امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نوروز مبارک

#1
دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.

 
نوروز مبارک 1
سال نوی خورشیدی با بلند شدن صدای توپ تحویل سال شروع می شود. نشستن پای سفره هفت سین، زیباترین آیین ایرانیان است که در نوروز برپا می شود. بلافاصله بعد از لحظه سال تحویل بازار روبوسی و آشتی کنان و عیدی دادن و عیدی گرفتن داغ است.
نوروز مبارک 1
نوروز مبارک 1سال نوی خورشیدی با بلند شدن صدای توپ تحویل سال شروع می شود. نشستن پای سفره هفت سین، زیباترین آیین ایرانیان است که در نوروز برپا می شود. بلافاصله بعد از لحظه سال تحویل بازار روبوسی و آشتی کنان و عیدی دادن و عیدی گرفتن داغ است.
در روز اول عید، شاید آداب و رسوم خاصی وجود نداشته باشد اما کارهای خاصی نیز وجود دارد که بیشتر مردم در آن مشترکا شرکت می کنند.
به طور معمول، روز اول عید، یکی از خلوت ترین و ساکت ترین روزهای هر شهر است. دیگر از شلوغی چند روز قبل خبری نیست و آرامشی خاص بر همه جا حاکم شده است.
مادر بزرگ ها اگر زنده بودند، وگرنه مادر خانه بلافاصله بعد از تحویل سال، درب و پنجره های اطاق ها و مطبخ را برای مدت کوتاهی باز می کردند تا شیطان و نیز هوای سال کهنه بیرون رفته و هوای سال نو جایگزین شود. به علاوه آنها پودرقند یا آرد را به مقدار خیلی کم در فضای کوچکی از اطاق میهمانی و یا چهارگوشه حیاط می پاشیدند تا" سفیدبختی درون خانه بیاد". و نیز آنها به همه اعضای خانواده حتما حداقل یک نقل می خوراندند و بر کف دستان یا جلوی لباسشان با گلاب پاش، گلاب می پاشیدند.
زیارت اهل قبور معمولا شب جمعه آخر سال انجام می گیرد، اما خیلی ها باز هم روز اول عید به زیارت اهل قبور می روند.
نوروز مبارک 1کسانی که به تازگی عزیزی را از دست داده اند، بعد از سال تحویل بر مزار عزیزشان می روند و بعد از آن به منزل باز می گردند، زیرا باقی اقوام به منزل آنان می آیند تا عید را به صاحب عزا تبریک بگویند و خانواده را از عزا در بیاورند.
بزرگ تر خانواده، تخم مرغ های رنگی که در سفره هفت سین وجود دارد را معمولا به بچه های کوچک عیدی می دهند. اما به بقیه اعضای خانواده نیز یا پولی جهت برکت کیف پول عیدی می دهند و یا اینکه هدیه ای که از قبل تهیه شده است را به یکدیگر عیدی می دهند.
بعد از عیدی دادن، به منزل بزرگ ترهای فامیل رفته و شادباش عید گفته و سال نو را تبریک می گویند. سپس به منزل خود باز می گردند تا بزرگ تر ها به منزلشان بیایند.
..

 [ ᴇvɪʟ ]
사람들의 수용을 위해 사는 경우, 거절로 죽을거야 

..
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان