امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نیویورک‌تایمز: نتانیاهو با فلسطین صلح کند

#1
Heart 
روزنامه «نیویورک‌تایمز» با انتشار یادداشتی به قلم «راجر کوهن»، به نخست‌وزیر رژیم‌ صهیونیستی توصیه کرد از تکرار مواضع خود در قبال ایران دست برداشته و روی مذاکره با تشکیلات خودگردان تمرکز کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «راجر کوهن» ستون‌نویس با سابقه روزنامه «نیویورک‌تایمز» با انتشار یادداشتی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی توصیه کرده است از تکرار اظهارات خود علیه ایران دست بردارد و دستیابی به توافق با فلسطینی‌ها در مورد راهکار دو دولتی را در دستور کار خود قرار دهد.

کوهن با بیان اینکه کار نتانیاهو برای ایجاد اجماع جهانی علیه ایران، «هیچ‌گاه تا این حد دشوار نبوده»، نوشته است حتی برخی از برجسته‌ترین شخصیت‌های جامعه یهودیان آمریکا راهبرد نتانیاهو در تقابل با دولت جدید ایران را مورد انتقاد قرار داده‌اند. «دیوید هریس» مدیر اجرایی کمیته یهودیان آمریکا از جمله این افراد است که می‌گوید راهبردی که نتانیاهو در دستور کار خود قرار داده، نتایجی عکس آنچه که وی در نظر دارد خواهد داشت.

کوهن در این رابطه می‌نویسد: وقتی حتی سرسخت‌ترین حامیان نتانیاهو (یعنی سران جامعه یهودیان آمریکا) هم رویکرد وی در قبال ایران را زیر سوال می‌برند، نخست‌وزیر اسرائیل باید به تکرار عبارت مورد علاقه‌اش یعنی «گرگی در لباس میش» پایان دهد و از اینکه به چوپان دروغگو تبدیل شود، نگران باشد.

نویسنده این یادداشت در ادامه با اشاره به اینکه سال‌هاست جهان شاهد هشدارهای نتانیاهو در مورد دستیابی قریب‌الوقوع ایران به تسلیحات هسته‌ای است، نوشته است: آنچه که می‌تواند اعتبار نتانیاهو را به خطر بیاندازد، اولویت‌‌گذاری اشتباه اوست که در سخنرانی وی در سازمان ملل هم مشهود بود، آنجا که او بخش اعظم صحبت‌هایش را به ایران اختصاص داد و تنها اندک زمانی به مسئله فلسطین پرداخت. چالش اصلی در برابر اسرائیل، ناتوانی در دستیابی به راهکار صلح دو دولتی با فلسطینی‌ها و تداوم اشغالگری در کرانه باختری است که موجب شده میلیون‌ها فلسطینی از حقوق خود محروم شوند. نتایج بررسی‌ای که موسسه «پیو» اخیرا انجام داده نشان می‌دهد تنها 17درصد از یهودیان آمریکا معتقدند که ادامه شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری می‌تواند به امنیت اسرائیل کمک کنند.

کوهن در ادامه با اشاره به تغییرات مواضع در داخل آمریکا در مورد اسرائیل، به نتانیاهو توصیه کرده از تمرکز بر موضوع ایران دست بردارد و بیش از پیش به بحث مذاکرات سازش با فلسطینی‌ها بپردازد.

مذاکرات سازش میان نمایندگان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم‌صهیونیستی از دو ماه قبل پیش از بعد از وقفه‌ای سه ساله از سر گرفته شده است. هشتمین جلسه از این مذاکرات روز گذشته برگزار شد. گفته می‌شود دو طرف بر سر مرزهای احتمالی اختلاف دارند و همین امر مذاکرات را به بن‌بست رسانده است.
نیویورک‌تایمز: نتانیاهو با فلسطین صلح کند 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart به موضع خود در حمایت از مسأله فلسطین ادامه می‌دهیم
Heart مخالفت وزیر خارجه رژیم صهیونستی با طرح نتانیاهو برای الحاق دره اردن
Heart پادشاه اردن نمی‌خواهد با نتانیاهو دیدار کند
  بهشتی‌پور: پویش‌های مجازی در حمایت از آرمان فلسطین و روز قدس اثرگذارند
  "ساعت مرگ ترامپ" در میدان ساعت نیویورک
Heart واکنش ایران به ادعای روزنامه نیویورک تایمز مبنی بر تبادل زندانیان ایران و آمریکا
Heart نتانیاهو مأمور تشکیل کابینه شد
  پروفسور اسرائیلی: پایان کار نتانیاهو نزدیک شده است
  فریضه دفاع امت اسلامی از فلسطین با فریاد یکپارچه در روز قدس
  نتانیاهو تاوان خیال بافی خود را خواهد داد/ «حزب الله» خارج از توافق هسته ای است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان