امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

گرگ های روسی : خانواده خودروهای چند منظوره تاکتیکی ارتش روسیه

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرگ های روسی : خانواده خودروهای چند منظوره تاکتیکی ارتش روسیه 1
خودروی VPK-3927 موسوم به گرگ (Volk) ، خودروی زره پوش تاکتیکی ، چند منظور و پر تحرکی (high-mobility) است که توسط صنایع نظامی VPK که زیر مجموعه ای از گروه صنایع GAZ روسیه است ، طراحی و ساخته شده. این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی دفاعی نیروهای زمینی سال 2010 (IDELF-2010) که در ژوکوفسکی روسیه برگزار گردید در معرض دید عموم قرار گرفت. این خودروی زره پوش به منظور جا به جایی نفرات و تجهیزات در طی ماموریت های گشتی ، شناسایی ، رزمی و ضد تروریست طراحی شده است.

انواع
خانواده خودرو های گرگ شامل نمونه های زره پوش ، فاقد زره و ایضا غیر نظامی (در دست توسعه) است. دست اول خودرو های زره پوش در حال حاضر در طی مراحل آزمایش هستند و سایر نمونه ها نیز در دست توسعه قرار دارند. خودروهای زره پوش گرگ در چهار مدل مختلف عرض شده اند که عبارتند از : VPK-3927 که نمونه پایه ای بوده و دارای کابین زرهی در جلو و محفظه مستقل حمل نیرو در عقب است ، مدل VPK-39271 که مشابه نمونه پایه ای بوده و از ماژول حفاظتی واحدی برخوردار است که شامل کابین نیز میشود ، VPK-39272 که خودرویی ماژولار و چند منظوره است که امکان تبدیل به انواع خودروهای امدادی ، اخلالگر ، مدیریت و فرماندهی ، ارتباطات و لجستیک را دارد ، مدل VPK-39273 با پیکربندی 6×6 که خود شامل دو نوع است نوع اول دارای کابین زرهی و محفظه حمل نفرات مستقل است و نوع دوم به عنوان پلتفرم سیستم توپخانه ای تاکتیکی است که به توپ 120 میلیمتری 2B16 Nona-K مجهز شده. در ماه ژوئن سال 2011 صنایع VPK از خودروی زرهی ماژولار VPK-39272M موسوم به Volk-M در مرکز تحقیق و آزمایش خودروهای چرخ دار رونمایی کرد که از جمله جدیدترین اعضای خانواده خودروهای گرگ فدراسیون روسیه است. این خودروی ارتقا یافته از سطح پیشرفته ای از ویژگی های حفاظتی در برابر تهدید مین ها برخوردار است.

طرح و ویژگی ها
در خودروی زرهی گرگ شماری از سامانه های با طراحی جدید به کار گرفته شده اند. این خودرو از بدنه مونوکوک 1 زرهی برخوردار است . بدنه خودرو به شکل معمول طراحی شده که در آن محفظه پیشرانه در بخش جلویی ، کابین در بخش میانی و محفظه کاربردی ماژولار نیز در بخش عقبی آن قرار گرفته است. راننده و فرمانده در کابین جلویی خودرو و تا هشت سرنشین دیگر نیز در نشیمن گاه های محفظه عقبی قرار میگیرند. در محفظه نیروها ، چند دریچه و بلوک نظارتی (پنجره با شیشه ضد گلوله) به همراه درگاه آتش (Fire Port) تعبیه شده است.

ورود و خروج سریع نیروها به این محفظه نیز از طریق درب عقبی صورت میپذیرد. خودروی گرگ به سیستم کنترل اطلاعات داخلی مجهز است که امکان نظارت بر عملکرد تجهیزات و سیستم های پایه ای خودرو را فراهم میکند. مدل VPK-3927 این خودرو 5.4 متر طول ، 2.5 متر عرض و 2.1 متر ارتفاع دارد. گنجایش کابین و محفظه های کاربردی ماژولار این خودرو نیز به ترتیب 2.4 و 4.7 متر مکعب است. حداکثر وزن رزمی این خودرو 7.5 تن و حداکثر ظرفیت حمل بار آن نیز 1500 کیلوگرم است.

تسلیحات
به جز نمونه مجهز به توپ 120 میلیمتری سایر نمونه ها به تسلیحات ثابت مجهز نیستند اما قابلیت سفارشی سازی و نصب تسلیحات سبک و سنگین را دارند. طراحی ماژولار این خودرو ها امکان نصب تسلحیاتی مانند موشک های هدایت شونده ضد تانک ، سیستم های خمپاره انداز ، سامانه های پدافندی برد کوتاه و سایر سیتسم های پشتیبانی آتش را فراهم کرده است.

قابلیت های حفاظتی
خودروی گرگ بالاترین سطح از حفاظت بالستیک و انفجاری را در کلاس خود ارائه میکند. بدنه زره پوش این خودرو در برابر اصابت گلوله های کالیبر پایین ، ترکش مهمات توپخانه ، انفجار مین و بمب های کنار جاده ای (IED) کاملا مقاوم است. این خودرو سطح سوم حفاظت بالستیک در استاندارد حفاظتی STANAG 4569 را ارائه میکند که به معنی مقاومت در برابر برخورد گلوله ضد زره (AP) با کالیبر 51×7.62 دارای مرمی از جنس کاربید تنگستن در فاصله 30 متری و با سرعت 930 متر بر ثانیه است.

خودروی گرگ توان ایستادگی در برابر انفجار 6 کیلوگرم ماده منفجره تحت هر یک از چرخ های خود را دارد. علاوه بر سطوح حفاظتی ذکر شده امکان افزایش سطح حفاظت خودرو از طریق نصب صفحات زرهی ماژولار (قابل نصب و جداسازی) افزودنی نیز وجود دارد. نصب و جداسازی صفحات زرهی خودروی گرگ بدون نیاز به ابزار خاص و در شرایط میدانی امکان پذیر است.

پیشرانه و تحرک
این خودرو از پیشرانه دیزلی 4.4 لیتری مدل YaMZ-5347 که منطبق بر استاندارد یورو 4 است نیرو میگیرد. این پیشرانه 300 اسب بخار نیرو تولید میکند و 15 پارامتر از آن جهت برررسی عملکرد مورد کنترل قرار میگیرد. حداکثر سرعت جاده ای این خودرو 130 کیلومتر بر ساعت و حداکثر محدوده عملیاتی آن 1100 کیلومتر است. خودروی گرگ به سیستم تعلیق مستقل هیدروپنوماتیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز است که امکان کاهش یا افزایش فاصله از زمین به میزان 250 الی 500 میلیمتر را توسط راننده فراهم میکند.

این خودرو به سیستم نمایشگر فشار و دمای تایر ها نیز مجهز است. سیستم تنظیم هیدرولیک و تعلیق آن 24 نقطه تنظیم دارد که امکان اعمال تغییرات گسترده را ایجاد میکند. حداقل شعاع گردش این خودرو 7 متر است و از توانایی عبور از موانعی به ارتفاع 0.5 متر ، گودال هایی به عرض 0.5 متر و آبی به عمق 1.5 متر برخوردار است.

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرگ های روسی : خانواده خودروهای چند منظوره تاکتیکی ارتش روسیه 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرگ های روسی : خانواده خودروهای چند منظوره تاکتیکی ارتش روسیه 1

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
گرگ های روسی : خانواده خودروهای چند منظوره تاکتیکی ارتش روسیه 1


پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  -جنگنده‌های اتحاد شوروی و روسیه دهه ۱۹۹۰-
  30 تا از قدرتمند ترین ارتش های جهان
  -ماجرای سرنگونی سوخوی ۲۴ روسیه توسط ترکیه (۲۰۱۵)-
  |_سوانح و سوابق عملیاتی جنگنده روسی میگ-29_|
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی کاموف-50||
  ||تاریخچه عملیاتی و طراحی بالگرد روسی میل-28||
  سرلشکر موسوی: قدرت پهپادی ارتش در زمان تحریم ظهور کرد/ لزوم توجه بیشتر به بودجه‌ دفاع
  نیروی زمینی ارتش به فناوری‌های مهم در حوزه بالگردی دست یافته است
  اعطای درجه سرلشکری شهید عبدالرسول استوار به خانواده معظم شهید
  وحدت نیروی دریایی ارتش و سپاه مایه افتخار نیروهای مسلح است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان