امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بررسی آی پد 2

#1

خوب: اپل آیپد ۲ به طرز چشمگیری نازکتر، دارای دوربین جلو و عقب، ویدیو چت، پردازنده سریعتر است.

بد: صفحه نمایش با وضوح آیپد نسخه اول، کیفیت عکس متوسط، عدم پشتیبانی ادوبی فلش، پورت های HDMI ، USB و SDبه آداپتور نیاز دارند.

پیشنهاد: واسط کاربری ساده، تعداد زیادی نرم افزار کاربردی و عمر باتری طولانی آیپد ۲ را به سلطان تبلت تبدیل کرده است.

اپل با تجربه ای که از آیپد به دست آورد و درآمد خوبی که از فروش آن نصیبش شد، پس از فروش چند ده میلیون آیپد، نسخه دوم این محصول پرطرفدار را وارد بازار کرد اما این بار سریعتر، باریکتر و با دو دوربین. متاسفانه گزینه مهم قیمت تغییر نکرده است و با همان قیمت نسخه یک عرضه می شود.

اپل آیپد ۲، در دو رنگ سفید و مشکی با طیف قیمت گوناگون عزضه شده است. ارزانترین مدل ۴۹۹ دلار قیمت دارد و ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی به همراه Wi-Fi برای اتصال به اینترنت، در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر ۱۶ گیگابایت فضا برای ذخره سازی اپلیکیشن ها، موسیقی، عکس و ویدیو کم است می توانید نسخه ۳۲ گیگابایتی را با قیمت ۵۹۹ و نسخه ۶۴ گیگابایتی را با قیمت ۶۹۹ دلار تهیه نمایید. نسخه های ۳Gهم عرضه شده اند که ۱۳۰ دلار گرانتر می باشند.

سخت افزار

اپل آیپد ۲ نازکتر است و فقط ۰.۳۴ اینچ نی باشد که از اپل آیفون ۴ هم نازکتر ساخته شده است.

با وجود طراحی نازک تر، کیفیت ساخت کمتر نشده است. پشت آیپدهنوز هم از مواد با دوام ساخته شده و از آلومینیوم استفده شده است. چهره آیپد بی تغییر مانده است و از همان شیشه مقاوم در برابر خراش، استفاده شده است. کلید Home در پایین صفحه نمایش موجود است و یک دوربین جدید رو به جلو در بالای صفحه نمایش قرار گرفته است.

نسخه دوم آیپد همان آیپد آشنا برای همه است. دکمه های sleep/wakeو جک هدفون در لبه بالایی یعنی همان محل اصلی هستند، و همچنین راکر تنظیم حجم صدا و دکمه mute/rotation در لبه سمت راست قرار گرفته اند. در لبه پایینی، داک آیپد و اسپیکر داخلی جای گرفته اند. با قرار دادن اسپیکر در این قسمت کیفیت صدا بهبود یافته است.

آیپد ۲ با لوازم جانبی نسخه اول آیپد سازگار است و می توان از داک، آداپتور، کابل ویدیو و اسپیکر نسخه اول استفاده کرد. البته اپل یک داک جدید هم برای آیپد ۲ عرضه کرده است. کیبورد جدیدی هم عرضه شده است که از طریق بلوتوث با آیپد ارتباط برقرار می کند.

جالب ترین وسیله جانبی معرفی شده برای آیپد ۲، کاور هوشمندی است که با قیمت ۳۹ دلار عرضه شده است و نمونه چرمی آن ۵۹ دلار قیمت دارد. این کاور به صورت مغناطیسی به لبه راست یا چپ آیپد متصل می شود. مگنت ها وظیفه تشخیص باز و بسته شدن کاور را دارند تا آیپد به حالت sleepیا wake برود.

کاور هوشمند چندان نمی تواند از آیپد شما در برابر ضربات محافظت کند و در صورتی که به کاور مقاوم تری نیاز دارید بهترین گزینه همان کاورهای معمولی قدیمی است.

امکانات جدید

آیپد ۲ تقریبا همان آیپد اصلی است که فقط چند امکان کوچک به آن افزوده شده است.

مهمترین ویژگی آیپد ۲ وجود دو دوربین است که هر دو قابلیت ضبط ویدیو و گرفتن عکس را دارند. دوربین پشتی در بالای سمت راست جای گرفته است که به نظر در مسیر دست شما قرار نخواهد گرفت (حداقل در حالت پورتریت). لنز دوربین شباهت زیادی به دوربین آیفون ۴ دارد و قابلیت ضبط ویدیو با حداکثر کیفیت 720Pرا دارا می باشد و فاقد فلاش می باشد.

اگر اپل از لنز کارلزایس ده مگاپیکسلی هم استفاده می کرد باز هم آیپد نمی توانست جایگزین دوربین و حتی گوشی شما شود. قبلا هم گفته ایم که عکاسی یا فیلم برداری با یک تبلت ۱۰ اینچی در مکان های عمومی اصلا خوشایند نیست.

دوربین آیپد برای ویدیو چت از طریق اپلیکیشن فیس تایم واقعا مناسب است و از طریق صفحه نمایش ۱۰ اینچی آیپد می توانید صورتها را در ابعاد واقعی ببینید. در دست گرفتن تصویر فردی که با او صحبت می کنید تجربه جالبی است.

تعدادی اپلیکیشن جدید هم برای آیپد عرضه شده است که GarageBand و iMovieاز پرکاربردترین آنها محسوب می شود، البته این اپلیکیشن ها را باید به صورت مجزا به قیمت ۴.۹۹ خریداری کنید.

آیپد ۲ به پردازنده ۲ هسته ای مجهز شده است و مبنی بر گفته های اپل قدرت پردازشی آن نسبت به آیپد اورجینال دو برابر شده است و پردازش گرافیکی آن هم ۹ برابر شده است.

دیگر برتری آیپد ۲ نسبت به نسخه اورجینال، خروجی HDMI است که با استفاده از داک ۳۹ دلاری می توانید بدون محدودیت هر چیزی که در صفحه نمایش آیپد می بینید را در تلویزیون تماشا کنید. تا رزولوشن 1080Pهم پشتیبانی می شود و رزولوشن بسیاری از تلویزیون های موجود در بازار است.

از دیگر امکانات آیپد ۲ افزوده شدن ژیروسکوپ سه محور است که قبلا در آیفون ۴ و آیپاد تاچ هم استفاده شده است. این ژیروسکوپ در بازیها کارایی خوبی دارد که بازیها را لذت بخش تر می کند.

امکانات خوب گذشته

اگر شما قبلا از آیفون یا آیپاد تاچ استفاده کرده باشید آیپد ۲ هم شباهت زیادی به آنها خواهد داشت با بسیاری از اپلیکیشن های پیشفرض مشابه برای وب گردی، ایمیل، یوتوب، موسیقی و فیلم. با استفده از اپ استور می توانید اپلیکیشن مورد نظر خود را نصب کنید. نصب اپلیکیشن از طریق ایتونز هم امکان پذیر است و اگر اپلیکیشنی برای آیغون و یا آیپد تاچ خود خریداری کرده باشید می توانید بر روی آیپد نیز نصب کنید.

آیپد اورجینال با سیستم عامل iOS 3.2 عرضه شد که محدودیت هایی داشت که شاید بزرگترین آنها محدودیت در مالتی تسکینگ بود. آیپد ۲ با سیستم عامل iOS 4.3 وارد بازار شده است و آن محدودیت های گذشته دیگر وجود ندارد. مرورگر سفری بهبود یافته است و سرعت مرور صفحات وب توسط این مرورگر افزایش یافته است. وب گردی با آیپد لذت بخش است اما بزرگترین مشکل موجود عدم پشتیبانی از فلش است. بدون فلش دسترسی به محتوای بسیاری از سایتها غیر ممکن است.

امکاناتی چون بلوتوث نسخه ۲.۱، Wi-Fi و باتری با طول عمر ۱۰ ساعت در آیپد ۲ نیز موجود است.

کمبودهای آیپد

آیپد از لحاظ کارایی مابین لپ تاپ و اسمارت فون قرار می گیرد اما می توان گفت که به خوبی هیچ یک از آنها نیست. همچنان تایپ کردن با لپ تاپ یا نت بوک سریعتر و راحتتر است و ویرایش اسناد با موس و تاچ پد بسیار ساده تر است، برای وب گردی هم عدم پشتیبانی از فلش در آیپد نقص بزرگی محسوب می شود که امکان گشت و گذار در بسیاری از سایتها را از کاربر می گیرد. آیپد کارایی مشابه یک اسمارت فون دارد ولی اندازه بزرگش مانع از آن می شود که در جیب قرار گیرد و همه جا همراه کاربر باشد.

کارایی

آی پد ۲ از نسل قبلی سریعتر است. به لطف پردازنده دو هسته ای A5سرعت پردازشی آیپد ۲ برابر شده است و این افزایش سرعت در بازیها به ۹ برابر افزایش یافته است. اپل با تغییراتی که در مرورگر سفری به وجود آورده است، سرعت بارگذاری صفحات وب را هم افزایش داده است. تغییراتی که اپل در آیپد به وجود آورده است بسیار خوب است اما در عمل، هنگامی که اپلیکیشنی را باز می کنید و یا می خواهید بین اپلیکیشن های باز جابه جا شوید، تفاوتی حس نمی شود.

آیا آیپد ۲ آرزوی گیمرهاست؟ سرعت اجرای بازیها افزایش یافته اما رزولوشن صفحه نمایش همچنان به ۱۰۲۴*۷۶۸ محدود شده است. انتظار داشتیم تکنولوژی استفاده شده در آیفون ۴ در آیپد ۲ هم به کار گرفته شود اما اپل استفاده از آن را به نسخه های بعدی موکول کرده است.

صفحه نمایش آیپد ۲ همانی است که در نسخه اورجینال آیپد هم استفاده شده بود. همچنان از کیفیت مناسبی برخوردار است و تماشای عکس ها و ویدیوها همچنان لذت بخش است.

ارزش ارتقا

اگر شما منتظر آمدن نسخه دوم آیپد بوده اید، صبر شما به جا بوده است و خرید آیپد ۲ توصیه می شود. اما اگر شما یک نسخه از آیپد اورجینال دارید و به فکر خرید نسخه جدید افتاده اید، بهتر است که فراموشش کنید. خرید یک آیپد دیگر اصلا کاری عاقلانه نیست.
 سپاس شده توسط ps3000 ، فلانی ، istanbul ، poya ، cute flower
آگهی
#2
اینم یه سری عکس
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:IPad_in_Case.jpg
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:64_GB_iPad_underside_1.JPG

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:IPad_2_Smart_Cover_at_unveiling_crop.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://wccftech.com/2011/01/09/upcoming-ipad-2-photos-leaked/ipad2showf4/

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://a.img-dpreview.com/reviews/appleipad2/images/longthiniPad2.jpg

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://a.img-dpreview.com/reviews/appleipad2/images/cameraconnector.jpg


 سپاس شده توسط poya ، cute flower ، istanbul
#3
بچه هااگه خواستین برام کادو بخرین از اینا بخرین بهترهBig Grin
خوب میدانم که روزی دلت برایم تنگ میشود....برا خندیدنم...
اذیت کردنم...
حرف زدنم...
حتی گریه کردنم...و...
و خوب میدانم که ان روز هیچ چیز تکرار دوباره من نخواهد بود...


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان