امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اختصاص ۶ میلیارد دلار برای مهارآب‌های مرزی

#1
Heart 
دستیار ارشد و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: ۸۰ درصد کارها، منابع و برنامه‌های توسعه در دست دولت است و دولت‌ها کشور را به پیشرفت یا پسرفت می‌رسانند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی ‌رحیم‌صفوی شامگاه شنبه در یادواره شهدای دولت و مراسم پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر در محل حسینیه ثارالله کرمان اظهار داشت: سلام مقام معظم رهبری را به خانواده شهیدان و مردم مومن، هوشمند و ولایتمدار کرمان می‌رسانم.

وی با بیان اینکه ما با شهیدان عهد و پیمان بستیم تا آخر وفادار به شهیدان، امام شهدا، ولی‌فقیه، ارزش‌ها و مردم باقی بمانیم ادامه داد: استان کرمان بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز دارد.

رحیم‌صفوی به ایراد سخن در دو محور شامل شهیدان باهنر و رجایی و تبیین و تشریح برخی از سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور و هیئت دولت پرداخت.

وی عنوان کرد: شهید باهنر و شهید رجایی اسوه‌های حسنه‌ای از نظر اندیشه، تفکر، اخلاق، رفتار، مدیریت و جهت‌گیری انقلابی برای دولتمردان ما هستند.

رحیم‌صفوی افزود: شهید باهنر از یک اندیشه راهبردی و جهان‌بینی اسلامی برخوردار بود و در تدوین کتاب‌های درسی دوره دبیرستان قبل از انقلاب و با حضورش در دانشگاه‌های قبل از انقلاب بسیار هوشمندانه و خردمندانه، اندیشه انقلاب اسلامی و اندیشه‌های و افکار امام خمینی (ره) را در برپایی حکومت اسلامی و چگونگی مبارزه با رژیم طاغوت به جوانان نشان می‌داد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: شهید رجایی انسانی کم‌نظیر، خداجوی، مردم‌باور و عاشق و شیدای امام راحل بود، اما روح بلند شهید رجایی در قالب جسم نحیف و کوچک این بزرگمرد تاریخ ایران آرامش نداشت.

رحیمی‌صفوی اضافه کرد: شهید رجایی مقلد امام راحل و فرزند ملت بود و پاسداری از ارزش‌ها و خدمت به مردم را افتخار می‌دانست و هرگز پست و مقام و مسئولیت نتوانست ذره‌ای وی را به خودش وابسته کند و خدشه‌ای در شخصیت و منش این اسوه اخلاق و فضیلت وارد آورد.

وی اظهار کرد: بارها به دیدار شهید رجایی رفتم، سادگی لباس، اخلاق و رفتار وی مثال‌زدنی و انسانی فکور و کم‌حرف بود.

رحیم‌صفوی بیان داشت: شهید رجایی به نفع نیروهای حزب‌الله تصمیم‌گیری‌های مهم را انجام می داد و به راستی جامعه و مدیران ما بیش از هر چیز دیگری به این اندیشه، تفکر، اخلاق و مدیریت این شهدا محتاج هستند.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با رئیس جمهور و هئیت دولت سخنان گهربار و راهگشایی را ارائه کردند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی کلید رونق اقتصادی را در فعالیت‌های داخلی و حمایت از تولید ذکر کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا افزود: موقعیت جغرافیایی، سرزمینی و نیروی انسانی یکی از بزرگترین و ارزشمندترین ظرفیت‌های کشور ما است.

رحیم‌صفوی بیان کرد: خداوند متعال یک سرزمین غنی، وسیع و منابع معدنی فلزی و غیرفلزی، ملت هوشمند، نجیب، صبور و با فرهنگ و تمدن چند هزار ساله و با اعتقاداتی به اسلام ناب محمدی به ما عنایت کرده است.

وی اظهار داشت: کشور ما ظرفیت بالایی دارد و این هنر مدیران است که بتوانیم از این ظرفیت‌های عظیم استفاده کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ادامه پرشتاب رشد ملی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی به علت دغدغه‌ای که برای رشد علمی و توجه به دانشگاه‌ها داشت، تغییر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را رقم زد.

رحیم‌صفوی گفت: ظرفیت کشور ما هم‌اکنون در سطح کشورهای غرب آسیا از نظر زیربناهای علمی مانند دانشگاه‌ها، مراکز علمی، اساتید و محققان، دانشمندان و تعداد دانشجویان نسبت به سایر کشورهای پیرامونی قابل مقایسه نیست و ایران بسیار بالاتر از کشورهای منطقه پیرامونی ما است.

وی از وجود بیش از ۴ میلیون دانشجو و ۷۰ هزار نفر اعضای هیئت علمی در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: استان کرمان حدود ۱۱۰ دانشگاه و مرکز علمی دارد.

رحیم‌صفوی یادآور شد: اگر وزارتخانه‌های ما توان استفاده از این ظرفیت را داشته باشند، این دانشگاه‌ها پشتوانه علمی برای دستگاه‌های کشور هستند.

وی گفت: دانشجویان ما بعد از اینکه فارغ‌التحصیل می‌شوند با مشکل بیکاری مواجه هستند و دولت ما نمی‌تواند برای دانشجوی ما شغل ایجاد کند. ۲.۵ میلیون نفر بیکار داریم و دولت باید حداقل سالی یک میلیون شغل ایجاد کند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا تصریح کرد: دولت به اندازه کافی چاق شده است و حدود ۷۰ درصد بودجه کشور ما صرف حقوق و مزایای کارکنان دولت می‌شود و مهارت‌آموزی به جوانان و استفاده از توان بخش خصوصی برای ایجاد شغل باید مورد توجه باشد.

رحیم‌صفوی با اشاره به تاکید مقام رهبری در زمینه استفاده بهینه از آب افزود: بحران آب جدی است و ما یکی از مسرف‌ترین کشورها در زمینه مصرف آب هستیم. ۹۰ درصد آب موجود در ایران برای کشاورزی صرف می‌شود و باید استفاده بهینه از منابع آبی را دنبال کنیم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا گفت: مقام معظم رهبری در بحث آب‌های مرزی در سال جاری اجازه دادند، ۶ میلیارد دلار برای مهار آب‌های مرزی تا چند سال آینده هزینه شود.

رحیم‌صفوی بیان کرد: سالانه ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب از ایران خارج می‌شود و اگر آب‌های مرزی را مهار کنیم و به داخل سرزمین برگردانیم، می‌توان کشاورزی را رونق بیشتری داد.

وی خواستار کنترل آب‌های مرزی، مدیریت صحیح و بهینه مصرف آب و استفاده از ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها و انرژی خورشیدی شد.

رحیم‌صفوی خاطرنشان کرد: برنامه ششم توسعه از سال ۹۵ آغاز می‌شود و اگر همه مواردی که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند را در برنامه پنج ساله ببینیم با ظرفیت‌هایی که داریم، می‌توانیم زندگی مردم، اقتصاد و فرهنگ را بهبود بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما هم‌اکنون یک رهبر قدرتمند، حکیم، دوراندیش، مهربان، دارای نفوذ سیاسی و معنوی در عراق، سوریه، فلسطین و جهان اسلام داریم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، فرمانده دفاع از بلاد اسلامی غزه و سوریه است و اگر می‌بینید، اسرائیلی‌ها این‌گونه در غزه و سوریه شکست می‌خورند به‌ علت رهبری‌های خردمندانه مقام معظم رهبری است.

رحیم‌صفوی گفت: با عزم، اراده، انسجام و وحدت ملی می‌توانیم با مدیریت دولتمردان و تدوین راهبردها و تبدیل این راهبردها به برنامه‌های چند ساله و عملیاتی کردن آنها موفق باشیم.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد کارها، منابع و برنامه‌های توسعه در دست دولت است و دولت‌ها کشور را به پیشرفت یا پسرفت می‌رسانند.

رحیم‌صفوی افزود: امیدواریم ایران در دهه چهارم انقلاب اسلامی الگوی پیشرفت، آبادانی و زندگی توأم با استقلال سیاسی باشد.
اختصاص ۶ میلیارد دلار برای مهارآب‌های مرزی 1
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
  گرانترین بره جهان با قیمت 11 میلیارد تومان فروش رفت (عکس)
Heart دولت ترامپ ۱.۴ میلیارد دلار برای اموات چک کشید
  کرونا تمام تخت های بیمارستان توحید سنندج را به خود اختصاص داد
  خسارت ۲۱۸ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری کرمان
Shocked تگرگ ۲۷ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی شوط خسارت زد !
Heart دولت ۱۵۰۰ میلیارد تومان به صندوق بیمه بیکاری اختصاص داد
Heart تصمیم 450 میلیارد دلاری سنا برای کرونا
Heart چطور قیمت نفت آمریکا به زیر صفر دلار رسید؟
  کاهش درآمد ۷۶ میلیارد دلاری ایرلاین‌های اروپایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان