امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دولت حرف خود را پس گرفت!

#1

سخنان نوبخت در حالی است که مسؤولان دولتی در هفته‌های گذشته از بودجه ۹۳ دفاع می‌کردند و کسری بودجه امسال را محال می‌دانستند اما سخنان نوبخت نشان می‌دهد دولت حرف خود را پس گرفته است.

دولت حرف خود را پس گرفت! 1

به گزارش افکارنیوز، معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور درحالی از رشد اقتصادی، اشتغالزایی، کاهش نرخ تورم و برنامه دولت برای توسعه کشور سخن می‌گوید که خیلی از کارشناسان هنوز نسبت به اعلام چنین گزارش‌هایی از سوی دولت و تطبیق آن با آمارهای واقعی و قابل لمس تردید دارند.

نوبخت بالاخره پس از اعلام اظهارنظرهای مقامات بلندپایه دولتی مبنی بر اینکه کاهش قیمت نفت کشور را با مشکل تامین بودجه تا پایان سال مواجه نمی‌کند، معترف شد که درآمد سالانه دولت از ۱۱۰ میلیارد دلار به ۲۶ میلیارد دلار کاهش یافته و سیر نزولی قیمت نفت باعث شده محدودیت‌های اعتباری به کشور تحمیل شود بنابراین برای تامین نیازها و حرکت در مسیر بهره‌وری باید اقدامات هوشمندانه‌ای در دولت صورت گیرد.

سخنان نوبخت در حالی است که مسؤولان دولتی در هفته‌های گذشته از بودجه ۹۳ دفاع می‌کردند و کسری بودجه امسال را محال می‌دانستند اما سخنان نوبخت نشان می‌دهد دولت حرف خود را پس گرفته است. وی که در یک نشست خبری در استان فارس سخن می‌گفت به ایجاد اشتغالزایی در کشور طی سال جاری اشاره کرد و گفت: تابستان امسال ۴۰۰هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است.

سخنان نوبخت در حالی مطرح می‌شود که اکنون کمتر نشانی از این موضوع در کشور به چشم می‌خورد و آمارها حکایت از حدود ۴ میلیون بیکار در کشور دارد. معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در این نشست خبری از ابلاغ شیوه احیای سازمان مدیریت تا ۲ هفته دیگر خبر داد و با اشاره به اینکه درآمد سالانه دولت از ۱۱۰ میلیارد دلار به ۲۶میلیارد دلار کاهش یافته، گفت: بودجه ۹۴ با قیمت نفت ۷۰ تا ۸۰ دلار تدوین خواهد شد.

محمدباقر نوبخت، با اشاره به کاهش قیمت نفت و محدودیت اعتبارات کشور، اظهار کرد: دولت موظف است اعتبارات کشور را به نحو هوشمند به طرح‌هایی اختصاص دهد که بیشترین بهره‌وری را دارند. سخنگوی دولت با بیان اینکه براساس اصل ۱۲۶ قانون اساسی اختیار تأسیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به رئیس‌جمهور داده شده، خاطرنشان کرد: مقدمات آن در شورایعالی اداری انجام شده و نسبت به تشکیل مجدد این سازمان همزمان در مرکز کشور و در استان‌ها اقدام می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تصریح کرد: ظرف مدت ۲ هفته آینده، چگونگی اجرا شدن این مصوبه و شکل‌گیری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با پیشنهاد وزیر کشور و نظارت معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری به دولت ارائه می‌شود.

سخنگوی دولت گفت: ۵۲ درصد از اعتبارات توسعه کشور در اختیار بخش غیردولتی و تنها ۴۸ درصد در اختیار دولت است. معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت به اقشار کم‌درآمد توجه دارد، افزود: اگر آغاز طرح هدفمندی یارانه‌ها در دولت یازدهم کلید می‌خورد، به طور حتم نحوه اجرای آن تفاوت داشت اما نه تنها پرداخت یارانه ادامه دارد بلکه به افراد کم‌درآمد ۲ وعده یارانه به صورت ویژه پرداخت شد. وی با بیان اینکه دولت تورم را مهار کرده، خاطرنشان کرد: متأسفانه درآمدهای سالانه کشور از مبالغ حدود ۱۰۶ تا ۱۱۰ میلیارد دلار به ۲۶ میلیارد دلار کاهش یافته و توجه به این نکته ضروری است. سخنگوی دولت با اشاره به اینکه اگر دولت یازدهم طرح مسکن مهر را آغاز می‌کرد به شیوه دیگری عمل می‌کرد، تصریح کرد: دولت یازدهم نه‌تنها ساخت مسکن مهر را قطع نکرد بلکه در شهرهای بزرگ از جمله شیراز تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام ارزان‌قیمت را برای حمایت از افراد کم‌درآمد و اقشار آسیب‌پذیر اختصاص داده و در بافت‌های فرسوده دولت بر مرمت مسکن تأکید دارد نه خرید خانه تا علاوه بر کوتاه شدن دست دلالان و واسطه‌ها در ساخت‌وساز، برای بسیاری از افراد نیز اشتغال ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت وام‌های ارزان‌قیمت را در حالی برای توسعه مسکن حمایتی پرداخت می‌کند که سالانه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم یارانه پرداخت می‌کند، عنوان کرد: وضعیت اشتغال کشور اگرچه به سمت مثبت پیش می‌رود اما دولت راضی نیست و با توجه به اینکه در تابستان امسال ۴۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شد اما ۲ میلیون نفر بیکار آمار مناسبی نیست و باید دولتمردان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند. سخنگوی دولت با اشاره به رشد ۶/۴ درصدی تولید ناخالص ملی کشور، بیان کرد: رشد تولیدات استان‌ها منجر به این رشد ملی شده و در ۶ ماه نخست امسال همه استان‌های کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته‌اند که نسبت به گذشته این موضوع رضایتبخش است.

تدوین بودجه ۹۴ با قیمت نفت ۷۰ تا ۸۰ دلار
سخنگوی دولت با بیان اینکه برنامه‌هایی برای تحکیم بنیان خانواده مدنظر دولت است، افزود: با توجه به اینکه اعتبارات دولت محدود است این اعتبارات برای تخصیص، اهم و مهم می‌شوند چرا که ممکن است تمام این بودجه‌ها در خزانه وجود نداشته باشد و درآمد خزانه ما صددرصد نیست.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت برای اینکه با مشکل عدم تحقق بودجه مواجه نشود از ابتدا با اعداد معقول برنامه‌ریزی می‌کند، خاطرنشان کرد: رقمی که در حال حاضر برای هر بشکه نفت پیش‌بینی می‌شود بین ۷۰ تا ۸۰ دلار است و دولت نیز با توجه به این واقعیت‌ها لایحه بودجه را تنظیم می‌کند. نوبخت با بیان اینکه تاکنون هیچ منبع رسمی پیش‌بینی نکرده که رقم قیمت هر بشکه نفت خام در بازارهای جهانی به کمتر از ۷۰ دلار برسد، تصریح کرد: برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص هدفمند منابع ریالی و ارزی بسیار مهم است، همان‌گونه که در سال ۹۳ نیز با وجود تمام مشکلات، تخصیص‌های مناسب بودجه‌ای در استان‌های کشور انجام شد.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تصمیم جدید دولت؛ ترخیص چای با ارز اشخاص!
  دولت آمریکا خواستار تجدیدنظر درباره حکم دادگاه تیک تاک شد
  دولت خسارت توقف ۶ کشتی ایرانی در چین را جبران می‌کند
  زنگنه: دولت و سازمان هواپیمایی هیچ نقشی در افزایش قیمت بلیت هواپیما ندارند!
  بازار خودرو در سراشیبی قیمت قرار گرفت!
Thumbs Up آیا دولت در گام اول فروش داراییهای بورسی موفق خواهد بود؟
  در صورت اعمال سیاست بودجه متوازن میزان بودجه دولت وسطح درآمد ملی چه تغییری خواهند کرد
  پیشنهاد برای افزایش یارانه کارکنان دولت و کارگران
  خبر خوش درباره افزایش حقوق کارمندان دولت
  حداقل حقوق سال ۹۴ کارمندان دولت از ۶۹۰ تا ۷۱۰ هزار تومان

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان