امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

همکاری با ایران؛ تنها راه‌ شکست داعش

#1
Heart 
یک روزنامه معتبر آمریکایی در یادداشتی تاکید کرد که ضرورت دارد تا آمریکا برای غلبه بر گروهک داعش با ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای تعامل کند.
همکاری با ایران؛ تنها راه‌ شکست داعش
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست»، طی یادداشتی به قلم «فرید ذکریا»، مجری معروف آمریکایی، اعلام کرد که راه غلبه بر گروهک داعش، تعامل با ایران است.

این روزنامه آمریکایی نوشت: اگر «اوباما»، رئیس جمهور آمریکا درصدد است تا واقعا گروهک داعش را از میان ببرد، ضرورت دارد تا وی راهی را برای همکاری با ایران به عنوان یکی از بزرگترین قدرت‌های خاورمیانه پیدا کند.

در ابتدای این یادداشت آمده است: تعامل با ایران با وجودی‌ که سخت و پیچیده است، موضوعی راهبردی، تغییردهنده و مفید است؛ از عراق گرفته تا سوریه و افغانستان.

بنا بر این گزارش، با آن که آمریکا قدرت هوایی برتری را دارد اما بحث اصلی موضع سیاسی است و این که وضعیت تعامل نیروهایی زمینی که قرار است با عناصر تروریسم همراه با نیروهایی از داخل عراق، سوریه و حتی افغانستان علیه داعش بجنگند، چگونه می‌شود. آیا این عناصر و قبایل علیه آمریکا یا با آمریکا هستند؟ چه معامله تقسیم قدرتی نیاز است تا در این راه و در راستای حمایت از تلاش‌های آمریکا به کار برده شود؟

نویسنده در ادامه این یادداشت نوشت: در عراق هنوز بحث سنی‌ها وجود دارد و آن‌ها حس مشارکت در دولت فعلی عراق را ندارند و ارتش نیز در تسلط شیعیان است. این درست است که آمریکا نفوذهایی در عراق دارد اما قدرت نفوذ ایران بسیار فراتر از آمریکا است. شیعیان حاکم بر این کشور سال‌هاست که با ایران رابطه‌های گوناگون دارند.

به گفته این روزنامه، ایران در هموارسازی مسیر دولت جدید عراق نیز در این کشور بسیار تلاش کرد. بنابراین اگر هدف تقسیم قدرت در این کشور است، کمک ایران نه تنها ارزشمند بلکه حیاتی است.

نویسنده در ادامه یادآوری می‌کند که راهبرد واشنگتن در سوریه نیز غیر منسجم است و در این خصوص توضیح داد: راه حل بحران سوریه تقسیم قدرت در حکومت فعلی «بشار اسد»، رئیس جمهور این کشور است اما واشنگتن در این مسیر با ژنرال‌های ارتش و منابع اطلاعاتی دولت اسد رابطه‌ای برقرار نساخته است و حکومت اسد است که در مقابل، این عمل را با تهران انجام می‌دهد.

در بخش دیگر این یادداشت به وضعیت افغانستان اشاره شد و در آن آمده است: ایران و آمریکا همیشه در افغانستان منافع مشترک داشته‌اند. ایران مخالف طالبان بوده و در نشست برلین نیز با آمریکا در این زمینه همکاری کرد. به خاطر این‌که افغانستان آینده نامعلوم همراه با تقسیم قدرت شکننده‌ای را دارد کمک ایران می‌تواند عامل مهمی در برقراری ثبات باشد.

نویسنده در ادامه تصریح کرد که تعامل با ایران باید با مشارکت عربستان سعودی و دیگر کشورهای عرب نیز باشد که البته در این میان این کشورها مشکلاتی با ایران دارند. ایران و آمریکا نیز البته موارد اختلاف‌ زیادی را با هم دارند.

در بخش پایانی این یادداشت آمده است: «ولی‌نصر»، از کارشناسان امور ایران ساکن آمریکا در تحلیلی گفت که «اگر آمریکا خواهان این است که اداره امور خاورمیانه توسط خود را بسیار کم کند، باید کشورهایی باثبات، بانفوذ و موثر را در این منطقه بیابد و به طور بالقوه ایران یکی از آن کشور‌هاست و البته همانطور که «حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران گفت همه این موارد موکول به توافق هسته‌ای خواهد شد.
همکاری با ایران؛ تنها راه‌ شکست داعش 1
پاسخ
 سپاس شده توسط saeid
آگهی
#2
اینا میخوان از ایران برای شکست داعش استفاده کنن اخرشم بگن اره ما اومدیم از دنیا دفاع کردیم کار اصلی رو ما کردیم ... 
الانم دارن ب بهونه داعش سوریه رو میزنن
دل مرنـجــان کــــه ز هــــر دل بــــه خــــدا راهـــی هـــســت
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Clocket حمله تروریستی داعش به مسکو
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  خواب راحت و دیدنی این مرد تنها روی یک طناب! + عکس
Heart اسپوتنیک روسیه: بایدن می‌تواند در ۶ ایالت کلیدی ترامپ را شکست دهد
Heart ترامپ احتمال شکست در انتخابات آمریکا را تأیید کرد
Heart کویت، تنها کشور عرب حوزه خلیج فارس که عادی‌سازی را رد می‌کند
Heart تا نابودی داعش در عراق می‌مانیم
  استان سمنان در 12 روز اخیر تنها یک فوتی داشته است
  ضربه قدرتمند عراق به داعش با دستگیری خطرناک‌ترین تروریست
  ×××داعش ۵۰ عراقی را زنده سوزاند+عکس×××

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان