امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مضرات گوشی دادن به بچه ها

#1
گوشی های بزرگ در دست های کوچک

در زمان کودکی پدر و مادرهای امروزی، داشتن یک دوچرخه یا اتاق خصوصی از بزرگ ترین خواسته های فرزندان از والدین بود ولی امروز با وجودی که اوضاع اقتصادی در هیچ جای دنیا چندان تعریفی ندارد، والدین به جای آموزش ساختن با امکانات موجود به فرزندان تلاش می کنند تمام خواسته های فرزندان شان را تامین کنند. همه گیر شدن مصرف برخی کالاها، تقلید و چشم و هم چشمی نیز از سوی دیگر به زیاده خواهی های فرزندان دامن می زند.


تولیدکنندگان انواع و اقسام کالاهای دیجیتال این روزها به جز جلب مشتری جوان و بزرگسال، بازار فروش خود را میان خردسالان و کودکان هم گسترش داده اند. بازار این محصولات میان بچه ها در حالی پررونق می شود که بسیاری از والدین قدرت خرید ساده ترین وسایل ارتباط جمعی را هم ندارند و معضلات ریز و درشت پشت صفحه های رنگی این ابزارهای پرطرفدار، معمولا بر خانواده ها پوشیده است.

موبایل یکی از محصولات فناوری است که مزایای بیشماری دارد. به ویژه در این عصر که موبایل تقریبا همه کار می کند و علاوه بر تلفن، دوربین، کامپیوتر،و... نیز هست . اما همین موبایل دوست داشتنی که نفس بسیاری از ما به آن وابسته است برای کودکان مضر و مخرب است. متاسفانه خیلی از والدین در مورد اینکه فرزندان کوچک آنها گوشی موبایل دارد، با افتخار صحبت می کنند. کودک 5 یا 6 ساله ای که گوشی هوشمند به دست می گیرد آیا واقعا از محدودیت ها و روش های استفاده آن آگاهی لازم را دارد؟ آیا پدر و مادر او احساس نمی کنند نباید این وسیله از این سن کم در اختیار او قرار بگیرد؟

کودکی را که تلفن همراه دارد، می توان هرجا که باشد، پیدا کرد اما معمولا خردسالان و دبستانی ها به تنهایی جایی نمی روند که بخواهید نگران آنها شوید. داشتن تلفن همراه در این سنین، بیشتر از مزیت می تواند منشاء بروز مشکلات متنوع باشد و مهم ترین پیامد منفی، از دست رفتن تمرکز کودک است.

کودک هرجا که هست، مرتب می خواهد گوشی را دستش بگیرد و از آن استفاده کند؛ ابتدا در حد بازی و بررسی فهرست های گوشی و بعد که این سرگرمی برایش عادی شد، مانند بزرگ ترها مرتب گوشی خود را برای برقراری ارتباط با دیگران به کار خواهد برد و تماس های بی دلیل با هم کلاسی ها یا همسن و سال هایی که شما اصلا نمی شناسید، شروع می شود.

هیچ متخصصی سن خاصی را برای تهیه تلفن همراه، مشخص نکرده است و این محدوده سنی به ویژگی های شخصیتی کودک، التزام و شرایط موجود و اطمینان والدین بستگی دارد.

تا قبل از 14 سالگي تلفن همراه ممنوع
به طوري که طي همه پرسي آنلايني که توسط وب سايت خانوادگي Plus Parentline در موضوع سن مناسب براي استفاده از تلفن همراه انجام شد47 ; درصد والدين شرکت کننده سن مناسب براي استفاده از تلفن همراه را 11 تا 13 سال دانسته اند. 27 درصد از اين والدين نيز اعلام کرده اند که در اختيار گذاشتن تلفن همراه قبل از 14 سالگي براي کودکان مناسب نيست. از طرف ديگر 25 درصد والدين، تلفن همراه را براي کودکان زير 10 سال خود نيز ضروري مي دانند.(!)اين وب سايت در تحقيق خود اعلام کرد اکثر والدين نمي توانند در مقابل اصرار کودکاني که تلفن همراه مي خواهند، مقاومت کنند و بنابراين بايد روش هاي مخالفت در مقابل خواسته کودکان مورد بررسي قرار گيرد تا نوجوان بصورت منطقي از خواسته هاي خود صرف نظر کند. از طرف ديگر برخي والدين تلفن همراه را براي فرزندان خود وسيله اي ضروري مي دانند تا بتوانند در هر لحظه با آنها ارتباط برقرار کنند.

واقعیت هم این است که والدین نباید به فرزندان دبستانی یا دوره راهنمایی خود موبایل بدهند زیرا با این کار این آزادی را به آنها می دهند که وارد شبکه های اجتماعی آنلاین شوند. یا متاسفانه با دوستان نامناسب ارتباط های مخفیانه داشته باشند. وقتی یک گوشی هوشمند در اختیار یک نوجوان باشد، او به طور دائم به اینترنت دسترسی دارد و اینترنت نیز با همه خوبی ها، سایت هایی دارد که برای فرزندان ما به هیچ وجه مناسب نیستند.

سخن پایانی این که بیایم گوشی تلفن همراه در دست های کوچک فرزندان خود قرار ندهیم و به جای آن کتاب و قلم هدیه کنیم.
وقتی خدا مشکلات تو رو حل می کنه تو به توانایی های او ایمان داری...
وقتی خدا مشکلاتت رو حل نمی کنه او به توانایی های تو باور داره...
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart راه های حرص دادن و اذیت کردن دیگران^_^
  نحوه ساخت قلم نوری برای گوشی های هوشمند
  عاقبت شماره دادن به دختر مردم+تصویر متحرک
  اسمتو بزن ببین چه مدل گوشی میاد/؟
  گیر دادن رستم به سهراب خیلی باحاله
  بحث و تبادل نظر در رابطه با گوشی های کاربران فلشخور
  طنز(تصاویر آخر عاقبت نجات دادن همسر
  مارک گوشی
  گوشی موبایل رایگان!!!! بدون شوخی کاملا تضمینی
  فقط ببین به جای نظر دادن چی میکنند؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان