امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پادشاه عربستان به آمریکایی‌ها چه گفت؟

#1
Heart 
روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد که چند ماه نشست پی در پی بین آمریکا با سران عربستان، امارات، بحرین و قطر در نهایت تصمیم گیری در مورد حملات نظامی به سوریه را به دنبال داشت که چند روز پیش کلید خورد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه وال استریت ژورنال فاش کرد که نشست پی در پی بین آمریکا با سران عربستان، امارات، بحرین و قطر در چند ماه اخیر در نهایت به تصمیم گیری در مورد حملات نظامی به سوریه ختم شد و این تصمیم نیز چند روز پیش به اجرا درآمد.

پادشاه عربستان خطاب به آمریکا: هرچه بخواهید تامین می کنیم

مهم ترین نشست های این کشورها ۱۱سپتامبر گذشته بین جان کری وزیر خارجه آمریکا با ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برگزار شد که در جریان آن ملک عبدالله گفت: « ما شما را در تامین هرچه که نیاز داشته باشید، تحت حمایت قرار خواهیم داد».

البته حمایت عربستان بدون قید و شرط نبود بلکه پیش از آن مذاکراتی به میزبانی واشنگتن بین عادل الجبیر سفیر عربستان و ژنرال لوید استن انجام گرفته بود. موافقت عربستان که آمریکا آن را به مثابه حلقه اتصال برای تضمین حمایت کشورهای عربی و آغاز عملیات نظامی می دانست، پس از آن اعلام شد که ریاض از آمریکا برای آموزش و مسلح کردن مخالفان میانه رو سوریه تعهد گرفت و در مورد عراق نیز در مورد کناره گیری نوری مالکی تضمین گرفت.

این نشست ها پس از سقوط موصل آغاز شد و در اوت گذشته هنگامی که دو طرف نقشه روشنی را برای آموزش مخالفان سویه در نظر گرفتند، تعداد آن افزوده شد به گونه ای که در فواصل زمانی کوتاهی برگزار می شد.

نکته قابل ملاحظه اینکه نشست ۱۱ سپتامبر به خواست پادشاه عربستان با حضور سران خاندان حاکم و امیر بندر بن سلطان برگزار شد تا به این ترتیب میزان وحدت و انسجام سعودی به نمایش گذاشته شود و در جریان آن عربستان موافقت خود را با ائتلاف بین المللی علیه داعش به جان کری اعلام کرد.

به هر حال تکاپوی آمریکا و عربستان درپی اعدام دو روزنامه نگار آمریکایی با شتاب بیشتری جریان یافت و در نهایت منجر به شکل گیری ائتلاف بین المللی علیه داعش شد.

پیش از هر چیز لزوم کناره گیری نوری مالکی از نخست وزیری عراق به عنوان پیش شرط همکاری در عراق که اوباما نیز پس از نشست طولانی با مشاوران خود، با آن موافقت کرده و آن را تحقق بخشید.

به نوشته این روزنامه، در مقابل عربستان نیز متعهد شد که با میانجیگری بین قبایل عراقی و امکان بازگشایی سفارت خود در بغداد، کشورهای عربی از بغداد حمایت کرده و داعش را سر به نیست کنند .

حمله نظامی علیه داعش به شرط حمایت آمریکا از مخالفان سوری

در مورد سوریه نیز شرط اصلی عربستان و امارات برای اعلام موافقت با حملات نظامی علیه داعش، حمایت آمریکا از مخالفان سوریه بود.

البته مذاکرات مربوط به این موضوع با اختلافاتی بر سر حمله به سوریه همراه شد ، به این معنی که کشورهای عربی خلیج فارس حمله به نیروهای بشار اسد در جریان مقابله با مخالفان میانه رو را خواستار بودند و چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا در یکی از نشست های کنگره به این موضوع اشاره کرده و گفت در این خصوص تعهد نهایی وجود ندارد.

تکاپوی عربها برای جلوگیری از پشیمانی احتمالی اوباما
به هر حال کشورهای عربی خلیج فارس به سرعت به سمت حملات نظامی سوق یافتند تا از هرگونه عقب گرد احتمالی اوباما مشابه آنچه در سال ۲۰۱۳ و در پی حمله شیمیایی در سوریه رخ داد، جلوگیری کنند از همین رو بر این نکته تاکید داشتند: « هر در خواستی دارند، بپذیرید».

به این ترتیب مذاکرات با حمایت عرب‌ها از آمریکا و البته به گفته مسئولان نه حمایت نظامی همراه شد و عربها نیز از آمریکا تعهد گرفتند که مخالفان سوریه را تقویت کرده و به اقدام نظامی در این کشور اقدام کند.
پادشاه عربستان به آمریکایی‌ها چه گفت؟ 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow ناوالنی با چهره‌ای نزار خطاب به پوتین: پادشاه لخت است!
Heart پاکستان در صدد بهبود روابط ایران و عربستان
Heart پادشاه اردن نمی‌خواهد با نتانیاهو دیدار کند
  جنجال عکس عجیب سلبریتی ایرانی با نظامیان آمریکایی (عکس)
  ۲ هزار و ۳۹۹ مورد جدید ابتلا به کرونا در عربستان ثبت شده است!
  آمریکایی‌ها بعد از دو سال خروج از برجام، هنوز به اشتباه خود پی نبرده‌اند!
  برگزاری حج به نظر عربستان بستگی دارد
  آمریکا و عربستان یک گروه مسلح جدید تشکیل می‌دهند !
  روزنامه آمریکایی: دولت جدید عراق بهترین گزینه واشنگتن
  سازمان حقوقی آمریکایی: امارات به نقض حقوق بشر افتخار می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان