امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خودروهایی که یک میلیون گران تر. فروخته می شوند

#1
خودروهایی‌ که یک‌ میلیون گرا‌ن‌تر فروخته‌ می‌شوند
«خودروهایی که اول این هفته شماره‌گذاری شده‌اند یک‌میلیون گرا‌ن‌تر فروخته می‌شود» این گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ پس از آنکه پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی از شماره‌گذاری خودروهای فاقد کپسول آتش‌نشانی جلوگیری کرد، طبق معمول همیشه برخی دلالان از این موضوع سوءاستفاده کرده و با داغ‌کردن بازار خودروهای شماره‌گذاری‌شده اقدام به گرا‌ن‌تر فروختن خودروهای شماره‌گذاری‌شده کرده‌اند. در‌حالی‌که برای بازار خودرو که چند ماه درگیر رکود بوده و دچار بلاتکلیفی قیمت‌گذاری شده، موضوع افزایش یک‌میلیون‌تومانی این خودروها شاید شوک‌آور باشد.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو درخصوص عدم شماره‌گذاری خودروهای فاقد کپسول گفت: خودروهای شماره‌گذاری‌شده یک‌میلیون‌تومان گرا‌ن‌تر در بازار عرضه می‌شوند. حسین زمانی‌افشار که موضوع نصب کپسول آتش‌نشانی و ممانعت راهنمایی‌و‌رانندگی از شماره‌گذاری خودروهای فاقد کپسول آتش‌نشانی را دلیل این امر می‌داند می‌گوید: به‌دلیل توقف شماره‌گذاری خودروها این اتفاق افتاده است و کسانی که به‌دنبال آن هستند که هرچه زودتر خودرو سوار شوند خودروهای شماره‌گذاری‌شده را یک‌میلیون گرا‌ن‌تر می‌خرند.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران افزایش یک‌میلیون‌تومانی قیمت خودروهای پلاک‌شده نسبت به خودروهای پلاک‌نشده را سوءاستفاده از مساله دوگانگی در اجرای قانون استاندارد کپسول آتش‌نشانی دانست و گفت: این مساله باعث بلاتکلیفی افرادی که به‌تازگی خودرو خریده‌اند شده است.
زمانی‌افشار با تاکید به بلاتکلیفی خریداران خودرو گفت: اگر قرار باشد خودروهای شماره‌گذاری‌نشده، کپسول آتش‌نشانی نصب کنند طبیعتا خودروهای بدون کپسول که از قبل در اختیار مردم قرار گرفته باید برای نصب کپسول به کارخانه بازگردد.
وی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی‌و‌رانندگی باید خودروهای موجود را شماره‌گذاری کند گفت: مرکزشماره‌گذاری باید ابتدا خودروها را پلاک کند تا مشکل مردم حل شود و سپس روی خودروهای بعدی مانور دهد.
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران همچنین یادآور شد، از روز شنبه پلاک‌گذاری خودروها آغاز شد و تا یک‌شنبه نیز ادامه داشت، اما روز سه‌شنبه مجددا جلوی پلاک‌گذاری خودروهای بدون‌کپسول آتش‌نشانی گرفته شده است.
استاندارد نصب کپسول آتش‌نشانی مانند دیگر ماجرا‌های صنعت خودرو همچنان ادامه دارد و بلاتکلیفی را به بازار خودرو منتقل کرده است. پس از کش‌وقوس‌های فراوان بر سر اجبار و الزام نصب کپسول آتش‌نشانی روی خودروهای داخلی سرانجام سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو چندی‌پیش از توافقات صورت‌گرفته بر سر نصب کپسول آتش‌نشانی خبر داد و گفت: استفاده از کپسول آتش‌نشانی در خودروهای سواری از ابتدای سال1394 به‌صورت اجباری خواهد بود. ساسان قربانی دلیل تعویق نصب کپسول آتش‌نشانی تا فروردین سال آینده را این‌گونه مطرح کرد که این مهم به اطلاع تمامی خودروسازان رسیده است تا اقدامات و برنامه‌ریزی‌‌های لازم را در این راستا اعمال کنند. ماجرا به اینجا ختم نشد، در‌حالی‌که راهنمایی‌و‌رانندگی، سازمان استاندارد ملی را متولی اجرای دستورالعمل نصب کپسول آتش‌نشانی می‌داند و سازمان ملی استاندارد مدعی است که تصمیم اخیر شورای عالی استاندارد در تاریخ 20مهر به راهنمایی‌و‌رانندگی ارسال شده و این سازمان خواستار شماره‌گذاری مجدد خودروها شده است. اما در این هفته، خبر دیگری مطرح شد مبنی بر اینکه راهنمایی‌و‌رانندگی از شماره‌گذاری خودروهای فاقدکپسول‌آتش‌نشانی جلوگیری می‌کند اما به نظر خودروسازان طی آنچه که در جلسه شورای سیاست‌گذاری عنوان شده، مشکل حل‌شده محسوب می‌شود.
مساله نصب کپسول آتش‌نشانی مدت‌هاست که مطرح شده و با مخالفت‌ها و موافقت‌های بسیاری روبه‌رو است. خودروسازان معتقدند نصب کپسول آتش‌نشانی تنها در چند کشور الزامی است و اگر قرار باشد خودروها دارای استاندارد نصب کپسول آتش‌نشانی باشند این مساله یک آپشن محسوب و باعث افزایش قیمت خودروها می‌شود و اینکه کپسول‌های آتش‌نشانی خودرو متفاوت از دیگر کپسول‌ها و مستلزم واردات پودر‌های خاموش‌کننده است.
نیره پیروزبخت معتقد است ایمنی مردم مهم است و نباید در این مورد دقت را فدای سرعت کنیم؛ بلکه باید استانداردهای داخلی را به‌صورت دقیق با استانداردهای روز دنیا انطباق دهیم. خودروسازان زمان می‌خرند و بهتر است به‌جای گرفتن مهلت به فکر برنامه‌ریزی برای نصب کپسول باشند. کارشناسان معتقدند نصب کپسول آتش‌نشانی روی خودروهای تولید داخل اقدامی مثبت است و می‌تواند سطح ایمنی سرنشینان خودرو را ارتقا دهد. البته در این بین کسانی هستند که می‌گویند: کیفیت پایین خودروهای تولید داخل، پلیس را به فکر چاره برای مواقع آتش‌سوزی انداخته است. به‌هرحال مساله نصب کپسول باید هرچه زودتر حل شود تا شماره‌گذاری خودروها از سر گرفته شود و به گفته رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران باعث سوءاستفاده برخی از سودجویان نشود.



منبع:بورس ۲۴
دختر بودن یعنی  
.
.
.
.
.
.
.
.
.دنیایی پر از ظرافت دخترانگی 
پاسخ
 سپاس شده توسط ♥♥RaaaHaaa♥♥ ، ИĪИĴΛ ИĪƓĤƬ☛
آگهی
#2
کور شدمShy
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
  اردکانیان: ۴ میلیون مشترک کم مصرف شامل آب‌ بهای رایگان می شوند
  گرانترین مدل مانیکور ناخن به قیمت 720 میلیون (عکس)
  نصف کارمندان فیس بوک دورکار می‌شوند
  سازمان ملل: بیماری روانی میلیون‌ها نفر را تهدید می‌کند
  آمار جهانی شیوع کرونا / نزدیک به ۴.۵ میلیون مبتلا به کووید ۱۹
  ملوانان آسیب دیده از کرونا حمایت می‌شوند !
Shocked ماجرای پیش‌فروش یک میلیون دستگاه خودرویی که وجود خارجی نداشت!
  کرونا برای اردوغان گران تمام می‌شود
  در استان "کِبکِ" کانادا زنان بیشتر قربانی کرونا می‌شوند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان