوی تیم ملی احترام می‌گذارم اما اعتقاد دارم سوشا همین حالا باید در اردو باشد. از نظر بدنی، روحی و تکنیکی در شرایط بسیار خوبی است. دروازه‌بانی هم پستی است که مربی می‌تواند با دو سه بازی کار طرف را آنالیز کند. توانایی دروازه‌بانی مثل سوشا مکانی هم شناخته شده است. من اعتقاد دارم، سوشا با تلاشی که می‌کند جایگاه خود را پس می‌گیرد.



* در روزهای گذشته شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه سپاهان تمایل دارد بین دو باشگاه معاوضه دروازه‌بان صورت بگیرد و رسانه‌ها درباره تعویض سوشا و گردانی گمانه‌زنی کرده‌اند؟



ما که تا این لحظه غیر از همین گمانه‌زنی‌ها هیچ حرفی در اینباره نشنیده‌ایم، هیچ صحبتی در اینباره مطرح نشده است. اگر روزی هم حرفی بشود باشگاه و سرمربی تصمیم‌گیری می‌کنند. البته دیدیم که درخشان هم در مصاحبه‌ای چنین اتفاقی را تکذیب کرد. نظر شخصی من هم این است که ما هیچ دلیلی برای اینکار نداریم. برای همه دروازه‌بان‌ها و البته شهاب گردان و رحمان احمدی احترام قائل هستیم ولی ما دو نفر از بهترین‌های لیگ ایران را داریم. نیلسون عملکرد خود را سال قبل نشان داد. بیشترین کلین شیت‌ها را داشت و با تیم، نایب قهرمان لیگ شد. سوشا مکانی هم در این سال‌ها رو به جلو حرکت کرده و از تیم قهرمان لیگ آمده است. ما که نمی‌توانیم بهتر از اینها پیدا کنیم و دلیل ندارد خوشبختی خودمان را خراب کنیم، ما بارمان را بسته‌ایم. همه گلرها عزیز و شهاب و رحمان هم خوب هستند ولی ما در این خط به قدری خوب هستیم که حتی یک لحظه به هیچ تغییر و تحولی در آن فکر نکنیم ولی طبیعی است که تیم‌های دیگر دنبال نفرات خوب ما باشند



* و مطلبی هم از سوی فراز کمالوند، سرمربی گسترش فولاد تبریز درباره معاوضه چند بازیکن با دروازه‌بانشان مطرح شده است که ناراحتی پرسپولیسی‌ها را در پی داشت؟



من چند سال با کمالوند کار کردم و می‌دانم چنین شخصیتی ندارد. با این وجود صبح امروز یکشنبه در گفتگویی که با وی داشتم متوجه شدم چنین حرفهایی را از قول ایشان منتشر کرده‌اند. خودش خیلی ناراحت بود و به شدت گفتن چنین حرفهایی را رد کرد. او گفت در مورد بازیکنان پرسپولیس و معاوضه نفرات اصلا آن حرف‌ها را نزده است. جدای از این مطلب همانطور که گفتم، ما وقتی سوشا و نیلسون را داریم اصلا نیازی به هیچ تغییر احساس نمی‌کنیم که بخواهیم به تیم‌های دیگر پیشنهادی بدهیم. وقتی از ناحیه ما مطلبی مطرح نشده، پس کل موضوع منتفی است. سوشا و نیلسون خوب و آماده و با روحیه هستند و ما هم اصلا قصد نداریم آنها را از دست بدهیم.
تا سوشا و نیلسون را داریم هیچ دروازه‌بان دیگری لازم نداریم/ با دست خودمان خوشبختی را 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  پیام اسکوچیچ؛ فقط پیروزی! شوخی نداریم
  ریسک دروازه‌بان لوانته پیروزی را از رئال گرفت (عکس)
  چاگو: فولاد کیفیت لازم برای صعود را دارد
  از بردن پرسپولیس بیشتر از گلزنی‌ام خوشحالم/ شرایط سختی داریم
Big Grin دروازه‌ای که 10 سانتی متر بزرگ‌تر بود! (عکس)
  هیچ موقع به جدایی بیرانوند فکر نکردم/ بازهم دروازه بان می‌خواهیم
  علی رضا بیرانوند بهترین دروازه بان هفته ۲۱ لیگ بلژیک شد!!!!
  گراهام پاتر: هیچ مشکلی با جهانبخش نداریم!
  اوج هیجان در نیمه نهایی؛ دربی داریم
  جایزه زامورا؛ رویای اسطوره‌های دروازه‌بانی در اسپانیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان