امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین زن و کار گزار خدا

#1
اگر به شما خبر بدهند که شما از کارگزارن خدا در زمین هستید! چقدر خوشحال می شوید؟ اگر بگویند شما بهترین زن هستید چقدر خوشحال می شوید؟

آیا شدنی است؟ خیلی مشکل است؟ من می خواهم این گونه باشم چه کاری باید انجام دهم؟

برای اینکه از کارگزاران خدا باشید به توصیه های این مقاله عمل کنید:

با کلام شیرین استقبال و بدرقه کردن
اولین قدم این است وقتی شوهرتان سر کار می رود باکلمات نیرو بخش بدرقه کنید، موقع باز گشت به خانه، با چهره ای باز و کلمات محبت آمیز، خستگی روز او را از چهره اش بزدایید، و مهم تر از همه آن که خدا به شما اجر شهید خواهد داد.

مردی به محضر پیغمبر (ص) آمد و گفت: یا رسول اللَّه! همسری دارم که چون به خانه میروم به پیشبازم می آید و وقتی بیرون می روم بدرقه ام می نماید، و اگر مرا غصه دار بیند؛ می گوید: غم مخور، که اگر غم روزی می خوری؛ خداوند آن را به عهده گرفته است. و اگر برای آخرت غم داری و فکر می کنی خداوند بر فکر و غم تو بیفزاید، پیغمبر (ص)، فرمود: او را بشارت بهشت ده، و به وی بگو که خداوند عٌمالی دارد که این زن یکی از آنهاست، و نصف اجر شهیدی را دارد ( وسائل الشیعة ج : ۲۰ ص : ۳۳)

خانم مارابل مورگان برای اسقبال از شوهر این گونه می گوید: فعالیت های روزانه خود را طوری ترتیب دهید که هنگامی که شوهرتان در آستانه در خانه ظاهر می شود، کاملاً آماده استقبال از او باشید. یک روان شناس به من می گفت «اگر زنها از شوهرانشان هنگام ورود به خانه استقبال گرمی بکنند، شمار زیادی از مردان خود را گرفتار مشغله زیاد با سایر زنها نخواهند کرد (زن کامل،ص ۱۱۹).

دکتر دیوید گی پاورز مشاور ومتخصص آموزش فن فروشندگی خطاب به زنها می گوید اگر می خواهید شوهرانتان در آمدی سر شار داشته باشند و سخنگوی و فروشنده های زبردست از آب در آیند، هر روز صبح قبل از آن که از خانه خارج شود آنها را با کلماتی نشاط انگیز تهییج وتشویق کنید هر کدام از شما باید به شوهرش وانمود کند که همان مرد لایقی است که می خواهید باشد. مثلاً به او بگویید : «چقدر امروز چهره ات نشان دهنده ی متانت است، به نظر من امروز جذابتر شده ای! چه سلیقه ی خوبی در پوشیدن لباس به کار برده ای. در موقع خارج شدن شوهرتان از خانه حق ندارید خطایی را که شب گذشته در فلان مهمانی مرتکب شده به رخش بکشید وموضوع را به او یاد آوری کنید، شما در این موقع باید خوبی های اورا در نظرش تقویت نمایید (آیین همسرداری ، دوروتی کارنگی ،ص۶۱).

هر انسانی خطا واشتباه می کند ، اگر طرف مقابل که نسبت به او اشتباه کرده است ، عذر را بپذیرد ، این فرد در مقابل او احساس شرمندگی کرده و محبتش نسبت به او در قلبش بیشتر می شود تشکر وسپاس گزاری از شوهر قدم دوم جذب شوهرتان آن است که در مقابل خدمات او، تشکر کنید.

امام صادق (ع)، سپاسگزاری از خدمات شوهر را صفت بهترین زنان می داند وَ عَنِ الصَّادِقِ (ع): أَنَّهُ قَالَ خَیْرُ نِسَائِکُمْ الَّتِی إِنْ أُعْطِیَتْ شَکَرَتْ وَ إِنْ مُنِعَتْ رَضِیَت

امام صادق (ع) فرمودند : بهترین زنان شما زنی است که وقتی به او عطا می شود، تشکر می کند، زمانی که از او منع می شود به این حالت راضی می باشد ( مستدرک الوسائل ج ۱۴ ص ،۱۶۱)

قالَ رسولُ الله (ص) : لا یَنظُرُ اللهُ إِلی امرَأََةِلا تَشکُرُلِزَوجَها وَهِیَ لاتَستَغنِیَ عَنهُ

خدا به زنی که از شوهرش تشکر نمی کند در حالی که از او بی نیاز نیست، نگاه رحمت ندارد(احادیث زناشویی،ص۶۸).

ممکن است شوهر شما هم در لاک خود فرورفته باشد. او نیاز دارد که شما خوبی های او را پیدا کنید، او را تشویق کنید؛ به او بگویید «تو قادر هستی بهترین کار ممکن را انجام دهی، من مطمئن هستم که از عهده آن بر می خواهی آمد» و خواهید دید که شوهرتان آن کار را با موفقیت انجام خواهد داد(مارابل مورگان، زن کامل ،ص۱۳۶).

علی (ع): مَن تَلِن حاشِیَتَهُ یَستَدَمَّ مِن فوقَهُ المَحبَّةَ هر که با اطرافیان خوش خوئی و نرمی کند محبّت از بالای سرش (از جانب خدا) بر وی دائما می بارد.



عذر خواهی کردن و قبول عذر
هر انسانی خطا و اشتباه می کند ، اگر طرف مقابل که نسبت به او اشتباه کرده است، عذر او را بپذیرد، این فرد در مقابل او احساس شرمندگی کرده و محبتش نسبت به او در قلبش بیشتر می شود. از این رو پیامبر (ص) از صفات زنان بهشتی عذر پذیر بودن نسبت به همسر خودشان می داند.

پیامبر (ص) فرمودند : می خواهید شما را از زنانی که اهل بهشتند خبر دهم؟ زن وفاداری که فرزند زیاد آورد و زود آشتی کند و همین که بدی کرد گوید این دست من در دست توست چشم بر هم نمی گذارم تا از من راضی شوی( شیروانی ،۱۳۸۶،ص۷۵ ح۴۶۰) . وایشان صفت زنان بد را عذر پذیر نبودن می داند .

پیامبر(ص) فرمودند: آیا شما را از بدترین زنان خبر ندهم؟ اصحاب گفتند: بفرمایید، پیامبر (ص) فرمودند: ...... آن زنی که عذر نمی پذیرد و اشتباه شوهرش را نمی بخشد ( مستدرک الوسائل ج ۱۴، ص ۱۶۷).

فَقَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص یَا حَوْلَاءُ أَکْثَرُ النَّارِ مِنْ حَطَبِ سَعِیرِ النِّسَاءِ فَقَالَتِ الْحَوْلَاءُ یَا رَسُولَ اللَّهِ وَ کَیْفَ ذَلِکَ قَالَ لِأَنَّهَا إِذَا غَضِبَتْ عَلَی زَوْجِهَا سَاعَةً تَقُولُ مَا رَأَیْتُ مِنْکَ خَیْراً قَطُّ

پیامبر (ص) فرمودند: یا حَولا اکثر هیزم جهنم زنان هستند؛ حَولا پرسید یا رسول الله این چگونه می شود؟ (یک زن هیزم جهنم می شود) پیامبر (ص) فرموند: وقتی که یک زن بر شوهرش عصبانی می شود واز روی عصبانیت به اومی گوید: من از تو هیچ خیری ندیده ام ( مستدرک الوسائل ج ۱۴، ص ۱۶۷).

در خاتمه به سفارشات زیر عمل نمایید ،تا یک زندگی شاد داشته باشید
۱) شنونده ی خوبی باشید .

۲) او را نصیحت نکنید .

۳) از شوهرتان خرده گیری نکنید و تحقیرش ننمایید.

۴) چارچوب فکری وذهنی شوهر خود را بشناسید.

۵) نسبت به حالات روحی شوهرتان حساس باشید

۶) به علایق اوعلاقه مند باشید .(زن کامل ،صص ۱۳۷ـ۱۳۱)
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ویژگی بهترین مردم از دیدگاه قرآن کریم چیست؟
  حالتهای مختلف «خوابیدن و استراحت کردن» و بهترین حالت و بدترین حالت
  بهترین روش دنیا برای ترک استمنا * پست ثابت *
  بهترین آیه و سخت‌ترین آیه قرآن
  از نظر اسلام بهترین زمان برای بچه دار شدن چه روز و چه ساعتی است؟
  بهترین وقت برای استغفار گفتن
  بهترین فرصت برای یک سرمایه گذاری سود آور !
  بهترین هدیه خداوند
  قرآن بهترین بنده خدا را معرفی می کند!!
Rainbow بهترین شیوه تشکر در اسلام چیست؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان