امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خودرو باز هم گران شد/ جهش میلیونی!

#1
Heart 
بازار خودرو ایران همچنان در رکود به سر می‌برد و مشتریان با وجود گذشت حدود هشت ماه از سال، هنوز با آن آشتی نکرده‌اند.
خودرو باز هم گران شد/ جهش میلیونی!
به گزارش جهان به نقل از دنیای اقتصاد، این البته در حالی است که قیمت برخی خودروها طی هفته جاری رشد کرده، آن هم رشدی میلیونی.

به گفته فعالان بازار، خودروهایی مانند تندر-۹۰، پژو ۲۰۶، تیبا و حتی پراید، با وجود رکود حاکم بر خرید و فروش، افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند و هنوز هم قیمت شان پایین نیامده است. رکود حاکم بر بازار نمی‌تواند با حل نشدن معمای قیمت خودرو بی ارتباط باشد، چه آنکه کارشناسان معتقدند دلیل اصلی قهر مردم با بازار خودرو، قیمت‌های بالا است. به گفته آنها، مردم منتظر بودند تا شورای رقابت و وزارت «صنعت، معدن و تجارت» تکلیف قیمتگذاری خودرو را مشخص و کمی از قیمت‌ها بکاهند، اما این اتفاق هنوز رخ نداده و مردم نیز ترجیح داده‌اند، باز هم صبر کنند.

این البته در شرایطی است که وزیر صنعت پیش تر تاکید کرده قیمت خودرو کاهش پیدا نخواهد کرد و اوضاع اقتصادی کشور و وضع نابسامان خودروسازان نیز بر این گفته وزیر مهر تایید می‌زند.

به هر حال، مردم فعلا نمی‌خواهند ریسک خرید خودرو را بپذیرند و با وجود همه علائم و نشانه‌هایی که بر گران ماندن خودرو تاکید دارند، هنوز هم در انتظار ارزانی نشسته‌اند.

جهش قیمت‌ها

اما به بازار برویم و ببینیم افت و خیز قیمت‌ها طی هفته جاری به چه شکل بوده است.

آن طور که فعالان بازار روایت می‌کنند، در حال حاضر تندر۹۰ ايران خودرو با توجه به رشد قیمت دو میلیون تومانی اش، ۳۶ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. تندر پارس خودرو هم که جهشی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۳۷ میلیون تومان قیمت دارد. از سوی دیگر، تندر-۹۰ مدل E۱ هم ۳۴ ميليون تومان خرید و فروش می‌شود که این موضوع از پیشروی دو میلیون تومانی این خودرو حکایت می‌کند.

از بازار مگان نيز خبر مي‌رسد اين خودرو هم‌اکنون قیمتی برابر با ۸۹ ميليون تومان دارد و این یعنی مگان یک میلیون تومان رشد قیمت در هفته جاری داشته است.

فعالان بازار در مورد تيبا نيز مي‌گويند که اين خودرو با تغيير قيمت دو میلیون تومانی روبه‌رو و در حال حاضر ۲۲ ميليون تومان قيمت دارد. از بازار ماکسيما؛ اما خبر مي‌رسد اين محصول بدون تغییر قیمتی، هم‌اکنون ۱۱۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد. سوزوکي گرندويتارا نيز هم‌اکنون ۱۳۰ ميليون تومان قيمت دارد که نشان دهنده ثبات قیمت آن است.

اما از بازار پژو ۲۰۶ نیز خبر مي‌رسد که این محصول با توجه به رشد قیمت یک ۵/۱ میلیون تومانی‌اش، ۳۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين ديگر پژويي‌هاي ايران خودرو مدل تيپ۵ اين محصول هم در حال حاضر ۳۸ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود که به معنای جهش ۵/۱ میلیون تومانی آن در هفته جاری است.

همچنین مدل صندوقدار و اتومات ۲۰۶ يعني V۹ هم با قيمتي برابر با ۵۰ ميليون تومان به فروش مي‌رسد که نشان از ثبات قیمت آن دارد.

V۸ نيز به عنوان مدل صندوقدار، اما دنده معمولي ۲۰۶، از قيمتي برابر با ۳۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان برخوردار است و V۲۰ نيز به عنوان ساده‌ترين مدل صندوقدار ۲۰۶ در حال حاضر ۳۶ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رود. این خودرو نیز نزدیک به دو میلیون تومان گران شده است. در بين ديگر مدل‌هاي پژو، هم‌اکنون پژو ۴۰۵ با قيمتي برابر با ۲۷ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و سمند مدل LX نیز ۳۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. ۴۰۵ حدود ۶۰۰ هزار تومان و سمند نیز نیم میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

همچنين پژو پارس نيز با توجه به جهش یک میلیون تومانی‌‌اش، ۳۵ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و رانا نیز که نیم میلیون تومان افزایش قیمت داشته، ۳۲ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. در بين مدل‌هاي پرايد، مدل ۱۱۱ در حال حاضر ۱۸ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان به فروش مي‌رسد و این موضوع از رشد قیمت ۸۰۰ هزار تومانی اش حکایت می‌کند.

پرايد ۱۳۱ نيز که یک میلیون تومان گران شده، ۱۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و مدل ۱۳۲ نیز با توجه به رشد قیمت یک میلیون تومانی‌اش، ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

اما در بین خودروهای وارداتی نیز در حال حاضر هيوندايي آزرا ۱۹۸ ميليون تومان به فروش مي‌رسد و سوناتا نيز قيمتي برابر با ۱۳۵ ميليون تومان دارد که تغییری نداشته‌اند. هيوندايي IX۵۵ نيز هم‌اکنون ۲۱۱ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و ديگر مدل هيوندايي به نام IX۳۵ نيز در حال حاضر ۱۴۵ ميليون تومان به فروش مي‌رسد.

هيوندايي i۳۰ نيز که افت قيمتی دو میلیونی داشته، هم‌اکنون ۱۰۱ ميليون تومان به فروش مي‌رود. در بين محصولات کيا نيز مدل اسپورتيج با توجه به افت قيمت یک ميليوني‌اش، ۱۴۷ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. تويوتا ياريس‌هاچ بک هم که يک ميليون تومان ارزان شده، ۸۵ ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود. کيا سراتو هم بدون تغییر قیمت، ۱۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر اپتیما نیز هم‌اکنون ۱۳۵ میلیون تومان به فروش می‌رود.
خودرو باز هم گران شد/ جهش میلیونی! 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
Heart تلاش برای تحویل زودتر از موعد خودروهای ایران خودرو
  تسهیلات ۱۲ تا ۱۶ میلیونی برای پرسنل مهدهای کودک
  روزهای پایانی پرداخت وام یک میلیونی کرونا !
  کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود
  تصادف سنگین 52 خودرو در آلمان !
Heart افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو به التهاب بازار دامن می زند
  لوازم خانگی ۵ تا ۲۵ درصد گران شد
  موبایل گران خواهد شد
  اعلام ممنوعیت خرید خودرو خارجی توسط دستگاه‌های اجرایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان